Cześć, jako jedną z wad silnika trzycilindrowego wymienia się większe obciążenie poduszek silnika. U mnie wygląda to teraz tak https://www.youtube.com/watch?v=EU_beeOPKIg Jak jest u Was? może ktoś dodać filmik dla porównania na biegu jałowym?
Rapid SB | 1.0 95KM | MY19 | Active | Beż Cappuccino | 20000 km | Radom
Przeglądałem filmik. W porównaniu do mojego filmiku, twój silnik jest zdecydowanie bardziej "drgający". Czy filmik nagrałeś przy nagrzanym silniku? Normalnie, przy jeździe masz równą pracę silnika?
Dlaczego uważasz, że jednostki 3-cyl. mają większe obciążenie poduszek?
Filmik nie mogę zamieścić na rapidklubie. Na moim filmiku jednostka praktycznie nie drga. Ręką czuć wibracje, wzrokowo - bardzo spokojna.
Z drugiej strony - ile czasu silnik pracuje na wolnych obrotach? Jednostka (jak każda inna) jest opracowana pod kątem pracy w optymalnych warunkach rzędu 2 - 3 tys. obr. Stąd praca bez obciążenia, na wolnych obrotach będzie zdecydowanie inna (nieregularna) w odniesieniu do tych optymalnych.
Dzięki za odpowiedź. Temat mnie zainteresował kiedy po prostu okresowo zajrzałem pod maskę. Silnik być może nie był całkiem nagrzany i samochód nie stał na całkowicie równej powierzchni. Nie mam żadnych objawów że coś jest nie tak - nie czuję drgań w kabinie na drążku czy kierownicy. Po prostu wydawało mi się że drga bardziej niż wcześniej.
Zwróć uwagę że mój film jest nagrany w slow motion (240 klatek/sekundę) - normalnie tak nie widać tych drgań oko tego nie wyłapie i na normalnym filmie też tego raczej nie zobaczysz.
Odnośnie tej opinii o poduszkach to przeczytałem na tej stronie:
Chciałem porównać jak to wygląda u innych zanim będę w ASO. Spróbuje nagrać to samo na nagrzanym silniku i równej powierzchni. Zastanawiam się po prostu gdzie jest ta granica że już trzeba wymienić poduszki prewencyjnie.
Rapid SB | 1.0 95KM | MY19 | Active | Beż Cappuccino | 20000 km | Radom
Sympatyczny artykuł, napisany 3 lata temu. Brakuje jego sporej aktualizacji.
Cyt.: "Wibracje są najbardziej wyraźne przy uruchamianiu silnika i podczas jego pracy na biegu jałowym".
Czyli tak, jak to obserwujesz. Tyle, że w każdym poszczególnym egzemplarzu te wibracje będą zależne od wielu czynników.
Co do poduszek, moim zdaniem, VW dostosował wielkość i charakterystykę poduszek do tych silników. Tym bardziej, że ten silnik występuje w kilku wersjach silnikowych o zróżnicowanej mocy, a Twój jest tym słabszym.
Jeszcze jedno. Na necie jak i na naszym rapidklubie, praktycznie nie spotkałem się z problemem poduszek dla silnika 1.0 TSI. Problemy występowały dla silników poprzedniej generacji, gdzie w niektórych pojazdach występowały stuki przy przejeździe przez nierówności, progi. I głównie chodziło o poduszkę pod skrzynią biegów.
Patrząc na pracujący silnik w zwolnionym trybie, masz ok. 15 klatek na obrót wału korbowego. Te drgania widać. Tylko pytanie, czy to jest jeszcze norma czy już też szukać przyczyny?
Moim zdaniem, drgania wyczuwalne ręką (na moim filmie) są w normie. Pozdr.
A jak mogę obejrzeć Twój film? możesz wrzucić na youtube albo google drive i przesłać link? PS. ja generalnie (odpukać) na samochód nie narzekam - jest raczej bezobsługowy ale mam dopiero 20tyś km i po prostu zaczynają mnie interesować sprawy eksploatacyjne.
Rapid SB | 1.0 95KM | MY19 | Active | Beż Cappuccino | 20000 km | Radom
Dzięki - teraz jak nagrałem zwykły film to jest podobnie jak u Ciebie i dźwięki też takie same :) także lepiej może nie przyglądać się aż tak dokładnie w zwolnionym tempie :) PS. z ciekawości zajrzałem dziś u brata pod maskę Dacii Logan 1.0 - 3 cylindry ... i tam na biegu jałowym praktycznie 0 drgań...
Rapid SB | 1.0 95KM | MY19 | Active | Beż Cappuccino | 20000 km | Radom
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.