normalnie pali... usterka usunieta. ponoć jakaś seria tych przekaźników była źle zaprogramowana. teraz wsiadam po 10 h na mrozie minus 6 i pali lepiej niz niejedna benzynka
Ja swój 1.6 / 105km odstawiam w środę. W listopadzie kręcił po 3-6razy przy +5c. Po postoju 2dni ledwo zaskoczył przy -8c jak było -20c to około 23:00 byłem się przejechać żeby o 4:00 zakręcił "tylko" 40sek.
Zmienili sterownik. Przy zerowej temperaturze odpalił od strzała. Mam teraz trochę wolnego to zobaczę jak to będzie jak przy tej temp. auto postoi z 30h
Z tym odpalaniem tez mialem problem...Minus 6 i 3,4 razy krecenie. W serwisie okazalo sie ze modul sterownika grzaniem swiec trzepniety, wymienilem i pali na dotyk nawet przy minus 15...
Mam pytanie odnośnie mojego Rapida 1.6 TDI. Czy taki czas rozruchu po całej nocy jak na filmiku jest normalny? Wydaje mi się, że trochę za długo muszę go kręcić. Dodam, że dzieje się tak tylko po dłuższym postoju (nawet przy wyższych temperaturach na dworze np. 15 C*) Po porannym rozruchu później w ciągu dnia odpala "od strzała".
U mnie bywa jeszcze gorzej. Przy czym im zimniej, tym gorzej. Jak był nowy, to miał problemy, gdy było b. zimno (poniżej -10). Teraz potrafi się "zadumać" nawet jak jest ciepło. Niestety, póki co nie jest to zjawisko regularne - czasem pali normalnie, czasem się chechła, chechła i muszę drugi raz go odpalać. Za drugim razem zawsze odpala od razu. Gdzieś mi się o oczy obiło, że to wina oprogramowania sterownika świec żarowych.
(EDIT: Właśnie zauważyłem wyżej wpis kol. @Vossenhall i to chyba o to mi chodziło...;)
Do końca gwarancji został mi ostatni zimowy sezon, więc mam nadzieję, że przy mrozach będzie to na tyle regularne, że ASO to też zauważy. Bez tego - lipa.
PS. To Twoje, na filmiku, to jeszcze nic nadzwyczajnego. Z tym do ASO nie masz co iść.
Gdyby ktoś miał podobny problem podpowiem, że u mnie także winny był uszkodzony sterownik/przekaźnik świec żarowych. Po wymianie na nowy pali "od strzała" :)
20181125_155323.jpg
1000 x 1778 - 96K
Rapid SB | 1.6 TDI CAYC 105KM | MY15 | Ambition MAX | Srebrny | 180 tys. km | Poznań
Tak, po podaniu napięcia ECU mierzy rezystencję, jeżeli sterownik to taki rozbudowany przekaźnik tylko 4 kanałowy nie poda napięcia czyli nie zamknie obwodu na świecach wywali błąd do ECU, że jest przerwa w obwodzie przekaźnika, tak samo jak spalona świeca żarowa. Wtedy przez jeden obwód przekaźnika nie zamknie obwodu i ECU wywali błąd spalonej świecy.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Na liczniku nie wyświetlał się żaden błąd, Kontrolka od świec standardowo zapalała się i gasła przy odpalaniu, Był tylko problem z długim rozruchem przy niskich temperaturach. Powiem więcej... Nawet bez tego przekaźnika na desce nie pojawił się żaden błąd, jak był odłączony na chwile. Być może po podpięciu komputera wyszedłby jakiś błąd, ale tego nie sprawdzałem. Podsumowując. Świece sprawdzone, przekaźnik wymieniony i teraz odpala jak należy ;) Zresztą śledząc ten wątek i opisanych kilka przypadków problemów z tym przekaźnikiem dochodzę do wniosku, że ECU w Rapidach chyba nie do końca wychwytuje jego uszkodzenie.
Rapid SB | 1.6 TDI CAYC 105KM | MY15 | Ambition MAX | Srebrny | 180 tys. km | Poznań
Wymieniałem wiele takich przekaźników w TDI, od golfa V w góre zawsze wywala błąd z brakiem masy na sterowniki swiec. Algorytm w ECU Rapida jest taki sam przy czym sterownik nowszy z komunikacją UDS. Spalone świece i uszkodzony przekaźnik nie generuje błędu na desce tylko w sterowniku silnika. W UDS jeżeli wymienisz sterownik swiec po kolejnych kilkudziesięciu odpalenia bez błędu ECU samo usunie zapisany błąd chyba że on wiarze się z zapaleniem kontrolki MIL- to wtedy nie. Brak przejścia ze sterownika na świece zawsze zapisuje błąd- tak jak z żarówkami. ECU ma samo diagnozę, brak zasilania, przejścia zapisuje takie stany, nawet sklejenie się przekaźnika powoduje brak przejścia i zapisanie błędu.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
U mnie też coś dłużej trzeba pokręcić, mechanik sprawdził świece multimetrem i jest ok, natomiast trzeba pokręcić ok 3 sekund żeby odpalił. Czy przekaźnik Boscha będzie dobry? Czy brać droższy Beru? Postaram się nagrać na dniach film jak odpala silnik, obecnie auto stoi u mechanika.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.