FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Nowa Skoda Rapid, czy naprawa starego samochodu
  • Witam wszystkich.
    Z vagiem jestem już od 1998r gdzie pierwszy raz miałem Golfa III, potem Golfa IV, Audi A2 i kupione w 2007r. Jetta Sportline 1.9 TDI 105KM z dpf. Jetta była na full wypasie łącznie z bixenonami, multi kierownice, full wersja bez skóry. Silnik niezawodny 1.9- miał taki być. Był taki do 160 tys km. Potem przy 160 dwumasa, przy 180 tys km nowa turbina, , pompowtryskiwacze, zawieszenie, panewki i itp.  bo była wadliwa partia i korba wychodziła bokiem, mam teraz 202 tys km i  okazało się ze wałek i popychacze się wtarły- ponoć norma dla 1.9 TDI PD ( wiadomo to nie ten silnik co 1.9 tdi VP ). Wałek i popychaczy zrobione tydzień temu poszło znów 3 tys zł.  Olej od początku wymieniany co 10-15 tys km, regularnie serwisowany, oleju nigdy nie przybywało, dpfem nigdy nie było problemu. Na vcdsie- wychodzi ze dpf starczy na 10-15 tys km i wymiana za 3 tys zł, wycięcie nie wchodzi w gre z uwagi na wyjazdy do De. Auto teraz użytkuje zona co robi  7-9 tys km rocznie, 80% po mieście i to mnie martwi. Aktualnie w aucie wszystko już zrobiłem i dają mi za nie 25 tys zł- wygląda jakby miało 80 tys km Auto bezwypadkowe i po włożeniu kasy troche jej szkoda.
    Żona boi się ze będę inwestował w auto dalej i przekroczy to jego wartości i w sumie przy tym przebiegu nie wiadomo co się zepsuje a ona tras nie robi, może 3 razy w roku po 400km.
    Żona dostała ofertę kupna za 64 tys zł. Skoda Rapid liftback ( chce taki bo ma Jette i zależy jej na bagażniku ) model 2017 w wersji Style kolor Blue Race, doposażone we wszystkie bajery ( czujniki przód, tył, kamera, navi i itp.  ) oprócz skóry na czarnych felgach 16 cali- po znajomości cena z 79 tys zł stanęła na 64 tys zł. silnik 1.2 tsi 110KM.
    Moja wątpliwość - czy warto sprzedać ta Jette i kupić tego Rapida- żona jeżdzila i twierdzi że OK.
    Jetta doinwestowana ale lata już ma swoje i chyba ostatni czas żeby dotsać dobrą cenę- Rapid nowy, ale właśnie czy nie szkoda pieniędzy? Przy zonie eksploatacji do 10 tys km rocznie jestem ciekawy czy do tych 100 tys km auto będzie w maire bezawaryjne jak wtedy jetta?
    Co byście zrobili- zostawili tą Jette, czy kupili Rapida- inny używany samochód nie wchodzi w grę, bo teraz wszystkie to są max do 150 tys km- a potem kasa leci.
    Jak nowy samochód to tylko max do 65 tys zł i musi mieć takie bajery jak jetta- ( zona z tego nie zrezygnuje- nie chce mieć gorzej )  i w sumie innego samochodu nie mogliśmy znaleśc z takim wyposażeniem za taką kwotę.
    Dylemat- latać dalej Jettą czy kupic nowego Rapida?
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Skoro masz nową dwumasę, turbinę, zawieszenie, silnik po naprawie itp. to po co to oddawać tak zrobiony samochód i kupować nowy  ?
    Tak na marginesie to nie chciałbym tu nikogo obrażać ale dwumasa i turbo to wg mnie głównie styl jazdy... U siebie w 1.9 TDI fakt dwumasę wymieniałem jakoś po 180 tyś ale auto mam od nowości i kilka lat auto jeździło z dość ciężką przyczepą itp... Turbo nadal fabryczne a auto ma prawie 300 tyś i po samodzielnym demontażu i czyszczeniu geometrii żadnej anomalii nie zauważyłem.
    Zastanów się czy potrzeba Ci nowego auta. Wg mnie masz najważniejsze rzeczy zrobione i jeśli dobrze zrobione to będzie słuzyć.
    RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
  • Turbina w aucie z dpf ma trudne życie, bo w tdi bls dpf wypala się co 360km lub do zapełnienia 40% w zależności co będzie szybciej i ten w czasie wypalania to 810st czyli tak jak przy 4300 Obr przy 200km/k z gazem do deski, czyli sie termicznie mocno obciąża.
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Kup nowe :) Bylem w takiej samej sytuacji jak ty... no prawie bo auto ktore mialem bylo uzywane... ale przelatalem 4 lata bezawaryjnie... potem zaczely sie wydatki... a to sprezarka klimy a to amory, serwo, hamulce, sprzeglo, wtryski i masa drobnych aczkolwiek strasznie wkurzajacych rzeczy... plastiki zaczely sie lamac, czujnik otwarcia drzwi, zbiornik od spryskow, nagrzewnica, przecierały się fotele itp... Trzeba wyczuć moment gdzie auto zamienia się w studnię bez dna. Jeśli chciałbyś kupić auto młodsze ale używane to bym ci odradził, bo różnie bywa i można się nieźle wtopić. Chcesz nowe więc nie ma tematu :)

