FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Zabezpieczenie akumulatora przed rozładowaniem
  • Witam, to mój pierwszy post, więc serdecznie pozdrawiam :-D
    Mam szybkie pytanie - czy w Rapidzie jest może jakieś fabryczne zabezpieczenie przed rozładowaniem akumulatora? Planuję zamontować sobie kamerkę w trybie parkingowym i boje się, żeby przypadkiem nie spowodowało to rozładowania akumulatora. W necie można kupić różne takie pierdołki, co niby wpięte pod gniazdo zapalniczki odłączają podpięte urządzenia przy napięciu ok. 11.5V. Czy w Rapidzie coś takiego jest potrzebne, czy pilnuje tego jakaś fabryczna elektronika?
    Z góry dzięki za odpowiedzi :-D 
    Toledo IV | 1.2 TSI 90KM | MY16 | Reference | Corrida Red | 13000km | Gdynia
  • W R w zależności od rocznika jest i nie ma rozbudowanej elektroniki, nadzorującej rozładowanie aku. Niektóre obwody (radio, oświetlenie kabiny) mają swoje timery i po określonym czasie zostają wyłączone - komp odcina zasilanie. Z kolei gniazdo zapalniczki jest cały czas zasilane, i jest bez zabezpieczenia.
    Warto zastanowić się, jak długo Twoja kamerka ma pracować w jednym ciągu. Jak przez okres do 1 doby, to nie ma potrzeby bawić się w dodatkowy układ zabezpieczający. Ale dokładniej stwierdzisz, po zmierzeniu poboru prądu przez kamerkę w danym trybie. Ta wartość pozwoli określić, w jakim stopniu kamerka jest większym czy mniejszym odbiornikiem prądu.
    Na marginesie, kiedy R stoi, to prąd spoczynkowy z akumulatora (pracuje komp, pamięć, zegar, alarm, ...) jest w granicach 20 - 40 mA.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Poniżej 11.5 v zapomnij że sterownik włączy ci wspomaganie, jak napięcie spada poniżej 12.2v stopniowo są wyłączane poszczególne energochłonne urządzenia. Kamerka w 3 dni wywala akumulator poniżej 11v co powoduje jego szybkie zasiarczenie. Akumulator w pełni naładowany ma powyżej 12.6V, poniżej 12.3 V wymaga doładowania i spada jego trwałość i pojemność. Ja kamerkę mam pod USB a kamerka.ma tryb parkingowy bo ma w sobie akumulator który uaktywnia kamerę w chwili uderzenia lub innego bodźca.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Dzięki za fachowe odpowiedzi :-D Moje autko jest z 2016 roku. Rzeczywiście lampka w kabinie czy schowku gaśnie po pewnym czasie. Trochę szkoda, że gniazdko zapalniczki nie ma jakiegoś zabezpieczenia, ale trudno, przynajmniej będę wiedział. W sumie trochę mi brakuje jakiegoś inteligentnego modułu, który by np. wyłączył światła postojowe w momencie gdy akumulator już siada, a ja np. zostawiłbym przez przypadek takie światła włączone - mojemu tacie w ten sposób rozładował się akumulator w Octavii.

    Tak przy okazji - w poprzednim aucie miałem coś takiego, że kluczyk miał przed zapłonem pozycję 1 ACC - bez kluczyka radio ani zapalniczka nie działały, dopiero po przekręceniu kluczyka do pozycji 1 dostawały zasilanie (zapłon załączał się na pozycji 2, czyli trzeba było jeszcze bardziej przekręcić kluczyk). Czy w Rapidach, albo w ogóle w VAGach, coś podobnego występuje (np. może jakiś bezpiecznik, na którym prąd pojawia się po wsadzeniu kluczyka, a przed załączeniem zapłonu)?

