FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Temperatura cieczy chłodzącej - nagły wzrost temperatury
  • Witam , panowie proszę o pomoc może któryś z Was miał podobną sytuację. 
    Po uruchomieniu auta mogę jechać 10, 20 czy 100 km bez żadnych problemów. To co zauważyłem , kiedy występuje problem z wzrostem temp. cieczy chłodzącej powyżej 90stopni to moment, kiedy auto gaszę na ok 15min ( np. wizyta w sklepie) . Po przerwie i odpaleniu auta nadal z wiadomych powodów temperatura wynosi 90stopni ( upały na zewnątrz) . Po przejechaniu ok. 1 km po postoju (15min) nagle wzrasta gwałtownie powyżej 90stopni , wzrasta poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym , no i gaszę silnik "szybciochem". Po odczekaniu 5min odpalam auto i nagle mogę jechać spokojnie ponownie ile chce 50, 100 km i wszystko jest ok, temperaturę trzyma 90 stopni. Wszystko z włączoną klimatyzacją.  
    Na tę chwilę wymieniłem tylko czujnik temp. cieczy chłodzącej , idę po kolei do kłębka. 
    Proszę o podpowiedź osoby "doświadczonej" taką sytuacją. Z góry dziękuję za wsparcie.   
    Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
  • Wzrost temp. pow. 90 st. obserwujesz tylko na wskaźniku temperatury czy masz inne źródło odczytu? Do jakiej wartości temperatury dochodzi wskazanie? 
    Jaki masz poziom płynu w zbiorniku na zimno i podczas przekroczenia 90 st? 
    Robiłeś odczyt na kompie (np. VCDS)?
    Jaki masz przebieg silnika? Jak zużycie - wciąż w normie? 
    Miałeś coś robione z układem chłodzenia, wymiana pompy, kompresora, ... 
    Pytań trochę jest bo i możliwości też.  
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Witam @Jercen . Odczyt temperatury widoczny tylko na wskaźniku. 2 do 3 "kresek" powyżej 90 stopni i szybko wyłączam silnik, więc nie wiem czy poszłoby wyżej. 
    Poziom płynu w zbiorniczku bliżej ma do MAX-a na zimno, czyli do oznaczenia max na zbiorniczku, czyli w normie. Kiedy temperatura idzie powyżej 90 stopni podczas jazdy , zatrzymuje auto ,wyłączam silnik , zaglądam pod maskę i widzę  poziom płynu w zbiorniczku pod korek. Przebieg 82.000 , żona ostatnio mało jeździ , naprawdę mało, w 3 miesiące może 1000km. Żadnych napraw , chodzi jak pszczółka , jedynie nastawnik turbiny wymieniony w serwisie. Sam wczoraj wymieniłem czujnik temperatury i teraz patrzę w stronę termostatu? 
    Nie wiem czy w dobrą stronę pójdę ? Wymienić cały czy tylko wkład Borsehung-a ?
    VCDS mam ;) ale wiedza pozwala mi tylko wykasować przeglądy po wymianach oleju itp.  
    Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
  • Sprawdzałeś, czy silnik wentylatora chłodnicy pracuje? Jego praca jest niezbędna do poprawnej pracy całego silnika. Przy wzroście temp. jaki podajesz, wentylator powinien chodzić na maxa. Ale nic o nim nie wspominasz. 
    Jeździsz z załączoną klimą? Jeśli tak - wyłącz na jedną jazdę i obserwuj zachowanie silnika.
    Jeszcze jeden pomysł (pomimo lata): jak zachowa się silnik - układ chłodzenia, jak załączysz grzanie - czy temp. też pójdzie w górę?
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Witam , właśnie wróciłem z delegacji , przed chwilą testy przeprowadzone z niepowodzeniem :( 
    Od początku , wymieniłem czujnik tem. cieczy chłodzącej i dziś przy okazji przełącznik termiczny wentylatora chłodnicy.
    Zacząłem jazdę bez klimatyzacji , na zewnątrz dziś 25stopni , w aucie ustawione na 21. 
