Witam mogę prosić o pomoc czy w okolicy bezpieczników znajdę gdzieś przewód Impuls może być np. z kierunku alarmu (pilota) - wyzwalany przyciskiem, lub wiele innych rozwiązań.
Rapid SB | 1.2 CJZD 110KM | MY16 | Active |Pacific Blue | 87200km | Bydgoszcz
Kupiłem moduł oświetlenia drogi do domu. W instrukcji właśnie to było napisane. Stały plus znalazłem, minus też oraz plusa po stacje,ale nie mogę poszukać tego przedowu bądź przewodu od kierunkowskazu. Centralne od alarmu znalazłem w okolicy nawiewu ale na żadnym z przewodowów przy włączaniu alarmu nie mam impulsu 12v.
Rapid SB | 1.2 CJZD 110KM | MY16 | Active |Pacific Blue | 87200km | Bydgoszcz
A jest szansa jakaś abym podłączył ten moduł? Podaję dokładny opis instalacji: Układ inicjuje się plusem (+12V) około 1 sekundy. Impuls może być np. z kierunku alarmu (pilota) - wyzwalany przyciskiem, lub wiele innych rozwiązań. Funkcja liczy czas od końca impulsu. Jeśli w trakcie odliczania czasu impuls się ponownie pojawi, to funkcja zaczyna ponownie liczyć czas. Przerywa się natychmiast i nie działa po przekręceniu stacyjki - (nie działa podczas jazdy). Podłączenie modułu: -czerwony (+) 12V zasilanie na stałe -czarny pojedynczy (-) masa -żółty / żółto-zielony (+) po stacyjce,zapłonie - blokada podczas jazdy -pomarańczowy wyzwalanie (+) np. po kierunkach -czarny podwójny zaznaczony białą opaską to styki przekaznika 12A (Standardowo do jednego przewodu podłączamy +12V a drugi wprost do żarówek).
Rapid SB | 1.2 CJZD 110KM | MY16 | Active |Pacific Blue | 87200km | Bydgoszcz
W schemacie R jest podane B630 - zasilanie "+" kierunkowskazu w lewo, w głównej wiązce przewodów, B631 - zasilanie "+" kierunkowskazu w prawo. Wyglada na to, że dla uzyskania sygnału z kierunkowskazów, będzie trzeba podpiąć się pod jeden z przewodów zasilających jedną z żarówek kierunkowskazu. W momencie zamknięcia pilotem samochodu, do żarówek kierunkowskazów zostanie podany sygnał, który może wysterować Twój moduł. Niezależnie od tego, możesz w warunkach domowych (po za samochodem) podłączyć moduł i wypróbować jego działanie.
Do głównej wiązki przewodów trudno jest się podpiąć. Przewody nie dość, że nie mają luzu na długości, to jeszcze są owinięte taśmą lub wiązką, mocowane są co kawałek no i jest ich tam całkiem sporo. Zasilanie kierunkowskazów idzie z komputera, a nie z przekaźników. Stąd poprzednia sugestia - podpiąć się pod jeden przewód, zasilający kierunkowskaz. Po lewej stronie kierowcy, pod cięgnem klapy bagażnika jest już "mniejsza" wiązka, tam bym szukał przewodu z kierunkowskazu, dajacego sygnał dla modułu.
Ale wciąż przed montażem - warto przeprowadzić próbę działania modułu, zwłaszcza jego sterowanie włączeniem kierunkowskazów przy zamykaniu zamkiem centralnym.
Właśnie tak myślałem aby się tam dostać gdzie idą przewody od drzwi kierowcy i tam bym znalazł plus który idzie z kierunkowskazu w lusterku. Czyli test włączenia modułu podając mu na chwile +12v ?
Rapid SB | 1.2 CJZD 110KM | MY16 | Active |Pacific Blue | 87200km | Bydgoszcz
Przewody zasilania - czyli czerwony i czarny do + i - 12 V, żółto/zielony - zostawiasz, a na pomarańczowy podajesz sygnał. Może zamiast bezpośrednio 12 v, na poczatek daj przez opornik rzędu 100 - 500 omów. Na kontakty przekaźnika (czarne 2 przewody) - możesz podłączyć miernik (omomierz) lub inny dowolny obwód, sygnalizujący wysterowanie przekaźnika. Jak będzie działać - to montujesz na stałe do samochodu.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.