witam serdecznie. jestem tu nowy . Proszę o poradę co do dotarcia silnika Rapid. Autko odebrane wczoraj tj 21 Listopad 1.2 TSI 105 km . Jak docierać silnik i czy trzeba ? Nie wiedziałem o dotarciu i przyjechałem do warszawy do pracy Autostrada na 6 biegu praktycznie. przebieg teraz 140 km , z powrotem będę już spokojnie jechać . Jakie mogą być skutki ewentualnie jednorazowego takiego przejazdu. z jaka prędkością jeździć by dotrzeć silnik. W salonie Zimnego nic nie mówili na ten temat . A i czy po max 2000 km trzeba zmieniać ten olej jak mówił sprzedawca za 540 zł czy naciąganie na kasę ? Auto ma pakiet 4 przeglądów lub do 60000 ale ten trzeba zapłacić i po jakim przebiegu 1 przegląd serwisowy ? Dziękuje za pomoc
Rapid Sb /1,2 TSI 110 km/MY16/ Ambition Max /Beż Kapuczino Metalik/214 km /Łódź
To jeszcze sprzedają te silniki 105 KM? Od drugiej połowy 2015 roku sprzedają 1.2 TSI 110 KM. Chyba, że sprzedali Ci auto, które stało ponad półtorej roku na parkingu. Ja kupowałem nowe i odbierałem w październiku i nie było mowy o żadnej wymianie oleju po 2000 km. Chociaż w tych starych silnikach mogli kazać wymieniać. Dotarcie masz dokładnie opisane w instrukcji. Pierwsze 1000 km nie przekraczać 3/4 mocy, a później kolejne 500 km można trochę docisnąć. Większość osób robi tak, że po prostu przez pierwsze 1500 km stara się nie przekraczać tych 3 tys. obrotów. Tylko te auta jak się nie wciśnie dobrze to się toczą, a nie jadą. Musisz przeboleć ten pierwszy tysiąc...
W tym pakiecie wszystkie przeglądy masz za darmo i wymiany olejów też. Jeśli dali Ci zmienny okres to pewnie pierwszy przegląd darmowy będziesz mieć po 30 000 km lub 2 latach, a kolejne co roku chyba. Wymiana oleju pewnie też po 2 latach lub 30 000 km, nie licząc tego po 2000. Ogólnie ja to bym się zapytał czy ten olej po 2000 nie mogę wymienić we własnym zakresie nie tracąc gwarancji, bo jak będziesz tracić to jedź do nich i daj im te 540 zł... Zresztą nie musisz do nich, możesz jechać do jakiegokolwiek innego serwisu Skody w Polsce i chyba Unii.
Jak chcesz dobrze ułożyć silnik, bo o docieraniu juz mowy nie ma, to musisz być cierpliwy bo to trwa trochę dłużej niż podaje instrukcja samochodu. Ja swoje samochody docieram mnie więcej tak: przez pierwsze 5 tysięcy jeżdżę bardzo spokojnie, tj. staram się liniowo przyspieszać i nie przekraczać 3 tysięcy obrotów ( ogólnie w silnikach z turbo nie ma potrzeby kręcenia silnika, bo tą robotę wykonuje za nas TURBINA ), następnie po tych 5 tysiącach zaczynam powoli jeździć trochę dynamiczniej ale bez przesady, między 10 do 15 tysięcy zaczynam korzystać w 100% z parametrów silnika. Oczywiście między 1,5 a 2,5 tysiąca kilometrów wymieniam olej. Osobiście trzymam się interwału wymian oleju max. co 15 tysięcy i nie leje byle czego. Jest to mój sposób na ułożenie silnika i jak na razie się nie przejechałem na tym sposobie. Silniki ułożone w ten sposób nie brały mi oleju i nie miałem z nimi żadnych problemów. Każdy musi wybrać dla siebie najlepszy sposób ułożenia silnika, mi zrobienie 15 tysięcy zajmuje "chwilę" a drugiemu może zająć rok lub dłużej.
