FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Nowe silniki Skody 1.5 l
  • Volkswagen planuje zastąpić silniki 1.2, 1.4, 1.8 TSI i 1.6 TDI nowymi silnikami 1.5 l.
    Czterocylindrowe silniki benzynowe i Diesla o pojemności 1,5 l zastąpią wszystkie pojemności między 1,0 a 2,0 l. Firma Volkswagen przymierza się do zasadniczej zmiany palety silników dla standardowych pojazdów. Dotychczasowa oferta silników jest zbyt rozbudowana, w przyszłości liczy się z uproszczeniem i ujednoliceniem jednostek napędowych.
    Zupełnie pierwszym silnikiem nowej generacji będzie turbodoładowany trzycylindrowy 1,0 TSI, który jest już montowany  do Volkswagena Polo i dalej do Golfa, Octavii i Fabii. Los silników 1.2 TSI, 1.4 TSI oraz 1.8 TSI jest przesądzony, w dodatku opinia nie była najlepsza wobec kłopotów z rozrządem.  
    Czterocylindrowe benzynowe silniki do 2,0 l zastąpi jednostka 1,5 TSI, również czterocylindrowa, która zastąpi całą gamę mocy, jaką zapewniały jednostki 1.4 TSI i 1.8 TSI. Silnik 1.2 TSI zostanie zastąpiony trzycylindrową jednostką 1.0 TSI.
    Silnik 1.5 TSI otrzyma bezpośredni wtrysk, nową generację doładowania (może chodzi o turbo elektryczne?) a powstanie poprzez przedłużenie skoku jednostki 1.4 TSI. Otrzyma również technikę wyłączania 2 cylindrów - to słowa Herberta Diesse, wg magazynu Motoring.
    Modernizacja obejmie i silniki Diesla. Jednostka 1.6 TDI przejdzie na zmniejszenie średnicy cylindra i powstanie silnik 1.5 TDI. Będzie to jednostka czterocylindrowa. Nowy sposób doładowania będzie i dla tej jednostki. Logicznie większa jednostka będzie 2.0 TDI, którą już dzisiaj znamy.  
    Nowe silniki 1.5 TSI i 1.5 TDI zostaną przedstawione po raz pierwszy w zmodernizowanym Golfie, który zostanie przedstawiony na jesiennym salonie samochodowym w Paryżu. Prawdopodobnie takie jednostki dostanie Octavia po liftingu.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 63kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 62 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • TRAGEDIA... 2,0 TSI "zastąpił" choćby słynne R32 z golfa 4 i 5. Kolejny golf R miał już to śmieszne 2,0 TSI a teraz okazuje się, że 2,0 TSI zostanie zastąpione przez 1,5 TSI. No parodia. Jeśli ma zastąpić tyle silników to raczej nietrudno wywnioskować, że jeden silnik będzie miał x mocy do wyboru. Skoro ma zastąpić 1,2 TSI (90km) i 2,0 TSI (nawet 280km)  to rozbieżność jest przeogromna. Nie wyobrażam sobie pojemności 1,5 i mocy 280km... Motoryzacja umiera :/ Pozostaje chyba kupić jakiegoś hothatch'a z lat 90-05 z silnikiem sześciocylindrowym "na niedziele" i cieszyć się jazdą z super brzmieniem a nie wydmuszką z pierdzącymi głośnikami imitującymi V8...
    Seat Leon ST FR | 1,4 TSI 125KM | MY17 | FR | Alor Blue | 0km :) | Hönigsberg
  • Trzycylindrowy 1L TSI 115 KM jest już w sprzedaży dla golfa w DE.
  • Wychodzi na to, że silniki serii TSI z jednej pojemności mogą "elektronicznie" dysponować sporym zakresem momentu i mocy. Proporcjonalnie dla silnika 1.5 l to może być moc rzędu 170 KM, z kilkoma odstopniowanymi wariantami mocy (w dół). A jeśli nie będzie dobrej blokady - to nadal będzie można kupić "słabszą" wersję silnikową i wykorzystać chip tuning. Swoją drogą - dla przeciętnych pojazdów, dla przeciętnej rodziny, moc rzędu 100 -120 KM jest już całkiem spora.
    No chyba że zaczniemy ubezpieczać swoje pojazdy nie od pojemności a od zainstalowanej mocy. 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 63kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 62 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Niestety nie jest to takie proste, kupić słabszy silnik i go podkręcić. O ile w przypadku 1,2 TSI 90 i 110 różnica może być tylko w programie to w przypadku 1,5 np. 110KM i 1,5 170KM będzie też sporo różnic mechanicznych jak np. turbo, kolektor, sprzęgło, hamulce, zawieszenie itd.
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • No nie do końca. Różnica w wielkości momentu i mocy dzisiejszego silnika 1.2 TSI jest właśnie w oprogramowaniu (różnica w sofcie). Natomiast na podstawie artykułu - chodzi o uproszczenie i ujednolicenie jednostek. Stąd wychodzi na to, że silniki te nie mają się zasadniczo mechanicznie różnić - a sporą część przejmie elektroniczne sterowanie.
    Pożyjemy - zobaczymy.   
    Rapid LB | 1.2 CBZA 63kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 62 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Tak to czytając o silnikach 1.0 TSI czy 1.5 TSI może się jednak sprawdzić to co ktoś na tym forum pisał i można było też znaleźć na innych z grupy VAG. Mniej więcej zacytuje:
    "Ludzie tak narzekają na pierwsze TSI 1.2 czy 1.4 ale może przyjść taki czas, że inni będą ich szukać bo okażą się nie takie złe"