    Napisz może jakie konkretnie wyposażenie chce żona to może ktoś poleci jakieś inne auto jako konkurencję dla rapida.
    Seat Leon ST FR | 1,4 TSI 125KM | MY17 | FR | Alor Blue | 0km :) | Hönigsberg
  • pinkfloyd, patrząc na twoje naprawy, to nie licząc wad fabrycznych jak panewki i wałek, to robiłeś rzeczy eksploatacyjne. Dwumasa przy +/-200 tysiącach pada i nadaje sie do wymiany, turbo, to już zależy od kierownika ale przy 200+ tez nadaje się juz do regeneracji. Obecne TDi czy nowe TSi - wybór trudny.
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • Wiem, że trudny, tym bardziej ze po naprawach zrobiłem program w Compsport, seria idealna 105,1KM, po programie 146KM i plaski Nm a nie w piku 338Nm w zakresie 2000 Obr do 3500. Spalanie symboliczne ostatni wypad po autostradach 6 bieg do 130km/h 4,4l. Martwi mnie ze przy tym przebiegu zaraz znów cos może byc. Dla mnie trudny to wybór.
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Z ekonomicznego punktu widzenia kupno nowego rapida jest nieuzasadnione. Za 65 tys masz prawie 3 swoje jetty a po tym co zrobiles auto pewnie bedzie dluzej bezawaryjnie latac niz nowy budzetowy Rapid dla ktorego nowy nie oznacza bezawaryjny.
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 45000km | Szczecin
  • zgadzam się z @gross81 kupno Rapida za 65 tys. zł nie ma sensu, skoro masz cały stary samochód wyremontowany, poza tym Rapidowi sporo brakuje (nie biorąc pod uwagę że jest nowe) do twojej Jetty, Rapid to auto mocno okrojone z jakości, ja więcej na pewno już bym go nie kupił, poza tym podejście grupy VW do klienta to ostatnio jakaś kpina, wiem to nie tylko sobie ale i po znajomych
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM | 2013| MY14 | Srebrny | 46 tys | Poznań
  • A ja wiem, że nie kupie już diesla, TDI skończyło się na starych TDI VP na pompie. Po drugie jakość plastików Rapida w porównaniu do jetty z 2007r jest taka sama,  miejscami lepsza i montaż lepszy. Jetta w dieslu powyżej 130km/h jest o 50% głośniejsza od Rapida 1.2 TSI, którym jechałem. Aktualnie TSI na pasku sa OK i poprawione, co jak moja siostra kupiła Peugeota 1.6 THP do do 100 tys w silniku wszystko się już zepsuło a elektronika żyje swoim życiem, Opel Insygnia po 20 tys km trzeszczy w środku jak stara kanapa i itp. Miałem Multivana T4 2.5 tdi od ojca który kupił go jako nowy, miał 80 tys km, silnik rzędowy ponoc nieśmiertelny, przy 200 tys km poszła korba, poszedł prawie nowy silnik, pomalowana karoseria włożyłem z 15 tys zł, i chciaem sprzedać, to samo mówiono że ok i itp. Po 20 tys automatyczna skrzynia się zepsuł  po naprawie znów wyszła korba bokiem i straciłem na tym aucie kupę kasy. 1.9 TDI PD to już też padaki, wyrabia ją się wałki i popychaczy- norma z uwagi na napęd pompowtrysków, wyrabiają się gniazda pompowtryskiwaczy- norma- głowice do wymiany po 200 tys km, wadliwa partia panewek i wychodzące bez przyczyny korby bokiem i itp.   Ile mój pojeździ dalej to nie wiem. Nie chce włożyć w niego znów 10 tys zł.
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Zostaw wyremontowana Jette.. 
    RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
  • Ja sam stałem nie dalej jak rok temu przed takim dylematem i dodam, że auto które miałem w ogóle się nie psuło, ale siadając z kalkulatorem w ręku wyszło, że lepiej kupić nowe, bo przez kolejne 4 lata:
    - Czeka mnie przegląd x 4 ( nowa Skoda za darmo na 4 lata )
    -  Przegląd rejestracyjny x4
    - wymiana opon letnich i zimowych ( dostałem kpl kół na zimę ).
    - ubezpieczenie droższe niż nowego o jakieś 700zł na rok przy tym samym pakiecie.
    No i trzeba liczyć, że przez 4 kolejne lata na pewno coś wyskoczy,a  w nowym Rapidzie jednak spokój ( mam 4 lata gwarancji ).
    Auto sprzedałem za 22tys, a za 4 lata pewnie sprzedałbym je za kilkanaście i jeździłbym już 10-letnim autem, a nie 4-letnim. Dzięki temu za te 4-5 lat znowu będzie mi się łatwiej przesiąść na nowy.
    Jeszcze biorąc pod uwagę jak auto ma być używane, to zastanowiłbym się nad wersją 90KM. Przy jeździe głównie w mieście to 6-ty bieg będziesz wrzucał raz na kilka tygodni ;-)
    Rapid SB | 1.2 TSI 90KM | 2015 | Active | Biały | 25000km | Poznań

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:




Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@bounty @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?