@pascalo83 witaj na forum. Masz możliwość uzupełnienia swojej stopki, chodzi o podanie kilku danych samochodu. Będzie wtedy jasna sytuacja, odnośnie wersji czy mocy silnika. Prawdopodobnie masz silnik o mocy 110 KM. Zresztą sam umieściłeś wpis właśnie w tym wątku. Pozdrawiam
@yunior81 no dla mnie 15 tys. to przynajmniej rok z dobrym hakiem :) Ja jak tego auta nie wcisnę na 3,5 tys minimum na 1. biegu to w ogóle nie rusza tylko toczy się z prędkością mojej babci, która nie żyje. Z resztą auto masz na gwarancji, to jak Ci się zacznie coś dziać nie tak to im to zgłaszasz i robią silnik. Chyba, że ktoś planuje jeździć Rapidem ponad 10 lat... To życzę powodzenia :) EDIT: @pascalo83 dzwoniłem do swojego ASO i powiedzieli, że u nich wymiana oleju z filtrem po 2000 jak bym chciał koniecznie to 450 zł kosztuje. Ale powiedział, że nie ma sensu bo jest na 30000 lub 2 lata i wtedy wymienić. Z tymi 30000 to trochę przesada, no ale takie są warunki tych przeglądów darmowych na 4 lata / 60 tys.
Co maja darmowe przeglądy do wymiany oleju co 15tkm ? Darmowe przeglądy, zostają a co drugą wymiane robisz sam i to nie za 450 zł , oszaleli chyba w ASO. Za niecałe 400 zł. to można kupić 10 litrów oleju z górnej półki, którego w ASO w Życiu nie widzieli....
Powiedział mi, że jak zrobię sam poza ASO to stracę gwarancję. A więc mają to do siebie wymiany co 15 tys, że ich nie będę robił, bo nie mam zamiaru bulić 450 zł za wymianę oleju i filtra. Gdybym mógł je zrobić u swojego kumpla to ok ale najwidoczniej nie mogę.
Koledze, który zaczął ten temat kazali wymienić po 2000 km, koniecznie i to za 540 zł. Wydaje mi się, że nie tylko ten jeden serwis robi ludzi w konia.
@madstah "Gdybym mógł je zrobić u swojego kumpla to ok ale najwidoczniej nie mogę." Możesz. Tylko się tym w ASO nie chwal. A teorię o tym, że ASO to stwierdzi można między bajki włożyć. Na wszelki wypadek sprawdzić trzeba tylko, czy nie ma komunikatów w VCDS-sie. Ale nawet bez tego i tak bym wymieniał. Nawet jak jakiś czujnik coś by wykazał to: 1. rżnij głupa, że nic o tym nie wiesz - może czujnik zepsuty? Niech wymieniają. Słowem - idź w zaparte. Bez specjalistycznych badań nikt ci niczego nie udowodni... 2. albo przed zmianą oleju odłącz akumulator - o ile wiem to żaden czujnik bez zasilania nie działa. Nikt przecież nie będzie badał oleju tylko po to, by ci udowodnić, że dopuściłeś się takiej niegodziwości jaką jest wymiana oleju w silniku. Pamiętaj, że w ASO pracują zwykli ludzie a nie CBŚ.
Żeby bylo jasne, ja nikogo nie namawiam na wymiene oleju co tyle czy tyle kilometrów, każdy robi jak uważa ale gadki o zmianie oleju od 450 zł w góre to jest najzwyklejsze naciąganie. Obecnie jeżdżę na Oleju Liqui Moly 0W40 ( bije na głowe parametrowo każdy olej zalewany w ASO ), cena u forumowych sprzedawców wynosi ok 200 zł + filtr z Mana za 20 zł, niech nawet wymiana kosztuje w ASO 100 zł to i tak nie wyjdzie min. 450 zł........ A jeśli chodzi o wymianę, to jeżeli sie tylko to zrobi bez podłączania komputera, to nie ma tematu i nikto tej czynności sie nie dowie. Oczywiście trzeba zamontować ori filtr.
