FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Choinka

Pogodnych i radosnych Świąt Bożego Narodzenia
Wszystkim Klubowiczom, miłośnikom i właścicielom Skody Rapid

życzy

RapidKlub.pl

Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Temperatura cieczy chłodzącej - nagły wzrost temperatury
  • Witam , panowie proszę o pomoc może któryś z Was miał podobną sytuację. 
    Po uruchomieniu auta mogę jechać 10, 20 czy 100 km bez żadnych problemów. To co zauważyłem , kiedy występuje problem z wzrostem temp. cieczy chłodzącej powyżej 90stopni to moment, kiedy auto gaszę na ok 15min ( np. wizyta w sklepie) . Po przerwie i odpaleniu auta nadal z wiadomych powodów temperatura wynosi 90stopni ( upały na zewnątrz) . Po przejechaniu ok. 1 km po postoju (15min) nagle wzrasta gwałtownie powyżej 90stopni , wzrasta poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym , no i gaszę silnik "szybciochem". Po odczekaniu 5min odpalam auto i nagle mogę jechać spokojnie ponownie ile chce 50, 100 km i wszystko jest ok, temperaturę trzyma 90 stopni. Wszystko z włączoną klimatyzacją.  
    Na tę chwilę wymieniłem tylko czujnik temp. cieczy chłodzącej , idę po kolei do kłębka. 
    Proszę o podpowiedź osoby "doświadczonej" taką sytuacją. Z góry dziękuję za wsparcie.   
    Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
  • Wzrost temp. pow. 90 st. obserwujesz tylko na wskaźniku temperatury czy masz inne źródło odczytu? Do jakiej wartości temperatury dochodzi wskazanie? 
    Jaki masz poziom płynu w zbiorniku na zimno i podczas przekroczenia 90 st? 
    Robiłeś odczyt na kompie (np. VCDS)?
    Jaki masz przebieg silnika? Jak zużycie - wciąż w normie? 
    Miałeś coś robione z układem chłodzenia, wymiana pompy, kompresora, ... 
    Pytań trochę jest bo i możliwości też.  
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Witam @Jercen . Odczyt temperatury widoczny tylko na wskaźniku. 2 do 3 "kresek" powyżej 90 stopni i szybko wyłączam silnik, więc nie wiem czy poszłoby wyżej. 
    Poziom płynu w zbiorniczku bliżej ma do MAX-a na zimno, czyli do oznaczenia max na zbiorniczku, czyli w normie. Kiedy temperatura idzie powyżej 90 stopni podczas jazdy , zatrzymuje auto ,wyłączam silnik , zaglądam pod maskę i widzę  poziom płynu w zbiorniczku pod korek. Przebieg 82.000 , żona ostatnio mało jeździ , naprawdę mało, w 3 miesiące może 1000km. Żadnych napraw , chodzi jak pszczółka , jedynie nastawnik turbiny wymieniony w serwisie. Sam wczoraj wymieniłem czujnik temperatury i teraz patrzę w stronę termostatu? 
    Nie wiem czy w dobrą stronę pójdę ? Wymienić cały czy tylko wkład Borsehung-a ?
    VCDS mam ;) ale wiedza pozwala mi tylko wykasować przeglądy po wymianach oleju itp.  
    Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
  • Sprawdzałeś, czy silnik wentylatora chłodnicy pracuje? Jego praca jest niezbędna do poprawnej pracy całego silnika. Przy wzroście temp. jaki podajesz, wentylator powinien chodzić na maxa. Ale nic o nim nie wspominasz. 
    Jeździsz z załączoną klimą? Jeśli tak - wyłącz na jedną jazdę i obserwuj zachowanie silnika.
    Jeszcze jeden pomysł (pomimo lata): jak zachowa się silnik - układ chłodzenia, jak załączysz grzanie - czy temp. też pójdzie w górę?
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Witam , właśnie wróciłem z delegacji , przed chwilą testy przeprowadzone z niepowodzeniem :( 
    Od początku , wymieniłem czujnik tem. cieczy chłodzącej i dziś przy okazji przełącznik termiczny wentylatora chłodnicy.
    Zacząłem jazdę bez klimatyzacji , na zewnątrz dziś 25stopni , w aucie ustawione na 21. 
    Jazda bez przeszkód , temperatura cieczy 90 stopni , oleju 88. Po 7 km postój bez wyłączenia silnika na około 7min , wentylator nie pracuje, temperatura cieczy nadal 90 stopni. Wyłączam na chwile auto i ponownie uruchamiam. Taka sama sytuacja jak w pierwszym poście. Po przejechaniu 1 km , to samo co z klimatyzacją w pierwszym opisie , nagły wzrost temperatury, około 100stopni i auto zatrzymuje, zaglądam pod maskę, wentylator nie pracuje, wzrost poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym.  Wentylator zaczyna pracować dopiero po załączeniu Klimatyzacji , ma ewidentnie dwa "biegi ", na początku normalna praca a za chwile turbo obroty ;)
    Silnik wychłodzony i ponowna jazda już na klimatyzacji do garażu. Przed garażem wyłączam klimatyzację i wraz z nią zatrzymuje się wentylator. Po wjechaniu do garażu załączyłem klimatyzację a wraz z nią wystartował wentylator jednak, że auto stało przodem do ściany zauważyłem znowu nagły wzrost temperatury i poziom płynu urósł pod korek :( Zdjęcia z garażu
    Dodam ,że od samego początku po uruchomieniu auta widzę jakby załączony obieg płynu przez zbiorniczek wyrównawczy. Może to normalne ale wspomnieć nie zaszkodzi. 
    Pora na termostat ? 
    Pomocy panowie 
    @Jercen pomocy mistrzu :)   


