Jak lecisz pod górkę np. na 3/4 biegu - wyskakujesz i jesteś na poziomej lub polecisz z górki - to wrzucasz odpowiednio 5/6. Stary i wypróbowany sposób - jak w ciężkim sprzęcie - tak i w naszych poczciwych R. W płaskim terenie - ten bieg, który aktualnie masz, musisz lekko przeciągnąć, wtedy spokojnie wrzucasz 2 stopnie wyżej. Jak były starsze pojazdy z 3 czy 4 biegami - takie metody nie zawsze wychodziły poprawnie. Dzisiaj masz silniki elastyczniejsze i skrzynki 5 - 6 biegowe - więc można. Sam to stosuję. Pozdrawiam
Wiem, że podpowiadacza biegów w naszych Skodach trzeba traktować z przymrużeniem oka ale w O3, którą miałem jak i w obecnym R. zdarzają się takie sytuacje, że komputer od razu każe mi przejść z 4 na 6 (mowa o silnikach ze skrzynią 6-ką). Poza tym tak jak @jercen napisał, też od dawna tak robię jak tylko jest możliwość. W Fabii pojawiały się takie sytuacje, gdzie z 3 przeskakiwałem od razu na 5.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
przecież to tylko i wyłącznie uzależnione jest od pędu auta, jak się już jeździ trochę tym samym samochodem wiadomo kiedy spokojnie radzi sobie z przeskoczeniem o 2 biegi a kiedy tego nie robic
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Ale też nie ciężarówka gdzie masz 10 lub 8 biegów i tam ma to sens jak omija się biegi szczególnie jak masz "dwie skrzynie dolną i górną" ale to są tylko osobówki gdzie mamy tylko 5 biegów i po coś one są.
"dwie skrzynie dolną i górną" - to chyba na pace ... Ciężarówki jednak mają tylko jedną skrzynkę do przełożeń biegów. A co do samej zmiany biegów - jak w naszych R tak i dużych pojazdach typu autobus, tir - to jest możliwość teoretycznie jak i praktycznie przeskoczenie o 2 a nawet 3 biegi do przodu. Podobna sytuacja jest przy gwałtownym zwalnianiu pojazdu - jedziesz na najwyższym biegu, sytuacja zmienia się na tyle, że zawalniasz szybciej niż redukcja z hamowaniem silnikiem, więc wrzucasz 3, 2, a nawet 1, jak będziesz ruszał pod górkę z niemal 0 na godzinę. Pozdrawiam
Zgadzam się, przecież jak wyprzedzasz np. na 4-ce i idziesz aż do 4000 obr/min. to po wyprzedzeniu możesz spokojnie zmienić na 6-ke. bo już nie potrzebujesz ostrego przyspieszenia tylko jedziesz spokojnie np. 100 km/h.
@jercen, bez zagłębiania się w szczegóły, w ciężarówkach jest coś takiego jak "niska i wysoka skrzynia", żeby nie wachlować lewarkiem-na "dolnej" skrzyni masz biegi 1-6, na "górnej" 7-12, czyli robisz ruch 1-2-3 jak w normalnym aucie, przełączasz guziczek i wracasz z powrotem na 1, ale masz wrzucony 7 lub 8 bieg, w zależności czy masz włączone połówki czy nie i tak do 12 biegu. W ciężarówkach na pusto omija się i po 2 biegi. Co do osobówek to @lukasz13 ma rację, jeżeli nie chce się dalej przyspieszać, warto wrzucić od razu najwyższy bieg i się toczyć.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
jercen jak jeździłeś na tirach czy raczej na ciężarówkach to powinieneś wiedzieć że potocznie mówi się że jest "górna i dolna". A rozumiem redukowanie begów, też wszyscy wiemy że "hamowanie silnikiem" jest bardziej efektywne ale przerzucanie np. z 2 czy 3 na 5 czy 6 to lekka przesada.
Dobra Chłopy, każdy robi jak uważa-jeden idzie po wszystkich biegach, drugi omija i uważam że dalsza dyskusja nie ma sensu, bo zaczyna się z tego robić przeciąganie na swoją stronę
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.