FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Hak montowany po zakupie
  • Czołem,
    Witaj rapidowy świecie - to mój pierwszy post :-)
    Czy któryś z szanownych forumowiczów montował może hak do swojego Rapida? Zadzwoniłem dziś do serwisu i zaśpiewali mi około 2000 zł za hardware i 800 zł za montaż. Kwota wydała mi się z lekka wygórowana stąd postanowiłem zapytać czy może ktoś nie wie jak się za to zabrać w wersji "taniej a równie dobrze" :-)
    pozdrawiam serdecznie
    Filip 
    Rapid LB | 1.2 TSI 77 KW | MY2014 | Ambition Czerwony | Poznań
  • Zakup rzędu 500 - 700 zł za komplet, a montaż albo własnym sumptem albo w zwykłym serwisie. Nie podajesz czy masz czujniki parkowania, bo od tego zależy wersja elektryki haka. Dalszy aspekt - chcesz/preferujesz gniazdo 7 czy 13 pinowe?
    W każdym razie - za zaproponowaną cenę sam bym zdecydowanie odmówił. A może to tylko próba naciągnięcia - a po negocjacjach cena byłaby niższa?
    Sam kupiłem i zamontowałem hak z elektroniką. Czujnik cofania działa tak jak ma. Może trochę dłubaniny - ale za to satysfakcja (no i kasa w kieszeni).
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Witam panowie
    Zastanawiam się na montażem haka - myślę że ogarnę to sam. Mam czujnik cofania. Zakładałem już w Fabii 1 generacji, ktoś możne montował - macie jakieś wskazówki dotyczące demontażu zderzaka?.
    Tak przy okazji czy konieczne jest montowanie tego modułu?
    Pozdrawiam
  • Przy czujniku cofania i zapięciu przyczepki, przy cofaniu - czujnik podaje sygnał. To spowoduje uruchomienie sygnału dźwiękowego, sygnalizującego przeszkodę oraz na wyświetlaczu pokazanie się przeszkody. W tym układzie cofanie(nawet na chwilę) jest naprawdę "uciążliwe" - pomimo tego, że większość czasu jeździmy do przodu.
    Czujnik cofania - po otrzymaniu sygnału z modułu haka, wyłącza podawanie sygnału dźwiękowego oraz informacje na wyświetlaczu.
    Sam nie wyobrażam sobie cofanie z działającym czujnikiem, który wręcz utrudnia koncentację i orientację przy cofaniu.
    Po to jest moduł haka, by "ułatwić" cofanie - czyli odłączyć buzzer i info na wyświetlaczu.
    Sam moduł jest również potrzebny do "rozdzielenia" prądu jak i nadzoru pracy poszczególnych obwodów oświetlenia w tyle.
    Nie widzę potrzeby "omijania" czujnika cofania przy montażu haka, tylko wręcz zalecam jego podłączenie.
    W dodatku R i tak już ma pełno najróżniejszych czujników i modułów - więc jeden więcej wcale nie zaszkodzi. Ale na pewno pomoże.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Jercen - dzięki za cenne uwagi i uświadomienie mi tematu czujników cofania.
    Odnośnie gniazada i ilości pinów - ktore twoim zdaniem powinienem chcieć mieć?
    Rapid LB | 1.2 TSI 77 KW | MY2014 | Ambition Czerwony | Poznań
  • Przy podjęciu tematu montażu haka - warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań:
    - mam przyczepkę - z jakim gniazdem (7/13 pinów) - kupuję z odpowiednim gniazdem,
    - nie mam przyczepki - ale kupię/pożyczę z 7/13 - więc odpowiednio zakupię 7/13 pinów,
    - chcę hak demontowany w całości (nie widać pod zderzakiem gniazda haka) -
    - hak może mieć widoczne mocowanie pod zderzakiem, łatwiejszy montaż/demontaż samego haka.
    W R od wewnętrznej strony zderzaka jest zaznaczone miejsce wycięcia otworu pod montaż haka.
    Chyba nie ma już w sprzedaży haków montowanych na stałe.
