Cześć! Od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Rapida z silnikiem TSI 1.2 85KM z "firmową" instalacją LPG. Dzisiaj dokonałem pierwszego tankowania po 300km i jestem trochę zaskoczony. Wlałem 18l LPG i 10l benzyny... mam wrażenie, że auto pali stanowczo za mało gazu i za dużo benzyny. Sorry jeśli pytanie jest głupie, ale jestem kompletnym laikiem. Jeżdżę bardzo spokojnie, głównie trasa mieszana z średnią prędkością 80km/h, maksymalna prędkość 120km/h. Czy może to być kwestia źle "ustawionej" instalacji LPG? Z góry dzięki za pomoc!
Wydaje mi się, że na temat gazu sporo już tu się mówiło. Choćby "dotrysk beznyny przy zasilaniu gazem" w SILNIKU 1.2 MPI 75 KM. Warto by przez założeniem nowego wątku poszukać i poczytać, by nie dublować tematów już otwartych i w miarę omówionych. Kol. purehater jest tu od niedawna. Sądzę, że w miarę czasu sam bardziej zainteresuje się tematami, które go nurtują, a jak nie znajdzie odpowiedzi - założy nowy wątek. PS: W cytacie tematu wątku posłużyłem się autentyczną pisownią autora. Pozdrawiam
Panowie, rozumiem, że chcecie utrzymać forum w porządku, ale mimo, że jestem laikiem w temacie silników samochodowych i spalania LPG/benzyny w aucie, które mam od 2 tygodni, to na forach internetowych trochę się znam i przeszukałem wcześniej tematy i nawet skorzystałem z wyszukiwarki :) jercen - faktycznie, temat był poruszany, ale dla zupełnie innego silnika. W tamtym wątku pojawiło się nawet pytanie "Swoją drogą to mnie też interesuje spalanie w TSI", na które odpowiedzi nie ma. Niestety odpowiedzi na moje pytanie nie znalazłem, dlatego założyłem nowy post (faktycznie, w złym dziale, przepraszam). Jeśli odpowiedź już gdzieś jest, to będę wdzięczny za załączenie linka. maroslaw - ciężko powiedzieć.. najczęściej droga do pracy i z powrotem (około 8km w każdą stronę, gaz uruchamia się po przejechaniu około kilometra). W weekendy dłuższe trasy - 60km autostradą. Przez te 300 ostatnich kilometrów przejechałem około 150km autostradą a reszta to właśnie dojazdy do pracy. Pozdrawiam
Jeśli ktoś były zainteresowany to mam już swoje obserwację po przejechaniu 900km (trasy mieszane, powiedzmy połowa na autostradzie [max 130km/h] reszta w mieście). Mój Rapid spalił około 5,5l LPG i 2,7l benzyny na 100km. W sumie zatankowałem 25l benzyny i 50l gazu co daje nam 23zł za 100km. Myślę, że wynik jest całkiem niezły :)
@purehater - jak jesteś zadowolony z takiego spalania - to dobrze. Pewnie sam zdecydowałeś się świadomie na taki wybór. Jednak jak by przyjąć, że LPG jest 2x tańsze, to masz (rachunek przybliżony) ok. 2,5 - 2,8 l benzyny. Teraz zsumuj - wychodzi przy Twoim stylu jazdy zużycie ok. 5,2 - 5,5 l benzyny. Popraw - jak się mylę. W tym momencie nasuwa się pytanie - czy warto bawić się przy silniku TSI w gaz, obsługę instalacji, podwójne tankowanie,... kiedy standardowy silnik TSI (bez gazu) pali tyle samo albo niewiele więcej? Ekonomicznie - spalanie jest porównywalne. A jak do tego ma się dodatkowy przegląd czy serwis całej instalacji? Nie neguję Twojego wyboru. Sam jednak pozostanę przy "czystej" benzynie. Spokojnych kilometrów :)
Średnie spalania, patrząc po sobie oraz na wypowiadające się osoby kształtuję się w granicach 6-6.5l. Patrząc kwotowe koszt przejechania 100km, przy mojej średniej cenie z tankowań 4,31 wychodzi ok 28 zł. Przyjmując ceny gazu z tego okresu na stacji co tankuję i licząc te zużycie co podaje @purehater wychodzi 22 zl. 6 zl różnicy na 100km. Ja też się zastanawiałem wlasnie nad gazem. Ale sumując wszystkie za i przeciw, u mnie wyszło na nie. Ze względu na dla mnie dość małą oszczędność. Ale to już każdy podejmuje decyzje.
Właśnie o to chodzi, zależy ile kto robi kilometrów, w moim przypadku gaz nie ma żadnego sensu. Jeżdżę dużo, ale autem firmowym, a prywatne odpoczywa :)
Ba! W twoim prywatnym przypadku można zaryzykować zakup fajnego auta. Przyjmijmy ze robisz 10 tys km rocznie. To jedna awaria w roku może się zdarzyć. NP citroen C6, czy Bmw e39 540i rwd szał i moc na tył, będzie to fajne i będzie jechać i można sobie pozwolić na nie ekonomię, na takiego pojazdu nie trzeba nawet przerejestrować gdyż pewnie szybko się go zmieni na inny fajny. Lecz gdy ktoś dużo jeździ to juz raczej ekonomia wchodzi w grę i wówczas kupuję się takie auto na dużo dłużej. A tutaj quasi modo http://olx.pl/i2/oferta/lincoln-town-car-CID5-ID9YVi7.html
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.