FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Klocki hamulcowe
  • Witam,
    Ostatnio zauważam pisk z przedniej (tak myślę) części mojego samochodu. Podejrzewam że są to klocki hamulcowe. Byłem ostatnio w Chorwacji samochodem gdzie teren jest górzysty i trzeba było sporo hamować przy zjadach w dół. Poza tym mój samochód ma przebieg ponad 49200 km więc podejrzewam że już czas na wymianę klocków. Do tej pory nie były wymieniane.
    Pytałem w salonie Skody i wymiana klocków hamulcowych przednich wynosi 755,32 zł brutto (w tym koszt części to 529 zł), wymiana klocków hamulcowych tylnych wynosi 525,94 zł brutto (w tym koszt części to 327,91 zł). Podejrzewam że nie jest to najniższa cena. 
    Nie wiedziałem że klocki hamulcowe są również z tyłu. 
    Zastanawiam się czy:
    1. Wymieniać klocki hamulcowe również z tyłu czy tylko z przodu ?
    2. Czy wymieniać klocki w salonie czy u jakiegoś mechanika ?
    Jakieś rekomendacje ?
    Dziękuję,
    Emil
    Model: Rapid Spaceback 1.6 TDI-CR MR'12 Ambition | 49200 km | Warszawa
  • Hmm, u mnie na liczniku 102 tys. widzę, że też ten sam silnik, przezornie zaopatrzyłem się w TRW cały komplet tarcze i klocki i wymienię jak zatrzeszczy. Ale 42 tys. to chyba nie sprzawdż.
    Rapid SB |1,6 TDI 139KM |305 Nm| MY 14| Elegance | Szary Quartz|104000| Siedlce
  • Ja na fabrycznych przejechałem już 72 tys. i końca klocków nie mam (z min. 5mm zostało). Planuję profilaktyczną wymianę przy 75 tys. Tarcz raczej wymieniał jeszcze nie będę (nie wyglądają źle). Pomierzę przed wymianą.
    =================
    EDIT:
    Jeszcze dodam, że tempo zużywania klocków w znacznym stopniu zależy od stylu jazdy. Jak jeździsz dynamicznie i często hamujesz a przy tym przeważnie hamulcami a nie silnikiem, to klocki skończą się znacznie szybciej...
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 75k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
  • Trudno mi ocenić ale jeżdzę raczej dynamicznie bo mam 139 km przy 1,6 d. Przyczepka też jest w użyciu. Może dsg tak działa, że te klocki są trwalsze. Mimo ,że sprzedaję rapidka to kupiłem już komplet tarcze i klocki w razie czego dam kupującemu albo zmienię przed sprzedażą. Sprzedaję bo trafia mi się okazja inaczej jazda rapidkiem  mi się nie znudziła. van_daal Pozdrawiam serdecznie
    Rapid SB |1,6 TDI 139KM |305 Nm| MY 14| Elegance | Szary Quartz|104000| Siedlce
  • Witam. Wczoraj miałem wymieniane tarcze i klocki z przodu. Zauważyłem, że lewa tarcza ma większą temperaturę od prawej po krótkiej trasie. Czy może to być efekt docierania się klocków, czy powinienem wrócić na serwis? Z góry dziękuję za podpowiedź. Pozdrawiam.
    Rapid SB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition Komfort | Srebrny metalik | 93000km | Chrzanów
  • Wczoraj przy przebiegu 39800 km wymieniłem: tarcze + klocki przód oraz klocki tył. Tarcze przednie były już na granicy, klocki przód/tył zjechane. Klocki z przodu od dłuższego czasu szurały zauważalnie co było słyszalne podczas manewrowania. Przebieg mały, ale może przez to, że jazda 90% miasto.
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 39800 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • To co piszesz to efekt połączenia dwóch czynników: dynamicznej jazdy i niehamowania silnikiem. Czyli złe nawyki.
    Ja też mam jazdę po mieście w ponad 90%, rocznie robię ok. 15 kkm ale klocki miałem zmieniane po 75 kkm i jeszcze im do końca trochę brakowało. Jeżdżę dość dynamicznie, zwłaszcza rano kiedy jestem wiecznie spóźniony. Mimo tego udaje mi się oszczędzać hamulce.
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 75k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
  • Silnikiem 1.0 TSI niestety nie da się sensownie hamować. Z tego co widzę masz diesla 1.6 TDI - tam hamowanie silnikiem może jest skuteczne, w moim Rapidzie nie da rady. Mam też fabię jedynkę 1.2 HTP, tam silnikiem da się hamować. Gwarantuję Ci, że nie "hebluję", gdy nie ma takiej potrzeby. W fabii przed laty pierwsze klocki wymieniałem koło 80 tysięcy. Nie oszukujmy się, w tej chwili części eksploatacyjne jak ktoś napisał są z "gównolitu", dlatego tak szybko trzeba je wymieniać. Mam też Clio IV w automacie, tam klocki przeżywają dłużej, ale chyba dlatego, że automat, a legendy głoszą, że w samochodach z automatami są "lepsze" tarcze, klocki itp.
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 39800 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • Możliwe. Ale też na pewno trochę im pomogłeś...
    ;P
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 75k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
  • Na pewno pomogłem :-)
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 39800 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Dzięki Tobie forum będzie funkcjonowało nadal!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?
https://www.compero.pl