FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Kredyt Samochodowy w VeloBank

Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Lodówka turystyczna 12V, a instalacja elektryczna auta.
  • Hej wszystkim forumowiczom,

    mam pytanko, czy używanie w trasie lodówki turystycznej podłączanej do gniazda zapalniczki jakoś wpływa na instalację elektryczną  w aucie?   W Internecie wyczytałem, że obecne kable używane w autach są cienkie w porównaniu z użytymi w starszych autach i mogą się popalić. Jestem elektrycznym laikiem, także proszę Was o pomoc. 

    W Lidlu jest obecnie  dostępna lodówka CRIVIT CEK 29 A2, może ktoś kupił we wcześniejszych promocjach, jak się ona spisuje?


    Rapid SB | 1.2 CJZC 90 KM | MY17 | Ambition MAX | Czerwony RIO metalizowany|| 67 000 km | Wrocław
  • Mam podobna lodówkę i całkiem dobrze się to sprawdza pod warunkiem, że schlodzisz ja na maxa w domu i wlozysz do niej już zimne produkty. Moim zdaniem to bardziej podtrzymuje temperaturę niż schladza.
    W rapidzie jeszcze jej nie używałem, kiedyś jezdzilem z nią w Octavii IIFL i nigdy nic się nie stało z instalacją. 
    Rapid SB | 1.2 CBZB 105KM | MY14| Srebrny | 60000km | Bydgoszcz
  • Bez obaw. Przekroje przewodów dobrane są pod odpowiednie bezpieczniki (a właściwie na odwrót) w taki sposób, by jako pierwszy zadziałał bezpiecznik. Stąd tak ważne jest, by zmieniać bezpieczniki na dokładnie takiej samej wartości.
    W MY16 (i prawdopodobnie w innych) gniazdo 12V zabezpieczono bezpiecznikiem 15A co pozwala zasilać urządzenia o mocy do 180W.
    -----------------
    Edit:
    Na zasilaniu jest użyty kabel o przekroju 1,5mm2 ale na masie już tylko 1,0mm2.
    Dla spokojności, przy długotrwałym obciążeniu (zwłaszcza w upalne dni), można ograniczyć moc zasilanego urządzenia do ok. 150W.
    Lodówki, póki co nie pobierają więcej niż ok. 50W - jest zatem spory zapas.
    obciazalnosc_pradowa_dlugotrwala_kabli.pdf