FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Tablica bezpieczników
  • Firma raz - dwa razy w roku wprowadza małe zmiany. Te zmiany dotyczą również i bezpieczników. Wraz ze zmianą akcesoriów czy wyposażenia, w zależności od wersji silnika czy wersji prawo/lewostronnej osadza w konkretnym miejscu bezpieczniki o różnej wartości. Okazuje się jednak, że najbardziej zbliżone osadzenie bezpieczników jest podane w instrukcji obsługi konkretnego modelu. Z kolei podane tam informacje są bardzo lakoniczne, raczej spełniają rolę informacyjną.
    Udało mi się zebrać dostępne informacje o bezpiecznikach. Podejrzewam, że jest więcej wersji osadzenia tablicy bezpiecznikami. Podane tu osadzenie może jednak różnić się od posiadanego.
    Podane zestawienia należy traktować informacyjnie.
    bezpieczniki 1 od lipca 2012.jpg
    875 x 1654 - 1M
    bezpieczniki 2 od listop 2012.jpg
    875 x 1871 - 2M
    bezpieczniki 3 od maja 2013.jpg
    875 x 1871 - 2M
    bezpieczniki 4 od maja 2014.jpg
    875 x 1360 - 938K
    bezpieczniki 5 od maja 2015.jpg
    875 x 1496 - 927K
    bezpieczniki 6 od listop 2015.jpg
    875 x 1446 - 869K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Opis wszystkich bezpieczników Rapida MY2016
    produkowanego od maja 2015
    (układ bezpieczników w tablicy rozdzielczej jak na obrazku poniżej)
    Format pliku: PDF
    Waga: 880 KB

    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • a ma ktoś rozpiskę przekazników?
  • Sądzę, że funkcję przekaźników "rozkminisz" ze schematów elektrycznych.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • nie zabardzo sie znam na tej sztuce. Po kolizji nie działa mi wentylator i klakson. Bezpieczniki OK, 
  • Który wentylator?
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Chłodnic. Kable całe.
  • Sorki, że dopiero teraz piszę ale dopiero teraz żona mnie dopuściła... do lapka znaczy. ;)
    Częścią wspólną instalacji obu niedziałających elementów jest "671 - punkt masy 1 na przedniej lewej podłużnicy" (patrz załączone fragmenty sch. el.).
    Stawiam dolary przeciwko orzechom, że naprawiacze nie przykręcili lub nie dokręcili masy.
    Niech to sprawdzą.
    671_klakson.JPG
    823 x 715 - 101K
    671_wentylator.JPG
    827 x 724 - 87K
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • masa jest. sam w sobie naprawiaczem jestem
  • Skup się na klaksonie. Zasilany jest bezpośrednio z J519 (BCM). Sprawdź napięcie między zaciskiem "2" klaksonu a "+" aku. Musi być min. 12V. Jak jest to masa raczej ok.
    Sprawdź też między "1" klaksonu a "-" aku. Jak pojawia się min. 12V w czasie przyciskania przycisku klaksonu na kierownicy (zapłon włączony!) to mimo wszystko masy brak.

    Skąd jesteś? Uzupełnij stopkę.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • A może tych punktów masowych jest więcej niż jeden i sprawdzasz niewłaściwy?
    A może w czasie kolizji uszkodzona została wiązka a ściślej kable "masowe"?
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • własnie ze masa na kablu jest. cały pas przedni był demontowany to może czegoś nie zauważyło. Wejde jutro pod auto zobacze.
  • Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na brak masy. Sprawdź jutro dokładnie.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Jeszcze jedno:
    jeśli to faktycznie masa i jeśli elektryka Toledo i Rapida jest taka sama
    to powinieneś mieć też problem z lewym reflektorem bo on ma tą samą masę.
    671_lewy reflektor.JPG
    821 x 751 - 107K
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Masa jest na 200%.
    Przy naciskaniu klaksonu nie słychać ( o ile powinien) przekaźnika.
  • Klakson nie ma przekaźnika. Zasilany jest bezpośrednio z BCM.
    Musisz sprawdzać metodycznie i przy pomocy przyrządu.
    Posprawdzaj to, o czym pisałem wcześniej.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Tak naprawdę to zasilanie klaksonu jest tak proste, że już prostsze być nie może.
    Z BCM idzie "+" na klakson (jak jest zapłon i wciśniesz przycisk klaksonu).
    Drugi zacisk klaksonu idzie na "-" czyli masę.
    Możliwe wszystkie przyczyny niedziałania klaksonu:
    1. brak zasilania na BCM - (BCM to główny sterownik elektryki) jak nie ma zasilania to właściwie nic w samochodzie nie działa - jeśli cokolwiek działa to niemożliwe by brakowało zasilania.
    2. uszkodzone wyjście BCM klaksonu - bardzo mało prawdopodobne
    3. uszkodzony kabel BCM-klakson (+) - bardzo mało prawdopodobne
    4. uszkodzony klakson - jeśli nie jest montowany z przodu i narażony na uszkodzenie w wyniku kraksy to bardzo mało prawdopodobne
    5. uszkodzony kabel masy - średnio prawdopodobne
    6. uszkodzone / brak połączenia masy przy śrubie na podłużnicy - z uwagi na pozostałe objawy czyli brak wentylatora chłodnicy, a ten też bierze masę z tej samej śruby - najbardziej prawdopodobne.

    Jeżeli masz przyrząd do pomiaru napięcia stałego / omomierz to możesz sprawdzić prawie każdy z powyższych punktów. Jak nie masz przyrządu albo nie czujesz się na siłach - poproś kogoś kto potrafi to sprawdzić.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Pojadę do Magika niech on nad nim czary odstawi
  • Schemat(y) wydrukuj. Będzie mu łatwiej.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Wentylator działania, padł bezpiecznik 50A przy akumulatorze. Nad klaksonem pracuje.
  • magik nie ma chwili czasu. Masa w klaksonie jest. 

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?