    Dlatego większość osprzętu jest chowana - gniazdo elektryczne jest mocowane obrotowo-wysuwnie.
    Co do ilości pinów - to gniazdo 13 pinowe niewiele się różni od 7 pinowego. Sam mam 7 pinów, i w zupełności wystarczy. Natomiast gdybym miał pożyczyć przyczepkę z wtyczką 13, to są redukcje (do zakupu albo w wypożyczalni).
    Po wpisaniu w google hak skoda rapid - jest cała plejada firm, sposobów rozwiązań i mocowań haka.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @jercen Mam pytanie jak wygląda montaż wiązki do haka. Rozumiem, że wcinamy się w istniejące przewody do tylnych lamp. Jak wyprowadzamy wiązkę na zewnątrz samochodu. Jest przygotowany fabrycznie jakiś otwór? Przy zamawianiu samochodu nie zamawiałem przygotowania pod hak.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY14 | Ambition Komfort | Blue Race | 28500km | Gdańsk
  • Chwilowo jestem po za krajem - nie mam dostępu do kompa. Po powrocie, za kilka dni  napiszę więcej.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Ja polecam popytać się w salonach. W Łodzi zawołali ode mnie 1000zł za oryginał - hak odpinany, gniazdo 13 pin chowane w zderzak.
    Chodzą też słuchy po internecie, że przy oryginalnym haku zapięcie przyczepy powoduje np. zmianę programu kontroli trakcji, co też może być jakimś plusem, ale nie jestem w stanie tego potwierdzić.
    Oryginalny otwór na wiązkę na pewno jest, bo widziałem przy montażu.
    Przyczepę mam 7pin, ale gniazdo mam 13 PIN uważam, że jest dużo łatwiej zapinane i mniej podatne na uszkodzenia.
    Rapid SB | 1.2 TSI 90KM | 2015 | Active | Biały | 25000km | Poznań
  • Dla rozważających montaż elektryki do haka:
    Przy zakupie haka/wiązki - należy określić - czy mamy w tyle czujniki cofania. Przy ich występowaniu - należy koniecznie zamontować sterownik z podłączeniem do czujników.
    Zasadniczo - instalacja z/bez czujników cofania różni się jednym dodatkowym przewodem. Ten dodatkowy przewód należy wpiąć do elektroniki samochodu. Tym przewodem idzie sygnał do sterownika wyświetlacza, że jest podłączona wtyczka przyczepki czy bagażnika na rowery. 
    Przy instalowaniu wiązki do modułu należy doprowadzić (cienkimi przewodami) sygnały z dotychczasowej instalacji do tylnych świateł (główny strumień prądu pójdzie z dodatkowego przewodu zasilającego, a dodatkowe żarówki nie wpłyną, nie obciążą pracę istniejących układów sygnalizacyjnych):
    - prawy kierunkowskaz,
    - lewy kierunkowskaz,
    - światła stop,
    - światło pozycyjne prawe,
    - światło pozycyjne lewe.
    Jeden przewód podłączyć do masy (dla elektroniki modułu).
    Najwięcej zabawy da doprowadzenie "mocnego" (grubego przewodu) rzędu 2 mm2 do modułu ze skrzynki bezpieczników. Dla poprawnego i bezpiecznego zamocowania przewodu należy pościągać plastiki z lewej strony kabiny, od słupka A do C.
    Z modułu należy wyprowadzić następnymi przewodami (zazwyczaj dostarczonymi w komplecie z wiązką (7 czy 13 pinów) wszystkie przewody do zadziałania poszczególnych żarówek i sygnałów. Tu już jest łatwiej - bo od modułu prowadzimy całą wiązkę, przez przelotkę, na zewnątrz nadwozia, do gniazda. 
    Sam moduł można umocować nad lewym nadkolem, po zdemontowaniu tylnej tapicerki. Tą również trzeba zdemontować z prawej strony, by doprowadzić sygnały prawego kierunkowskazu i prawego pozycyjnego. A jak już mamy ściągniętą tylną tapicerkę, warto od lewego punktu oświetlenia bagażnika poprowadzić 2 przewody do zainstalowania drugiego punktu oświetlenia bagażnika po prawej stronie. 