    Poruszaliśmy tu kwestię wysilenia silnika i były obawy że 1.2 i 1.4 są bardzo wysilone i doszliśmy do wniosku, że 1.2 aż tak bardzo nie jest ba 1.4 jest bardziej.
    O ile 1.5 w niższych mocach będzie jeszcze miał rezerwę to 1.0 np. taki 115 KM to już jedna sporo. A znając życie to przyjmując, że trafią do Rapida 1.5 będzie dość drogi i większość osób co teraz jeździ 1.2 będzie wybierała 1.0. Mam tylko nadzieje, że te 3 cylindry będą w miarę kulturalnie pracowały. 
    Życzę grupie VAG jak najlepiej ale po problemach z pierwszymi egzemplarzami TSI podchodzę do nowości z rezerwą bo nawet obecna seria ma swoje problemy.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • 1,0 TSi nigdy w życiu !!!!
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • wiem, że to iny silnik ale jeździłem tym mocniejszym 1.0 MPI 75 KM w F3. Krótko, w porównaniu do 1.2 HTP 64 KM w F1 dużo gorzej to jeździ.
    Może to 1.0 TSI co teraz montują nie jest tragiczne, nikt tym z nas chyba jeszcze nie jeździł ale po tym w F3 mam obawy...
    Z drugiej strony coś podobnego w Fordzie już dłuższy czas jeździ i nie słyszałem jakiś wielkich niegatywów. 
    Będzie 1.0 TSI dostępny szerzej do testów sprawdzimy. Na chwilę obecną jakoś mam wątpliwości ale niestety nas to czeka. Na 1.2 TSI też psioczyli swego czasu (nie mówię tu o awariach, tylko stosunku mocy i momentu do pojemności) a teraz ile tego jeździ po drogach.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • To, ze jeździć będzie tajemnica nie jest. Każdy kto miał dłuższa przygodę z motocyklem wie, ze centymetrów sześciennych niczym sie nie zastąpi i nawet po dołożeniu turbo lub dwóch będzie to czuć, słychać. Gdyby 1,4 nie był na łańcuchu to bym go wziął bez dwóch zdań. Pojemność mozna oszukać turbina ale jej sie niczym nie zastąpi.
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • Cieszmy się na razie takimi silnikami i samochodami, jakie mamy. W podanym na początku artykułu była jeszcze jedna ciekawa informacja: Do 2025 Skoda planuje przejść tylko na hybrydy, i to właśnie z silnikiem 1,0 l. Jak ktoś jeszcze chce poczuć przyjemność z jazdy po depnięciu na gaz - to niech korzysta i nacieszy się tym, co ma dzisiaj.
    Fakt jest taki, że 20 - 30 lat temu moce 100 - 120 KM były dostępne w silnikach 2 l, by z czasem przejść do klasy pojemności 1.6, dalej 1.4, a przed nami silniki 1.0.
    W silniku Twinair z 875 cm3 Fiat osiągnął 105 KM. 
    Podobnie z wymianą oleju. Idący postęp technologiczny jest jak przy opracowaniu i obróbce silników tak i w nowocześniejszych olejach. Kiedyś wymiana była co 3, 5 tkm, potem 10 i 15 tkm. Teraz wiele z nas niedowierza okresowi wymiany 30 tkm/2 lata, ale niektóre firmy stosują nawet i większe przebiegi.
    Chcąc nie chcąc - musimy godzić się na to, co nam firmy oferują. Tak jak pisał kol. grzesk, może z czasem będziemy jeszcze mile wspominali dobre czasy silników TSI.
    Tego przynajmniej życzę wszystkim klubowiczom :) 

