FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Tłumik - zardzewiały
  • Mój tłumik w nowej skodzie rapid jest całkowicie zardzewiały (vide zdjęcia). Rapid ma 6 miesięcy, a wcześniej przez rok stał na placu (kupiony z wyprzedaży rocznika). Serwis zaś twierdzi, że nie jest to rdza tylko rdzawy nalot i wszystko jest w porządku. Jest to tylko objaw eksploatacyjnej korozji powierzchniowej. Czy zetknęliście się Państwo z takim problemem?
    116.jpg
    640 x 480 - 126K
    119.jpg
    640 x 480 - 120K
    117.jpg
    640 x 480 - 128K
    118.jpg
    640 x 480 - 135K
    120.jpg
    640 x 480 - 121K
  • tak na forum skoda jest to opisane nie jest to jednostkowy przypadek dużo yeti i octavi fabi tez to ma niestety czasami wychodzą jakieś gorsze wydechy. Jednego z forumowiczów podobno spławili tekstem że to od soli. Więc poczytaj jeszcze na innych forach może ktoś tobie pomoże.
    Rapid SB/1.2 MPI/MY14/Ambition komfort/ Szary metalik
  • W zyciu bym sie nie dał spławic jakbym miał taki tłumik po 6 miesiacach! Cisnij ich tam w serwisie
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Beż | Biały Candy| 35000km | Szczecin
  • Mój rapid jest z 06,2013 i w styczniu jak wróciłem z nart to wyglądał podobnie lub gorzej. 
    W fabii wyglądał tak przez całe 6 lat (100 000 km)
    Rapid LB/ 1.2 85 KM / MY 13 / Ambiente/ srebrny / 86 000 km/ Śląsk - okolice Gliwic
  • Rdzewiejący tłumik to bolączka nie tylko Rapida, u mnie tłumik wygląda jeszcze gorzej, produkcja 09/2013
    Rapid LB | 1.2 CBZA 86 KM | MY14 | Ambition Komfort | Błękit Pacyfic | 11000 km | Mińsk Mazowiecki
  • i co serwis na to, tak ma byc? heh
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Beż | Biały Candy| 35000km | Szczecin
  • Będę reklamował przy przeglądzie, ale wiele się nie spodziwam:(
    Rapid LB | 1.2 CBZA 86 KM | MY14 | Ambition Komfort | Błękit Pacyfic | 11000 km | Mińsk Mazowiecki
  • W serwisie powiedzieli mi między innymi, że tłumik mimo rdzy zachowuje swoje wszystkie właściwości. Powiedzieli także, że gdyby uległ uszkodzeniu to wymieniliby go, ale od razu dodali, że nigdy to nie zdarza się nawet w czasie przedłużonej gwarancji (4 lata). Nie mam żadnego problemu z pozwaniem dealera, który sprzedał mi samochód. Nie znając się na tym zastanawiam się jednak czy mają rację czy nie? Czy rzeczywiście ta rdza nie wpływa na właściwości tłumika, czy rzeczywiście tłumik w samochodzie 1,5 rocznym (używanym przez 6 miesięcy) ma prawo i powinien tak wyglądać i czy rzeczywiście zgodnie z treścią zawartej umowy sprzedaży powinienem był nabyć tłumik, który tak szybko rdzewieje. Dodam, że autem bardzo mało jeżdżę (przebieg 6 tys. km przez te 6 mies.) i jest garażowany. Poniżej zamieszczam mailową odpowiedź jaką dostałem od deleara: "Na
    zdjęciach, które Pan przesyła widać jednoznacznie, że objaw który
    występuje na powierzchni zew. Układu wydechowego Pańskiego samochodu
    jest objawem eksploatacyjnej korozji powierzchniowej. Na podstawie
    zdjęć, które Pan przesyła chciałbym Pana uspokoić jest to zjawisko
    zupełnie normalne. Na chwilę obecną nie ma podstaw do jakiejkolwiek
    ingerencji.
    "
    Co Państwo o tym sądzicie? Mają rację? 
     
    Pozdr.
  • Nie jest to na pewno normalne przy takim okresie eksploatacji o ktorej piszesz tak ty jak i inni koledzy, zwyczajnie jest to bubel Skody ktorego nie chce wymieniac i tak sie teraz wymiguja. Wyglada jak tłumik z Poloneza Borewicza, oszczednosc do bólu skodziny...
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Beż | Biały Candy| 35000km | Szczecin
  • Pisałem już o tym w dziale Zawieszenie:
    http://rapidklub.pl/discussion/comment/1401#Comment_1401
    DZIADOSTWO !!!
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brillant | 53000km | Warszawa
  • mam ten sam problem - sprzedawca tak odpisał:
    "Producent
    informuje, ze w takich przypadkach jeśli tłumik jest szczelny to nie
    należy wykonywać żadnych napraw więc nie możemy wymienić tłumika w
    ramach gwarancji.

    Tłumik
    jest elementem eksploatacyjnym i to że pojawia się na nim korozja jest
    zjawiskiem normalnym tym bardziej w sytuacji gdy samochód jest
    użytkowany na krótkich odcinkach – gromadzi się na nim i w nim woda.

    Nie jest przerdzewiały więc nie jest uszkodzony/nieszczelny dlatego nie podlega wymianie w ramach gwarancji."

