Jako że "nabiłem" już swoim R prawie 80kkm, rozważam wymianę oleju w skrzyni biegów. Wg dokumentacji do 6-biegowej skrzyni wchodzi 2,1 litra, a jak wiadomo olej występuje w litrowych opakowaniach. Dlatego zastanawiam się, czy jak wleję 2 litry to wystarczy? Trochę mi się nie widzi kupować jeszcze jednej butelki oleju za 70 zł, żeby wlać 100 ml. Oczywiście wiem, że oszczędność 70 zł może poskutkować usterką za grube "hajsy", ale może ktoś już przerabiał temat i wie, że 2 litry spokojnie wystarczą? Pozdrawiam
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Ja wymieniłem przy 60 tyś, na mechanizmie różnicowym dolny korek ampul i zlewasz , wlewasz od góry na mechanizmie różnicowym masz czarny korek na jednej śrubie wstawiasz wężyk z lejkiem i lejesz 2,1 l nie 2 bo 5,6 bieg zagrzejesz i po jakimś tam czasie auć będzie. jaki typ skrzyni masz zerknij na naklejkę ja mam PRN
Załączam zdjęcie strzałka gdzie zalać i korek spustowy w kółku.
skrzynia-biegow-prn-12-tsi-vw-skoda-seat.jpg
511 x 431 - 79K
Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
Jesli chodzi o wymianę oleju w skrzyni to niemieckie marki milczą. W Hondzie jest jest to zwykła czynność serwisowa, zalecona przez producenta auta w okolicy100 tysięcy kilometrów przebiegu.
@marinesku2, dzięki za rzeczową odpowiedź. Mógłbyś się podzielić informacją, jak wyglądał olej po tych 60 tys? Właśnie znalazłem olej we właściwej ilości https://www.skrzynie.com.pl/fuchs-titan-sintofluid-fe-75w-2-1-litra.html i to rozwiązało mój problem. Pisałem z gościem z tej firmy i powiedział, że ten olej jest nawet lepszy niż oryginalny. W takim razie nie pozostaje mi nic innego, jak wymienić :)
Ktoś się orientuje jaki powinien być moment dokręcania korków spustowego i wlewowego?
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
olej był ciemniejszy a oryginalny jest jasno słomkowy, ja wymieniam bo oleje się starzeją i zbierają sporo opiłków a one niszczą łożyska, ale jak ktoś zamierza jeżdzić tylko np. 100 tyś to poco? dla kogoś :), korek wlewowy jest na wcisk z o ringiem i zwykła boczna śruba, spustowy na wyczucie bez przedłużek sam klucz imbusowy do wyczuwalnego oporu bez siły.
Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
Skoda montuje w swoich skrzyniach biegów magnes. Nie jest jednak częścią śruby wypuszczającej, ale jest to samodzielny element. Znajduje się w pokrywie, dostępny po zdemontowaniu pokrywy skrzyni. Skoda stosuje dwa rodzaje śrub do spuszczania jak i do uzupełniania/wlewania oleju. Różnią się wewnętrznym imbusem i momentem dokręcenia: dla sześciokątnego imbusu, moment dokręcenia jest 32 Nm, dla wielokąta moment dokręcenia jest 24 Nm.
Moim zdaniem może troszkę lepiej wchodzą biegi, ale pewnie to efekt placebo. Według mnie zmiana koloru starego oleju daje do myślenia, że jednak się zużywa.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Ja zrobiłem prawie 240 tys. przez 5 lat bez zmiany oleju, skrzynia chodzi poprawnie. Podobnie inne rapidy w firmie (kilka sztuk) bez wymiany oleju w skrzyni mają przebiegi ponad 200 tys., ze skrzyniami nic się nie dzieje. Sami wyciągnijcie wnioski, czy jest to niezbędny wydatek
@Miro, niezbędny nie jest. Każdy robi to, co uważa za słuszne. Ja tylko podzieliłem się spostrzeżeniem, że po 80kkm zrobił się ciemniejszy, czyli jednak podlega procesom starzeniowym/zużyciowym. Pozdrawiam :)
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Maciek to nie jakiś atak czy wyśmiewanie tylko praktyczne sprawdzenie zaleceń niektórych ekspertów. Na 6 rapidów w firmie z podobnym przebiegiem 200-240 tys. nie było ze skrzyniami żadnych problemów. Tak samo jak z interwałem wymiany oleju, 2 rapidy wymieniają co 15 tys., reszta co 30 tys., póki co z silnikami nic się nie dzieje. Rozrząd: ja wymieniłem przy 130 tys. z powodu awarii pompy wody (jedna robota) a kumpel właśnie dociągnął do 210 tys zgodnie z zaleceniem skody (ja bym chyba nie mógł spokojnie nigdzie wyjechać bez wymiany wcześniej tego rozrządu).
Wiecie, to takie gadanie, auta po 200 tys. nic nie stuka nic nie puka, lać i jeździć. Co 5 lat dostaję nowe auto i różnica jest kolosalna. Auta się zużywają, jeśli jakaś część nie wymaga jeszcze wymiany, to nie znaczy, że zachowuje się jak nowa. Wybija się zawieszenie, amortyzatory, zużywa się rozrusznik, pojawia się ruda...
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.