    Rapid LB | 1.2 CBZA 63kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 62 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @yunior81 przecież obecny 1.4 TSI jest na pasku jak cała generacja EA211. W Rapidzie od MY16. Trzeba było brać :)
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • @yunior81 Nigdy nie mów nigdy. Za kilka lat nie będziesz miał wyboru, albo 1.0, albo 0.8 L i co wtedy ?
  • Pod tym względem wszyscy macie rację. Dlaczego limuzyny są v8/v12 ? Chodzi o porządną moc i moment przy niskich obrotach, o kulturę jazdy, zamiast darcia szlifierką. Na wykresie mocy widać ile jej jest w zakresie 2-2,5 tys obrotów, tutaj pojemności nic nie przeskoczy. A moce jakie są podawane to są moce maksymalne przeważnie przy ok 5 tys obrotów. Każdy lubi dla komfortu jazdy jak silniczek mruczy zamiast darcia się. A to się przekłada na żywotność właśnie. Wspomniano motocykle... Litr pojemności i 200 koni. Da się nawet 1000. Każdy wie jak wygląda wówczas żywotność...
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  •  grzesk  jest na łańcuchu :) CAXA - nie ma tego silnika na pasku.
     lukasz13 w takim razie zmienie grupe VAG'a na coś innego.... rozumiem wszystko ale nie trzy gary pod maską bez odrobiny kultury.
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • Mazda została ostatnia na placu boju z NORMALNYMI silnikami... Nie przypuszczałbym, że jeżdżąc autami z koncernu VW od zrobienia prawa jazdy kiedyś napiszę coś takiego... Mam nadzieję, że chociaż mazda zostanie przy silnikach benzynowych bez turbin i za kilka lat będzie można spokojnie sobie kupić auto z niewyżyłowanym motorem :)
    Seat Leon ST FR | 1,4 TSI 125KM | MY17 | FR | Alor Blue | 0km :) | Hönigsberg
  • Jeszcze Toyota :)
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • @yunior81 zanim napiszesz sprawdź dobrze informacje, chyba że w salonie sprzedawca Ci takie głupoty naopowiadał a już kilka razy mi się to zdarzyło w naszym salonie jeszcze przed kupnem Rapida jak robiłem rozeznanie co kupić i za ile. Albo czegoś nie wiedział albo był zdziwiony, że Rapid coś ma lub czegoś nie ma i nie chodziło tu o jakieś szczegóły tylko o wiedzę podstawową, często tylko z cennika czy konfigurtatora :-)

    Wracając do silnika.
    1.4 TSI CAXA EA111 (na łańcuchu) był do 25.05.2015 r. czyli MY15.
    Od 25.05.2015 r. czyli MY16 montowany jest 1.4 TSI CZCA EA211 (na pasku).