    Po prostu dramat - w swojej poprzedniej Skodzie nie miałem czegoś takiego, choć miała 10 lat.


    korozja2.jpg
    1024 x 576 - 541K
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM | 2013| MY14 | Srebrny | 46 tys | Poznań
  • Mój tłumik zauważyłem po 1,5 roku jest zardzewiały przejechane 15000 km
  • Złapałem kontrolnie za tłumik, czy gdzieś nie obija etc. Wszystko ok, lecz skoda nie była by skodą gdyby nie fakt, że tłumik grzechota jak nim się potrzęsie. Złapałem za rurę i prawo lewo poruszałem, wtedy to usłyszałem. Uwaga rura może być gorąca. Proszę zobaczcie czy też tak macie?
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Takie plamy rdzawe na tłumiku są rzeczą naturalną. Żadne ASO nie uwzględni naszych roszczeń przy szczelnym tłumiku. Dla estetyków pozostaje wykonanie układu ze stali nierdzewnej.
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • Zgadzam się z @yunior81. To naturalna sprawa, te plamki. Przecież tłumik jest narażony na wszelakie warunki sprzyjające pojawianiu sie rdzy, do tego zmiany jego temperatury przyspieszają ten proces. Więc nie wiem w czym problem gdy nie ma dziury. Przecież go nie widać! Każde auto u mnie w domu miało i ma takie plamki na układzie wydechowym. F1 u mnie od 2006 roku ma jeszcze fabryczny wydech i jak na razie dziur nie ma a, ze jest rudawy... taka natura jego pracy a nie widać tego z zewnątrz. Do tego auto użytkowane jest głównie w mieście na bardzo krótkich odcinkach 4 -10 km. Nikt w takich samochodach nie daje tłumika z nierdzewki, ja w kazdym razie nie widziałem. 
    Trochę luzu z takimi drobnostkami :-) Wiosna, ładna pogoda, lepiej wyjdźmy/wyjedźmy gdzieś :-)
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • I tu się nie zgodzę. Stare audi 80 przez 20 lat zero korozji na ukl. wydechowym
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Ide o zaklad, ze korozji nie bylo w Audi ale nalot na 100% byl ( nalot to nie korozja ).  Nalot zawsze jest na czesciach metalowych, ktore na zmiane, pracuja w wysokiej temperaturze i stygna - fizyka, chyba ze wydech jest z nierdzewki to ok. 
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • A gdyby byl w ocynku? Korozja= utlenianie, czyli reakcja chemiczna z tlenem z powietrza. Nalot to juz pierwsze symptomy utleniania w tym wypadku warstwy ochronnej. Na rapidzie jest to korozja powierzchowna. 10 lat minie aż przerdzewieje... Tylko nie wygląda to ładnie.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Ja też mam poważny problem z przerdzewiałym układem wydechowym w moim Rapidzie. Po przejechaniu zaledwie 1,5 tys. km po 2 miesiącach eksploatacji nowego auta podczas wymiany opon zauważyłem razem z mechanikiem, że cały układ wydechowy jest bardzo przerdzewiały a wyglądał tak jakby miał z 10 lat. Niezwłocznie zgłosiłem to w ramach dwuletniej gwarancji i do dziś walczę o jego wymianę bez skutku (ponad 2 lata). Zarówno dealer z Konina jak i firma volkswagena z Poznania za każdym razem odpisywali mi, że to jest skutek złej eksploatacji samochodu i że to jest normalne. Ja oczywiście się z tym nie zgadzam, bo samochód ma dopiero ok 9 tys. przebiegu i prawie wcale nie był eksploatowany w zimie, gdyż mam drugi ponad 10 letni japoński samochód i jego wykańczam, a wydech w nim jest o niebo w lepszym stanie niż w moim dwuletnim Rapidzie. Sprawę skierowałem na razie do Rzecznika Praw Konsumentów i czekam co będzie dalej. Natomiast o Skodzie Rapid mam bardzo złe zdanie i nigdy już żadnej skody nie kupię. Wolę zdecydowanie japońca lub koreańczyka.
  • Ja już nigdy nie Kupię Koreańczyka, wiec lepiej sie w to nie pchaj , przereklamowane przez prasę samochody, szczególnie Ceed,.a.7 letnia gwarancja to fikcja, po wyjeździe z salonu wogóle nie działa, tyle ma wyłaczen. Wogóle aktualnie wszystkie marki idą na łatwiznę, a resztę zależy ile dadzą testerem za pozytywna opinię. Jakby było mnie stać to chyba tylko kupiłbym Lexusa w benzynie V8- ostatni Mohikanin. Mam znajomych co maja nowe Auta od A jak Audi na V - Volvo kończąc. Żadne teraz nie spełnia oczekiwań wymagającego klienta. Auta zrobiły sie tak skomplikowane jak rakieta co ma wysłać ludzi na Marsa a materiały pod skorupą starczają ledwo aby oderwać sie od ziemi. Kiedyś były toporne i proste, że wyglądały że służą tylko do.przemieszczania sie a wspomaganie, abs i przednie ele. szyby były szczutym marzeń.Ale materiał z jakich wykonano elementy mechaniczne przetrwałby podróż na Marsa i spowrotem.
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • A Ja pod swojego rapida nawet nie zaglądam, nie chce się denerwować:)
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 112.500km / Warszawa

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@bounty @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?