Test sprawności klimatyzacji poprzez pomiar temperatury: 1. Zmierz temperaturę otoczenia. 2. Zamknij pokrywę silnika, okna, okno dachowe. 3. Otwórz wszystkie dopływy powietrza w desce rozdzielczej. 4. Ustaw dopływ powietrza na twarz (kabinę). 5. Grot (końcówkę) sondy termometru wsuń do środkowej kratki nawiewu, tak by znajdował się min. 20 mm za lamelami. 6. Włącz silnik. 7. Włącz klimatyzację, nastaw maksimum chłodzenia. 8. Podnieś obroty silnika do 2000 na min., utrzymuj je. 9. Odmierz czas (zegar, stoper).
Temperatura powietrza wchodzącego do kabiny, po ok. 5 min. pomiaru, z kratki nawiewu, w zależności od temperatury otoczenia powinna być w polu tolerancji (szary kolor). A - temperatura powietrza wychodzącego z kratek nawiewu. B - temperatura otoczenia. Strefa szara - tolerancja pracy klimatyzacji.
Dzisiaj mały sprawdzian klimy: Czujnik termometru wsunięty do kratki nawiewu. Przy temp. zewnętrznej 24,5 st, po załączeniu silnika, ustawieniu LO, było widać szybki spadek temperatury. Po ok. 3 minutach, temp. spadła do 6,5 st. Na zdjęciu jest już wyższa, ustawienie aparatu zajęło chwilę po wyłączeniu silnika. Klima wygląda na sprawną.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.