Witam , panowie proszę o pomoc może któryś z Was miał podobną sytuację. Po uruchomieniu auta mogę jechać 10, 20 czy 100 km bez żadnych problemów. To co zauważyłem , kiedy występuje problem z wzrostem temp. cieczy chłodzącej powyżej 90stopni to moment, kiedy auto gaszę na ok 15min ( np. wizyta w sklepie) . Po przerwie i odpaleniu auta nadal z wiadomych powodów temperatura wynosi 90stopni ( upały na zewnątrz) . Po przejechaniu ok. 1 km po postoju (15min) nagle wzrasta gwałtownie powyżej 90stopni , wzrasta poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym , no i gaszę silnik "szybciochem". Po odczekaniu 5min odpalam auto i nagle mogę jechać spokojnie ponownie ile chce 50, 100 km i wszystko jest ok, temperaturę trzyma 90 stopni. Wszystko z włączoną klimatyzacją. Na tę chwilę wymieniłem tylko czujnik temp. cieczy chłodzącej , idę po kolei do kłębka. Proszę o podpowiedź osoby "doświadczonej" taką sytuacją. Z góry dziękuję za wsparcie.
Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
Wzrost temp. pow. 90 st. obserwujesz tylko na wskaźniku temperatury czy masz inne źródło odczytu? Do jakiej wartości temperatury dochodzi wskazanie? Jaki masz poziom płynu w zbiorniku na zimno i podczas przekroczenia 90 st? Robiłeś odczyt na kompie (np. VCDS)? Jaki masz przebieg silnika? Jak zużycie - wciąż w normie? Miałeś coś robione z układem chłodzenia, wymiana pompy, kompresora, ... Pytań trochę jest bo i możliwości też.
Witam @Jercen . Odczyt temperatury widoczny tylko na wskaźniku. 2 do 3 "kresek" powyżej 90 stopni i szybko wyłączam silnik, więc nie wiem czy poszłoby wyżej. Poziom płynu w zbiorniczku bliżej ma do MAX-a na zimno, czyli do oznaczenia max na zbiorniczku, czyli w normie. Kiedy temperatura idzie powyżej 90 stopni podczas jazdy , zatrzymuje auto ,wyłączam silnik , zaglądam pod maskę i widzę poziom płynu w zbiorniczku pod korek. Przebieg 82.000 , żona ostatnio mało jeździ , naprawdę mało, w 3 miesiące może 1000km. Żadnych napraw , chodzi jak pszczółka , jedynie nastawnik turbiny wymieniony w serwisie. Sam wczoraj wymieniłem czujnik temperatury i teraz patrzę w stronę termostatu? Nie wiem czy w dobrą stronę pójdę ? Wymienić cały czy tylko wkład Borsehung-a ? VCDS mam ;) ale wiedza pozwala mi tylko wykasować przeglądy po wymianach oleju itp.
Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
Sprawdzałeś, czy silnik wentylatora chłodnicy pracuje? Jego praca jest niezbędna do poprawnej pracy całego silnika. Przy wzroście temp. jaki podajesz, wentylator powinien chodzić na maxa. Ale nic o nim nie wspominasz. Jeździsz z załączoną klimą? Jeśli tak - wyłącz na jedną jazdę i obserwuj zachowanie silnika. Jeszcze jeden pomysł (pomimo lata): jak zachowa się silnik - układ chłodzenia, jak załączysz grzanie - czy temp. też pójdzie w górę?
Witam , właśnie wróciłem z delegacji , przed chwilą testy przeprowadzone z niepowodzeniem :( Od początku , wymieniłem czujnik tem. cieczy chłodzącej i dziś przy okazji przełącznik termiczny wentylatora chłodnicy. Zacząłem jazdę bez klimatyzacji , na zewnątrz dziś 25stopni , w aucie ustawione na 21. Jazda bez przeszkód , temperatura cieczy 90 stopni , oleju 88. Po 7 km postój bez wyłączenia silnika na około 7min , wentylator nie pracuje, temperatura cieczy nadal 90 stopni. Wyłączam na chwile auto i ponownie uruchamiam. Taka sama sytuacja jak w pierwszym poście. Po przejechaniu 1 km , to samo co z klimatyzacją w pierwszym opisie , nagły wzrost temperatury, około 100stopni i auto zatrzymuje, zaglądam pod maskę, wentylator nie pracuje, wzrost poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Wentylator zaczyna pracować dopiero po załączeniu Klimatyzacji , ma ewidentnie dwa "biegi ", na początku normalna praca a za chwile turbo obroty ;) Silnik wychłodzony i ponowna jazda już na klimatyzacji do garażu. Przed garażem wyłączam klimatyzację i wraz z nią zatrzymuje się wentylator. Po wjechaniu do garażu załączyłem klimatyzację a wraz z nią wystartował wentylator jednak, że auto stało przodem do ściany zauważyłem znowu nagły wzrost temperatury i poziom płynu urósł pod korek :( Zdjęcia z garażu. Dodam ,że od samego początku po uruchomieniu auta widzę jakby załączony obieg płynu przez zbiorniczek wyrównawczy. Może to normalne ale wspomnieć nie zaszkodzi. Pora na termostat ? Pomocy panowie @Jercen pomocy mistrzu :)
20210730_200750.jpg
2997 x 2523 - 1M
20210730_201100.jpg
3024 x 2467 - 1M
Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
Wymontowany termostat. Co to jest pod nr 2 na zdjęciu ? 2-kę można zdemontować a jedynka siedzi w jakimś gnieździe. Na moje 1 to termostat i polewając go wrzątkiem słychać klik i widać otwarcie na "iglicy". 2-ka też po polaniu wrzątkiem delikatnie się otwiera na uszczelnieniu. Czy możliwe ,że może się to badziewie przycinać ze względu na mały kilometraż " do Lidla raz w tygodniu :) "
Screenshot_20210731-124453_Gallery.jpg
1080 x 1081 - 714K
Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
Nr 2 wyjmujesz bez trudu a problem pojawia się z nr1 ze zdjęcia . Siedzi w gniazdach/zapadkach i na moje - bez szans aby go wyjąć . Kupię chyba cały blok Febi. Oryginał - ponad 1tys w serwisie.
Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
Super! Uznanie za dociekliwość i konsekwencję! Fajnie, że sam zrobiłeś, wymieniłeś. Teraz możesz innym nie tylko radzić, ale i sam wymienić :) Uznanie również za inny "drobiazg": jako jeden z niewielu, po zakończeniu czy rozwiązaniu problemu, podajesz jego rozwiązanie. Nie wszystkich stać na postawienie przysłowiowej kropki na końcu. Szerokiej drogi i spokojnych dalszych kilometrów!
@jercen dziękuję. Dodam, że wymiana samego wkładu ( na zdjęciach powyżej nr1 ) jest z mojego punktu widzenia niemożliwa. Ja wymieniłem cały blok z dwoma termostatami. Na pewno padł ten na "drugie otwarcie". Przed wymianą nie spuszczałem płynu, małe ubytki nastąpiły tylko poprzez zdjęcie przewodów gumowych z bloku. Do samej wymiany bloku termostatów wymontowałem akumulator , filtr powietrza z obudową i podstawę akumulatora. Dostęp dość prosty do bloku termostatów. Powodzenia .
Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.