    Jazda bez przeszkód , temperatura cieczy 90 stopni , oleju 88. Po 7 km postój bez wyłączenia silnika na około 7min , wentylator nie pracuje, temperatura cieczy nadal 90 stopni. Wyłączam na chwile auto i ponownie uruchamiam. Taka sama sytuacja jak w pierwszym poście. Po przejechaniu 1 km , to samo co z klimatyzacją w pierwszym opisie , nagły wzrost temperatury, około 100stopni i auto zatrzymuje, zaglądam pod maskę, wentylator nie pracuje, wzrost poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym.  Wentylator zaczyna pracować dopiero po załączeniu Klimatyzacji , ma ewidentnie dwa "biegi ", na początku normalna praca a za chwile turbo obroty ;)
    Silnik wychłodzony i ponowna jazda już na klimatyzacji do garażu. Przed garażem wyłączam klimatyzację i wraz z nią zatrzymuje się wentylator. Po wjechaniu do garażu załączyłem klimatyzację a wraz z nią wystartował wentylator jednak, że auto stało przodem do ściany zauważyłem znowu nagły wzrost temperatury i poziom płynu urósł pod korek :( Zdjęcia z garażu
    Dodam ,że od samego początku po uruchomieniu auta widzę jakby załączony obieg płynu przez zbiorniczek wyrównawczy. Może to normalne ale wspomnieć nie zaszkodzi. 
    Pora na termostat ? 
    Pomocy panowie 
    @Jercen pomocy mistrzu :)   


    20210730_200750.jpg
    2997 x 2523 - 1M
    20210730_201100.jpg
    3024 x 2467 - 1M
    Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
  • Wymontowany termostat. Co to jest pod nr 2 na zdjęciu ? 2-kę można zdemontować a jedynka siedzi w jakimś gnieździe. Na moje 1 to termostat i polewając go wrzątkiem słychać klik i widać otwarcie na "iglicy". 2-ka też po polaniu wrzątkiem delikatnie się otwiera na uszczelnieniu. Czy możliwe ,że może się to badziewie przycinać ze względu na mały kilometraż " do Lidla raz w tygodniu :) "
    Screenshot_20210731-124453_Gallery.jpg
    1080 x 1081 - 714K
    Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
  • Na zdjęciu masz blok z 2 termostatami. Jeden otwiera przy ok 85, drugi koło 93 st. Jak masz zdemontowane termostaty, może masz okazje podmienić je? 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Nr 2 wyjmujesz bez trudu a problem pojawia się z nr1 ze zdjęcia . Siedzi w gniazdach/zapadkach i na moje - bez  szans aby go wyjąć . Kupię chyba cały blok Febi. Oryginał - ponad 1tys w serwisie.  
    Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
  • Dla innych dobra rada , ja się przekonałem . 
    Jeżeli masz problem z temp. cieczy chłodzącej wymień termostat. 
    Wszytko opanowane , koszt 320zl za Febi .
    Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
  • Super! Uznanie za dociekliwość i konsekwencję! Fajnie, że sam zrobiłeś, wymieniłeś. Teraz możesz innym nie tylko radzić, ale i sam wymienić :)
    Uznanie również za inny "drobiazg": jako jeden z niewielu, po zakończeniu czy rozwiązaniu problemu, podajesz jego rozwiązanie. Nie wszystkich stać na postawienie przysłowiowej kropki na końcu. Szerokiej drogi i spokojnych dalszych kilometrów!    
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @jercen dziękuję.
    Dodam, że wymiana samego wkładu ( na zdjęciach powyżej nr1 )  jest z mojego punktu widzenia niemożliwa. Ja wymieniłem cały blok z dwoma termostatami. Na pewno padł ten na "drugie otwarcie".
    Przed wymianą nie spuszczałem płynu,  małe ubytki nastąpiły tylko poprzez zdjęcie przewodów gumowych z bloku.
    Do samej wymiany bloku termostatów wymontowałem akumulator , filtr powietrza z obudową i podstawę akumulatora. Dostęp dość prosty do bloku termostatów.
    Powodzenia .  
    Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
  • Pięknie opisane. Gratuluję udanej naprawy i  życzę wielu km spokojnej jazdy
    Rapid 1.2 LB 90KM z LPG MY 2017 Ambition Biały 131000km Bełchatów

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Dzięki Tobie forum będzie funkcjonowało nadal!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?
https://www.compero.pl