    Z instalacją elektryki do haka jest trochę zabawy, niemniej jest do ogarnięcia, no i trochę satysfakcji z własnej pracy.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Jak już ktoś się chce bawić sam, to kilkadziesiąt PLN kosztuje gotowa wiązka od modułu wpinana we wtyczki tylnych lamp. Odchodzi ryzyko, że się gdzieś pomylimy.
    Przy złączu 13 PIN, jak komuś zależy na pełnej funkcjonalności, to zabawy jest dużo więcej - chociaż nie podejrzewam, żeby ktoś ciągał Rapid'em Kemping.
    No i przy dokładanym module nie mamy informacji nt. świateł przyczepy na wyświetlaczu, a oryginalny trzeba "dograć" do komputera.
    Rapid SB | 1.2 TSI 90KM | 2015 | Active | Biały | 25000km | Poznań
  • Jeśli auto jest na gwarancji to pytajcie w serwisie czy po montażu haka/w serwisie lub nie/Wasza gwarancja na auto będzie w pełni honorowana???
    Wiem bo pytałem i może być problem nawet z ich drogim montażem?
    Rapid LB/1.2 ACT MP55/ MY15/ Active+ /Biały/39000km/Lodz
  • Czy jest konieczne ciągnięcie dodatkowego prądu na tył? Czy można go gdzieś znaleźć w wiązce z tyłu?
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Standardowo w R bez gniazdka w bagażniku i haka - nie ma kabla z 12 V do wykorzystania. Jak na linii montażowej leci wiązka przewodów zasilających gniazdko i hak - to ma kilka dodatkowych przewodów, m.in. właśnie zasilanie. Do gniazdka leci min. kabel na 10 A, do haka podobnie.
    Jak potrzebujesz +12 V w bagażniku - to pozostaje samodzielnie pociągąć kabel. Żeby nie "przebijać" się przez ścianę między kabiną a silnikiem, można skorzystać z pociągnięcia kabla z tablicy bezpieczników w kabinie, pod kierownicą. Tam są wolne miejsca na bezpieczniki dodatkowe.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • To było by mądre, aby wykorzystać fabryczne miejsca.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • W Gdańsku w salonie zaśpiewali ponad 4 tyś za oryginalny hak.
    Powiedzieli że jak pójdę do innej firmy to stracę gwarancję.
    Jestem w kropie. Chce zaiwestować w sprzęt do przewozów rowerów.
    Najbardziej odpowiada ma montaż hak-a plus bagażnik na niego.
    Lub belki na dach. 
  • Mi w W-wie nawet odradzali ori hak, a dali namiary na zakład który montuje Westfalię za pół ceny i to przy zachowaniu gwarancji. Podejrzewam że Twój dealer chce Cię na siłę zmusić do montażu u siebie.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 90000 km | Sochaczew
  • Westfalia bardzo dobre haki, musisz kupić z modułem dedykowanym z wetfalii, ale i tak trzeba wpiac sie dwoma przewodami w instalacje Can i zakodować moduł haka w gateway wiec ASO może pozbawić za to gwarancji. Gateway będzie widzieć sterownik haka Westfalii ale nie będzie to ori moduł z dostępem do kodowan wiec jest to ingerencj w elektronikę i nadwozie.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • @PinkFloyd Czy takie kodowanie Westfalii pozbawi całej gwarancji na auto? Czy tylko na elektrykę?
    Może rozwiązaniem byłoby zakodowanie haka w ASO? Ciekaw jestem tylko kosztu usługi.

    Ja również jestem zainteresowany montażem haka i mam jeszcze 2 lata gwarancji. W ASO koszt montażu jest nieopłacalny dla mnie. Zastanawiam się co robić.
    Rapid SB | 1.2 105KM | MY15 | Ambition Komfort | 59000km | Zielona Góra
  • @Maciek_1991 - czy możesz podać namiar na zakład z Westfalią?
  • CAR-MIX Raszyn
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 90000 km | Sochaczew

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:




Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?