Cześć, W sobotę musiałem przewieść coś większego w Rapidzie i położyłem tylnie oparcia. Po pierwsze okazało się iż siedzisko demontuje się w całości - jak chcemy mieć płasko to mimo dzielonej kanapy usuwamy wszystkie miejsca siedzące z tyłu. Po drugie środkowy pas bezpieczeństwa się skraca, spada jakaś zapadka która blokuje pas i nie ma możliwości podniesienia oparcia do pozycji pionowej. Zapadka odblokowuje się gdy oparcie jest pionowo. W sobote i niedzielę serwisy były już nie czynne dlatego dopiero dzisiaj rano podjechałem do serwisu. Najpierw nastraszyli mnie koniecznością cięcia pasa, ale jak zwróciłem uwagę iż jest tam śruba mocująca to po 40 minutach oddali mi auto z postanowionymi oparciami z informacją o tym bym czytał instrukcje i demonstracją kładzenia siedzeń: "Wyciągamy tylni pas zawijamy go 2 razy na zagłówku środkowym i dopiero kładziemy siedzenie". Nie wiem jak u was ale w mojej instrukcji nie ma takich czarów. Być może moim błędem było wyjęcie siedziska - ale wtedy to siedzenie nie jest położone na płasko. Co myślicie? Kładł ktoś siedzenia w Rapidzie i miał taki sam problem? Używałem różnych aut (toyota, nissan, kia, ford) i z czymś takim się nie spotkałem.
Składałem oparcia wielokrotnie, ale pierwsze czytam że można wyjąć siedzenie. Chyba producent tego nie przewidział. W innych starszych autach siedzenie było na zawiasach i się je po prostu podnosiło do góry i opierało na przednich siedzeniach, ale teraz jest raczej na stałe.
Ja podczas zakładania skórzanych pokrowców w swoim R musiałem wyjąć siedzisko oraz złożyć częściowo oparcia. Po złożeniu wszystkiego z powrotem, też miałem problem ze środkowym pasem bezpieczeństwa. Zablokował się na sztywno i ani nie chciał drgnąć. Na początku machnąłem na to ręką, bo i tak praktycznie nigdy nie jest używany, ale po jakimś czasie wziąłem się jednak za to. Pociągnąłem solidnie kilka razy (ale z wyczuciem) i owa "tajemnicza zapadka" odpuściła :) Co do samego siedziska natomiast, to wyjmuje się bezproblemowo. Trzyma się na standardowych zatrzaskach i tyle.
Rapid LB | 1.2 TSI 86 KM | MY2013 | Ambition | Czerń Magiczna | Białystok
Podejrzewam (bez żadnych dowodów), że po położeniu oparć w mechaniźmie pasów "zaskakuje" zabezpieczenie "przed dachowaniem". W przypadku dużego przechyłu pasy bezpieczeństwa blokują się mimo że nie działąją na nie żadne siły.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.