Jakie są Wasze odczucia co do komfortu jazdy na felgach 16" (opona 215/45)? ja muszę przyznać jestem lekko rozczarowany...być może opona jest za szeroka jak na Rapida ale często szczególnie w koleinach koła po prostu "ciągną" kierownicę..
Opony 215/45 R16 jak dla mnie bardzo dobre -jeden przy prędkości 140-1?? km/h -drugi pomimo nie najlepszej jakości widać że powyżej 190km/h i auto zachowuje się stabilnie nie ma najmniejszego problemu z prowadzeniem w pierwszym jak i w drugim przypadku jest to wersja 1.6 TDI http://youtu.be/5ADGQXQpGtI http://youtu.be/PaVO299oTOw
Dobrze lukasz13 ale wskaż mi auto którym przy prędkości 140 KM/H jedzie się po naszych dziurawych krajówkach i nim nie rzuca. Mówimy tu o znacznych prędkościach i dróg do nich przeznaczonych czyli odcinkach AUTOSTRADOWYCH. Dokładnie dystansów lub innych pierdół żeby móc po dziurach jechać z prędkością 140 KM/H uważam za nie poważne. Ja przy ograniczeniu do 90 jadąc powyżej tej prędkości nie czuje szczególnego dyskomfortu, przy dziurawych odcinkach,na logikę, zwyczajnie zwalniam:)
Chodzi mi o to, że zawieszenie ogólnie jest twarde, a przy 215/45 czuć to jeszcze bardziej.Jazda po autostradzie jest przyjemna, ale drogami powiatowymi nawet przy 60 KM/H jest mało przyjemna.Dodam że wcześniej nie miałem francuza tylko Golfa IV.
Przy 140km/h bardzo dobrze leżała mi Laguna 2 Ph2, ale waga i rozstaw kół powoduje takie a nie inne efekty.
Bardzo duże znaczenie ma profil opon. Jeździłem na 17" i jest masakra, na 16" (w lagunie) było bardzo przyzwoicie, jedynie co to przy prędkościach powyżej 180km/h lepiej zachowywały się 17" ale to na Autobahnie w Niemczech...
Dystanse tu nie mają znaczenia by jeździć szybciej po dziurach, ale zmieniają lekko rozkład masy i polepszają komfort jazdy po normalnych drogach przy normalnych prędkościach.!
Rapid to już moje 6 lub nawet 7 aut, gdzie każdy zrobiłem po około 250kkm czyli trochę każde z nich poznałem, i wiem że na jazdę i prowadzenie ma wpływ bardzo wiele elementów i czasem drobnostki poprawiają lub psują komfort!
GrzesiekWroc- Chyba się nie zrozumieliśmy,nie dokładałem dystansów, żeby jeździć 140 km/h po normalnych drogach (poza tym gdzie tu coś jest o dystansach?) .Mówię o zawieszeniu Rapida, że jest twarde (co większość użytkowników potwierdza), a dystanse dołożyłem żeby lepiej się prowadził właśnie na autostradach, szczególnie przy silnych porywach wiatru i tu się chyba zgadzamy.A temat jest o komforcie na 16" , a nie o jeździe 140 km/h do tego jest temat-"jak się prowadzi Rapid"
17 cali wygląda rewelacyjnie 16 też ale mamy drogi jakie mamy. Nie zawsze jeździmy po autostradach czy ekspresowych, głównie są to drogi w miastach miasteczkach i wsiach, więc jesteśmy skazani na 15cali, wygoda bierze górę. A wysokość opon ma znaczenie nie tylko dla komfortu tak samo jak kształt bieżnika. Można zrobić tak jak widziałem na jedmym zdjęciu w internecie felga 14 a kolpak od 17 spięty na paski mamy komfort i wygląd w jednym (dla nie wtajemniczonych to żarcik)
Ja przejechałem 1200 km na oponach 215/45 R16 i nie widzę żadnego problemu z komfortem. Tak samo wjeżdżanie/zjeżdżanie z krawężnika. Szersze opony = lepsza przyczepność i prowadzenie w zakrętach.
Szersze opony = większe opory toczenia g większe spalanie. Jeżdżę R na 16" 205/45. Myślę, że profil trochę za niski do tego auta. Najlepiej sprawdziłby się 55, ale to już inne przeliczenia w stosunku do prędkości. Optymalny wydaje się być profil o wys. 50, przynajmniej moim zdaniem.
Skoda Rapid SB/1.4 TSI 125KM DSG/ 2016/ Style MAX/
Ja jak miałbym wybierać 16" do rapida to wziąłbym tylko fele 6,5' i założył opony 205/50 wtedy opona jest większa od wzorcowej o 1,37% czyli mieści się wymogach, auto fajnie wygląda, bo większe koło jako całość, no i komfort większy na większym profilu, dla mnie standardowe 215/45 odpadają od razu.
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
15-tki zimowe szer.185mm lepszy komfort jazdy, i mniejsze zużycie paliwa tańsze w zakupie ale przy prędkościach autostradowych na wietrze niestabilne, powiem nawet że niebezpieczny ten rozmiar jest. 16-tki letnie szer 215mm twardsze, komfort jazdy mniejszy o 30 % po nierównych drogach, zwiększenie spalania, większe opory toczenia ale o wiele stabilniejsze, SB na wietrze przy prędkościach 140+ zachowuje się stabilnie, duży margines bezpieczeństwa w szybko pokonywanych zakrętach.
Osobiście preferuje 16-tki jako optymalny rozmiar do Rapida bo styl jazdy preferuje szybki więc najważniejsze jest pewność zachowania auta na drodze a dopiero potem komfort i spalanie.
@Rick potwierdzam... miałem letnie 185, mam zimowe 185 i letnie 215/16... różnica w prowadzeniu (stabilności) to przepaść... spala oczywiście więcej, tak +/-0.5 litra. Komfort jest OK... jest bardziej twardo, ale aż tak tego nie odczuwam, może dlatego, że zimówki mam wzmacniane XL (Extra Load)... tak więc polecam.
Ja ten problem rozwiązałem inaczej:) Na felgi 15-stki założyłem rozmiar 195/60 i mam znaczną poprawę stabilności i przyczepności, podejrzewam biorąc pod uwagę testy @yuniora81, że porównywalną jak przy rozmiarze 215/45/R16, a przy zachowaniu a nawet poprawie komfortu jazdy i wyglądu:) Polecam, bo naprawdę jestem z tego rozwiązania zadowolony. Ja po prostu uważam, że rozmiar 215/45R16 nie nadaje się na nasze powiatowe drogi, a do tego moim zdaniem 16-stki do rapida to trochę przerost formy nad treścią:)
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.