Witam. Posiadam od września ubiegłego roku Rapida z 110 KM i praktycznie od początku mam problem ze sprzęgłem. Podczas zmiany biegów z 2 na 3 i puszczeniu sprzęgła słychać metaliczne puknięcie i odczuwalne jest szarpniecie. Na postoju podczas każdorazowego puszczania sprzęgła słychać puknięcie. W serwisie oczywiście TTTM. Czy to może być coś poważnego?
Sprzęgła bez dwumasy w tych skrzyniach tak maja ze jak puszczasz jest charakterystyczne pukniecie przy zasprzeglaniu, gdybyś mial dwumase wtedy łagodniej by sie zalaczalo bez stukniecia.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Jeśli tam jest zwykłe sprzegło to powinno pracować bez żadnych dodatkowych odgłosów, każdy nietypowy odgłos, może świadczyć o usterce lub wadzie fabrycznej.
Wszystkie auta z tymi skrzynkami maja to, auta maja po 200 tys km.i jest tak samo. To stuka docisk. Wymieniasz i po chwili tak samo TTTM.i na nic to nie wpływa. Taka konstrukcja.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Mam Rapida od 3 miesięcy i mam dokładnie to samo. Przy ruszaniu oprócz słyszalnego stuknięcia wyczuwam też na pedale sprzęgła lekkie jakby uderzenie "czegoś" o "coś", ciężko to opisać, ale występuje to od początku. Dodatkowo od czasu do czasu stuka też sam pedał hamulca szczególnie gdy szybko zdejmuję z niego nogę. Jak już narzekam to najbardziej irytujące są dźwięki, które wydaje klimatyzacja słyszalne kiedy auto stoi z zapalonym rozgrzanym silnikiem , włączoną klimą, wyłączonym radiem i wentylatorem na 1, ale to już temat na inny wątek :) Powyższe doznania wcześniej były mi obce w innych samochodach :)
Rapid LB | 1.0 TSI 110KM | MY18 | Ambition | Czarny Magic perłowy | 35000 km |
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.