    Nawet sama Skoda o tym pisała w oficjalnym komunikacie prasowym przy okazji któryś targów na początku roku 2015
    https://media.skoda-auto.com/en/_layouts/Skoda.PRPortal/pressrelease.aspx?ID=801

    A tu masz wątek jak o tym pisaliśmy:
    rapidklub.pl/discussion/comment/11312#Comment_11312

    @supermajku a nie jest tak, że Toyota też się złamała i oferuje lub będzie w tym roku oferować 1.2 Turbo ? Gdzieś nawet jakieś porównanie czytałem z silnikiem grupy PSA i chyba Forda ale parametrów nie pamiętam.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • grzesk bez przesady, uważasz, że nie sprawdziłem przed zakupem tych informacji w różnych salonach.......?
    Przed chwilą wysłałem zapytanie do kilku dilerów i zobaczymy co tym razem odpowiedzą.
    Szkoda, że wykasowałem maile z odpowiedziami w temacie silnika.

    Fredi88  Mazda ma jeszcze "normalne" silniki  tylko jest "mały" problem - RDZA ;)

    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • @yunior81 nie chodzi o to, że nie sprawdziłeś tylko pytanie gdzie?
    Właśnie o tym pisałem wyżej. Pytałeś w salonach.
    W salonach wiedza pracowników, zwłaszcza sprzedawców samochodów pozostawia wiele do życzenia.
    Ja jak robiłem wywiad przed zakupem to usłyszałem, że 1.2 TSI już jest poprawiony na pasku!! Zadawałem jeszcze kilka pytań na temat tempomatu, haka holowniczego, wyposażenia i zamykania szyb z pilota, odpowiedzi były dość ciekawe.
    Już wtedy wiedząc co nieco przestałem zadawać dalsze pytania bo bym tylko się zesłościł. Aby nie było dla pewności zacząłem szperać gdzie się tylko da i niestety potwierdziło się, że w kilku salonach nie wiedzieli o czym do mnie mówią.
    Co ciekawe byłem w Piotrkowie w salonie i tam dziewczyna, która mi robiła ofertę wiedziała więcej na temat produktu, który mi oferuje niż nie jeden facet. A mówi się, że to faceci znają się na motoryzacji.
    Choć tu może nie chodzi o motoryzację bo to handlowcy ale o poznanie produktu jaki oferują. A jak nie wiedzą to niech to powiedzą, że nie wie ale się dowie za chwilę u kierownika serwisu, czy któregoś pracownika serwisu, ewentualnie sprawdzi w dokumentacji.

    Może w tych mailach próbowali Ci wcisnąć starego CAXA bo mieli sporo ich na placu ?

    Koniec OT.
    Ja i dokumentacja techniczna twierdzą, że od MY16 a konkretnie od 11.05.2015 r. a ostatecznie od 25.05.2015 r. (jakieś drobne zmiany) wszystkie silniki TSI w Rapidzie są EA211 potocznie mówiąc na pasku a 1.4 TSI ma oznaczenie CZCA :)

    Tak czy siak będzie ciekawie i czas pokaże jak to będzie wyglądało z tymi 1.0 i 1.5
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • @yunior81 o rdzę się nie martwię... Jest w rodzinie nowa mazda 6 kupiona w 2014 roku. Wujek mieszka 200m ode mnie więc auto widuję praktycznie codziennie. Póki co brak jakichkolwiek oznak rdzy czy czegokolwiek. Zobaczymy za 3-4 lata jak to będzie wyglądać. Mimo wszystko chyba łatwiej zadbać o karoserię niż o wyżyłowany kapryśny silnik :) Niestety (albo stety) tam pod maską siedzi diesel więc o benzynie przy jakimś większym przebiegu wiedzy mieć nie będę.
    Seat Leon ST FR | 1,4 TSI 125KM | MY17 | FR | Alor Blue | 0km :) | Hönigsberg

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@bounty @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?