    20210730_200750.jpg
    2997 x 2523 - 1M
    20210730_201100.jpg
    3024 x 2467 - 1M
    Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
  • Wymontowany termostat. Co to jest pod nr 2 na zdjęciu ? 2-kę można zdemontować a jedynka siedzi w jakimś gnieździe. Na moje 1 to termostat i polewając go wrzątkiem słychać klik i widać otwarcie na "iglicy". 2-ka też po polaniu wrzątkiem delikatnie się otwiera na uszczelnieniu. Czy możliwe ,że może się to badziewie przycinać ze względu na mały kilometraż " do Lidla raz w tygodniu :) "
    Screenshot_20210731-124453_Gallery.jpg
    1080 x 1081 - 714K
    Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
  • Na zdjęciu masz blok z 2 termostatami. Jeden otwiera przy ok 85, drugi koło 93 st. Jak masz zdemontowane termostaty, może masz okazje podmienić je? 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Nr 2 wyjmujesz bez trudu a problem pojawia się z nr1 ze zdjęcia . Siedzi w gniazdach/zapadkach i na moje - bez  szans aby go wyjąć . Kupię chyba cały blok Febi. Oryginał - ponad 1tys w serwisie.  
    Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
  • Dla innych dobra rada , ja się przekonałem . 
    Jeżeli masz problem z temp. cieczy chłodzącej wymień termostat. 
    Wszytko opanowane , koszt 320zl za Febi .
    Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
  • Super! Uznanie za dociekliwość i konsekwencję! Fajnie, że sam zrobiłeś, wymieniłeś. Teraz możesz innym nie tylko radzić, ale i sam wymienić :)
    Uznanie również za inny "drobiazg": jako jeden z niewielu, po zakończeniu czy rozwiązaniu problemu, podajesz jego rozwiązanie. Nie wszystkich stać na postawienie przysłowiowej kropki na końcu. Szerokiej drogi i spokojnych dalszych kilometrów!    
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @jercen dziękuję.
    Dodam, że wymiana samego wkładu ( na zdjęciach powyżej nr1 )  jest z mojego punktu widzenia niemożliwa. Ja wymieniłem cały blok z dwoma termostatami. Na pewno padł ten na "drugie otwarcie".
    Przed wymianą nie spuszczałem płynu,  małe ubytki nastąpiły tylko poprzez zdjęcie przewodów gumowych z bloku.
    Do samej wymiany bloku termostatów wymontowałem akumulator , filtr powietrza z obudową i podstawę akumulatora. Dostęp dość prosty do bloku termostatów.
    Powodzenia .  
    Rapid SB | 1.2 TSI 63kW | MY 2015 | Elegance MAX | Biel candy | dynamic | sunset |82.000km|
  • Pięknie opisane. Gratuluję udanej naprawy i  życzę wielu km spokojnej jazdy
    Rapid 1.2 LB 90KM z LPG MY 2017 Ambition Biały 131000km Bełchatów

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?