FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Tablica bezpieczników
  • Firma raz - dwa razy w roku wprowadza małe zmiany. Te zmiany dotyczą również i bezpieczników. Wraz ze zmianą akcesoriów czy wyposażenia, w zależności od wersji silnika czy wersji prawo/lewostronnej osadza w konkretnym miejscu bezpieczniki o różnej wartości. Okazuje się jednak, że najbardziej zbliżone osadzenie bezpieczników jest podane w instrukcji obsługi konkretnego modelu. Z kolei podane tam informacje są bardzo lakoniczne, raczej spełniają rolę informacyjną.
    Udało mi się zebrać dostępne informacje o bezpiecznikach. Podejrzewam, że jest więcej wersji osadzenia tablicy bezpiecznikami. Podane tu osadzenie może jednak różnić się od posiadanego.
    Podane zestawienia należy traktować informacyjnie.
    bezpieczniki 1 od lipca 2012.jpg
    875 x 1654 - 1M
    bezpieczniki 2 od listop 2012.jpg
    875 x 1871 - 2M
    bezpieczniki 3 od maja 2013.jpg
    875 x 1871 - 2M
    bezpieczniki 4 od maja 2014.jpg
    875 x 1360 - 938K
    bezpieczniki 5 od maja 2015.jpg
    875 x 1496 - 927K
    bezpieczniki 6 od listop 2015.jpg
    875 x 1446 - 869K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Opis wszystkich bezpieczników Rapida MY2016
    produkowanego od maja 2015
    (układ bezpieczników w tablicy rozdzielczej jak na obrazku poniżej)
    Format pliku: PDF
    Waga: 880 KB

    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • a ma ktoś rozpiskę przekazników?
  • Sądzę, że funkcję przekaźników "rozkminisz" ze schematów elektrycznych.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • nie zabardzo sie znam na tej sztuce. Po kolizji nie działa mi wentylator i klakson. Bezpieczniki OK, 
  • Który wentylator?
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Chłodnic. Kable całe.
  • Sorki, że dopiero teraz piszę ale dopiero teraz żona mnie dopuściła... do lapka znaczy. ;)
    Częścią wspólną instalacji obu niedziałających elementów jest "671 - punkt masy 1 na przedniej lewej podłużnicy" (patrz załączone fragmenty sch. el.).
    Stawiam dolary przeciwko orzechom, że naprawiacze nie przykręcili lub nie dokręcili masy.
    Niech to sprawdzą.
    671_klakson.JPG
    823 x 715 - 101K
    671_wentylator.JPG
    827 x 724 - 87K
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • masa jest. sam w sobie naprawiaczem jestem
  • Skup się na klaksonie. Zasilany jest bezpośrednio z J519 (BCM). Sprawdź napięcie między zaciskiem "2" klaksonu a "+" aku. Musi być min. 12V. Jak jest to masa raczej ok.
    Sprawdź też między "1" klaksonu a "-" aku. Jak pojawia się min. 12V w czasie przyciskania przycisku klaksonu na kierownicy (zapłon włączony!) to mimo wszystko masy brak.

    Skąd jesteś? Uzupełnij stopkę.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • A może tych punktów masowych jest więcej niż jeden i sprawdzasz niewłaściwy?
    A może w czasie kolizji uszkodzona została wiązka a ściślej kable "masowe"?
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • własnie ze masa na kablu jest. cały pas przedni był demontowany to może czegoś nie zauważyło. Wejde jutro pod auto zobacze.
  • Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na brak masy. Sprawdź jutro dokładnie.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Jeszcze jedno:
    jeśli to faktycznie masa i jeśli elektryka Toledo i Rapida jest taka sama
    to powinieneś mieć też problem z lewym reflektorem bo on ma tą samą masę.
    671_lewy reflektor.JPG
    821 x 751 - 107K
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Masa jest na 200%.
    Przy naciskaniu klaksonu nie słychać ( o ile powinien) przekaźnika.
  • Klakson nie ma przekaźnika. Zasilany jest bezpośrednio z BCM.
    Musisz sprawdzać metodycznie i przy pomocy przyrządu.
    Posprawdzaj to, o czym pisałem wcześniej.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Tak naprawdę to zasilanie klaksonu jest tak proste, że już prostsze być nie może.
    Z BCM idzie "+" na klakson (jak jest zapłon i wciśniesz przycisk klaksonu).
    Drugi zacisk klaksonu idzie na "-" czyli masę.
    Możliwe wszystkie przyczyny niedziałania klaksonu:
    1. brak zasilania na BCM - (BCM to główny sterownik elektryki) jak nie ma zasilania to właściwie nic w samochodzie nie działa - jeśli cokolwiek działa to niemożliwe by brakowało zasilania.
    2. uszkodzone wyjście BCM klaksonu - bardzo mało prawdopodobne
    3. uszkodzony kabel BCM-klakson (+) - bardzo mało prawdopodobne
    4. uszkodzony klakson - jeśli nie jest montowany z przodu i narażony na uszkodzenie w wyniku kraksy to bardzo mało prawdopodobne
    5. uszkodzony kabel masy - średnio prawdopodobne
    6. uszkodzone / brak połączenia masy przy śrubie na podłużnicy - z uwagi na pozostałe objawy czyli brak wentylatora chłodnicy, a ten też bierze masę z tej samej śruby - najbardziej prawdopodobne.

    Jeżeli masz przyrząd do pomiaru napięcia stałego / omomierz to możesz sprawdzić prawie każdy z powyższych punktów. Jak nie masz przyrządu albo nie czujesz się na siłach - poproś kogoś kto potrafi to sprawdzić.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Pojadę do Magika niech on nad nim czary odstawi
  • Schemat(y) wydrukuj. Będzie mu łatwiej.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Wentylator działania, padł bezpiecznik 50A przy akumulatorze. Nad klaksonem pracuje.
  • magik nie ma chwili czasu. Masa w klaksonie jest. 

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Dzięki Tobie forum będzie funkcjonowało nadal!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?
https://www.compero.pl