FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Mechanizm zmiany biegów - regulacja
  • Regulacja cięgien mechanizmu zmiany biegów:
    Widok poglądowy - rys. 7:
    A - cięgno wyboru biegu,
    B - cięgno skrętu lewarka,
    C - blacha osłony termicznej.
    Narzędzia potrzebne do wykonania regulacji, rys. 6:
    - trzpień zabezpieczający - T10027A,
    - narzędzie do demontażu - T30098.
    Warunkiem poprawnego nastawienia cięgien jest:
    - skrzynia biegów, sprzęgło, sterowanie sprzęgłem działają poprawnie,
    - mechanizm zmiany biegów pracuje lekko,
    - elementy mechanizmu zmiany biegów oraz cięgna sterowania są w dobrym stanie,
    - ustawiony jest luz ("0") na skrzyni biegów.
    Przygotowanie:
    - zdemontować filtr powietrza,
    - zdemontować akumulator i podstawę akumulatora,
    - zaciągnąć do przodu do oporu mechanizm zabezpieczający na cięgle wyboru biegu, na cięgle skrętu w kierunku strzałki -1- a następnie w lewo zabezpieczyć w kierunku strzałki -2-, rys. 1,
    W sposób przedstawiony poniżej zabezpieczyć mechanizm zmiany biegów:
    - nacisnąć trzpień zmiany biegów w kierunku strzałki -1-, rys. 2,
    - po wciśnięciu trzpienia obrócić dźwignię -A- w kierunku strzałki -2- i równocześnie ją ostrożnie wepchnąć do środka, aż wejdzie w trzpień zmiany biegów.
    - zdemontować osłonę lewarka biegów,
    - wywrócić osłonę lewarka powyżej głowicy dźwigni biegów,
    - przesunąć lewarek biegów w lewo i na pozycję "2" biegu,
    - wsunąć trzpień zabezpieczający T10027A przez otwór -A- do otworu -B-, rys. 3,
    - poobracać mechanizmy zabezpieczające na obu cięgnach w prawo -strzałki- do oporu, rys. 4,
    Sprężyna zapewni powrót mechanizmu do pozycji wyjściowej.
    - obrócić dźwignię -A- do położenia wyjściowego, [uwaga: dźwignia -A- musi być wysunięta ze skrzyni biegów i
    skierowana prostopadle w górę], rys. 5,
    - wyciągnąć trzpień zabezpieczający T10027A z otworów -A- i -B-, rys. 3,
    - przeprowadzić próbę sterowania mechanizmu zmiany biegów,
    - założyć osłonę lewarka biegów,
    - zamocować filtr powietrza,
    - zamocować akumulator wraz z jego uchwytem.
    Kontrola:
    - lewarek biegów jest w pozycji "0" (między 3 i 4 biegiem),
    - wcisnąć sprzęgło,
    - kilka razy zmienić wszystkie biegi, zwrócić uwagę na poprawną funkcję blokowania biegu wstecznego.
    Jeżeli przy ponownej zmianie nie można włożyć płynnie któregoś biegu, powtórzyć proces nastawienia mechanizmu
    zmiany biegów.

    rys 1.jpg
    800 x 600 - 150K
    rys 2.jpg
    800 x 600 - 195K
    rys 3.jpg
    800 x 600 - 147K
    rys 4.jpg
    800 x 600 - 291K
    rys 5.jpg
    800 x 600 - 172K
    rys 6.jpg
    525 x 420 - 19K
    rys 7.jpg
    800 x 600 - 113K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?