    Toledo IV | 1.2 TSI 90KM | MY16 | Reference | Corrida Red | 13000km | Gdynia
  • W Audi np jest po przekręceniu zapłonu, w innych vagach też , nie wiem czemu w Rapidzie jest prąd na stałe w zapalniczce, po samym włożeniu kluczyka żadne auto nie miało. Samo włożenie kluczyka nic nie daje , stacyjka musi się przekręcić by aktywować przekaźnik w innych vagach, samo włożenie kluczyka co wiąże się tylko z ruchem zapadek stacyjki jest trudne do wykonania, chyba że jest to stacyjka elektroniczna typu Audi b8, passat b6, b7
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Zauważyłem, że radio działa po włożeniu kluczyka i lekkim przekręceniu w prawo, jeszcze zanim podświetlą się zegary. Radio gaśnie z kolei dopiero po całkowitym wyjęciu kluczyka. Stąd też moje podejrzenie, że może jednak jest gdzieś jakiś obwód reagujący na kluczyk, a nie na zapłon, skoro radio Rapida jakoś "wie", że w stacyjce jest kluczyk i wtedy działa.
    Toledo IV | 1.2 TSI 90KM | MY16 | Reference | Corrida Red | 13000km | Gdynia
  • Masz rację, w stacyjce jest "miejsce" podłączenia niektórych obwodów jeszcze przed załączeniem zapłonu. Jednak jest to położenie na wyczucie, nie ma zdecydowanego położenia klucza w stacyjce, które by zapewniało takie stabilne położenie i wyczucie tej pozycji. Takiego dodatkowego położenia zdecydowanie brakuje w naszych R.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Chwilowo zrezygnowalem z trybu parkingowego. Za bardzo wyczulony. Przed blokiem zawsze coś się rusza, przez co kamera chodziła praktycznie cały czas. A czy może w Rapidach znajduje się jakieś miejsce, gdzie prąd jest tylko w momencie gdy "człowiek jest w środku? Szukam sygnału do przekaźnika. W tej chwili to zapłon, ale ma to wady, np. gdy stoję na szlabanie i zgaszę silnik i wtedy coś się stanie, to nagrania brak. Przydałby się jakiś obwód reagujący np. na otwarcie drzwi czy coś takiego. Macie jakieś pomysły?
    Toledo IV | 1.2 TSI 90KM | MY16 | Reference | Corrida Red | 13000km | Gdynia
  • W siedzisku pasażera jest czujnik "zajęcia" miejsca, w połączeniu z czujnikiem zapięcia pasów komp. daje/nie daje sygnał na tablicę w desce z informacją o braku zapięcia pasów.
    Taki czujnik ale nie znajduje się w fotelu kierowcy. Stąd jak potrzebujesz sygnał "zajętości" fotela - inaczej - obecności kierowcy w samochodzie, niezależnie od czujników, zapłonu - to to jest jedna z możliwości rozwiązania dostępu do sygnału.  
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • OK - zrobiłem to w ten sposób, że moje urządzenia (kamerka, CB radio, ładowarka USB), podłączyłem sobie do gniazda zapalniczki poprzez układ dwóch przekaźników – przekaźnik napięciowy oraz przekaźnik czasowy. Przekaźnik czasowy załącza zasilanie do urządzeń, gdy dostanie sygnał sterujący, a następnie działa jeszcze przez 10 minut po zaniku tego sygnału. Sygnał sterujący zapodaje przekaźnik napięciowy, reagujący na wzrost napięcia po uruchomieniu silnika. Czyli jak silnik startuje, alternator zaczyna ładować i przekaźnik napięciowy podaje sygnał do czasowego. Gdy silnik gaśnie, po chwili napięcie spada i przekaźnik napięciowy przestaje podawać sygnał. Po 10 minutach przekaźnik czasowy odłącza wszystko. Dzięki temu przez 10 minut po wyłączeniu silnika kamera jeszcze wszystko rejestruje. Gdyby potrzebne było uruchomienie urządzeń na zgaszonym silniku, sygnał sterujący można zapodać na sterownik czasowy bezpośrednio poprzez podanie masy małym przełącznikiem ukrytym pod deską rozdzielczą. Skasować odliczanie czasu można przełącznikiem przy wtyku zapalniczki, który jest też awaryjnym wyłącznikiem układu. Plusem rozwiązania jest całkowity brak ingerencji w oryginalną elektrykę – jedynie końcówka układu podpięta standardowo pod gniazdko zapalniczki.
    Toledo IV | 1.2 TSI 90KM | MY16 | Reference | Corrida Red | 13000km | Gdynia

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?