@pascalo83 tak jak koledzy piszą, zapytaj o cenę usługi w innym ASO jeśli chcesz w ASO to zrobić. 450 zł za wymianę oleju i filtrów a tym bardziej 540 zł to za dużo. To, że masz zmienne wymiany oleju do 30 tys. km lub 2 lat nie stoi na przeszkodzie zmieniać olej wcześniej i nadal posiadać darmowe przeglądy (fakt, że co drugi będzie wtedy darmowy). Sam tak robię i ASO nie robi problemów. Jadę do nich w okolicach 15 tys. km i proszę o serwis olejowy bez modyfikacji ustawień inspekcji w komputerze aby komputer sam mnie wezwał na drugi serwis wyliczony na podstawie użytkowania auta i już ten "darmowy".
Wracając jeszcze do wymian oleju i ceny. Każdy robi jak uważa. Niektórzy wymieniają po tych 2000 km, inni nie czy przynoszą swój olej lub korzystają z oleju ASO. To rzecz indywidualna ale nawet jak bierze się wszystko z ASO (materiały i robocizna) ceny podane wyżej są naciąganiem. Ja serwis olejowy ze wszystkim z ASO bez resetu ustawień komputera robie za 315 zł więc jest różnica.
Inny przykład mam sprzed tygodnia. Koledze w Rapidzie pojawił się komunikat aby jechał na przegląd. Był to przegląd pierwszy od kupna auta czyli olej plus wszystkie inne punkty jakie przypadają na pierwszy przegląd przed upływem 2 lat. W salonie tam gdzie kupił auto powiedzieli za ten pierwszy przegląd 800 zł (nie ma darmowych, wtedy nie dawali jak kupował), powiedział mi o tym wiec i pytał ile ja płaciłem. Mówię, że mam darmowe więc nie wiem ile to może kosztować i zaproponowałem aby zadzwonił tam gdzie ja robiłem. Po telefonie okazało się, że tą samą usługę zrobią mu za 550 zł. Da się? Da się. Z tej pierwszej umówionej wizyty telefonicznie zrezygnował. Po rezygnacji zaczęły się przez kolejne dni telefony z tego pierwszego salonu z nowymi propozycjami cenowymi, oczywiście niższymi ale i tak zatrzymali się tylko na 600 zł. Kolega już nie kombinował i pojechał do drugiego ASO gdzie i tak miał taniej (już tylko o 50 zł) a do tego bliżej miejsca zamieszkania.
Wiec @pascalo83 radzimy podzwoń wcześniej do innych salonów jak już zdecydujesz się na wymianę oleju. Czy ją robić, decyzja należy do Ciebie. Zaszkodzić napewno nie zaszkodzi a wręcz przeciwnie. Tak samo wymiany oleju przy mniejszym przebiegu między wskazaniami z komputera.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Niektore aso sa nieludzko pazerne, w zaszlym roku dzwoniac do kilku uslyszalem nawet cene 250 zl ze swoim materialem, ostatecznie znalazlem najtaniej za 95. W przypadku tego pierwszego aso z ich materialen pewnie by zawolali z 500
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
yunior81 15K km to troszke dużo jak na dotarcie Rapida, Porsche 911 Carrera RS jest docierana przez 10 000 km . Wydaje mi sie że w dzisiejszych czasach projektowania już bezobsługowych silników (nietak jak np. kiedyś w maluchu gdzie na pierwsze 2000 km był stosowany inny olej aby zbierał drobinki metalu) wystarczy 1500-2000 km jazdy delikatnej nie przekraczają 3500 obr/min najlepiej w trybie mięszanym. Dzisiejsze silniki są już wstępnie dotarte więc wystarczy je później ułożyć.
Rapid LB |1.2 110KM | MY17 | Ambition | Szary Quartz metalizowany | ok 2500 km | Katowice
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.