Na autostradach w Austrii można spotkać strefy IG-L strefy (Immissionsschutzgesetz-Luft). Te odcinki z ograniczoną prędkością ze względu na ograniczenie emisji spalin nie są nowością. Oprócz wyższych mandatów wprowadzono nowość: zakaz dalszej jazdy. Jeżeli na danym odcinku pojazd pojedzie szybciej, oprócz mandatu za przekroczenie prędkości, kierowcy grozi dalszy mandat za zanieczyszczanie środowiska, w wys. do 2 tys. euro. Dodatkowo policja może ograniczyć dalszą jazdę, a to przez zabranie kluczy od samochodu lub założeniem blokady na koło samochodu. Prawo na unieruchomienie samochodu ma zarządca dróg i autostrad, który kontroluje dotrzymywanie prędkości na tych odcinkach. Samochód może zostać unieruchomiony na 24 godziny za jakiekolwiek przekroczenie dozwolonej maksymalnej prędkości. Ta w Austrii na autostradach wynosi 130 km/h. Na odcinkach IG-L ze względu na ekologię ograniczenie jest do 100 a miejscami do 80 km/h. Ograniczenie prędkości sprawdzają patrole policyjne, a to w zależności od stanu zanieczyszczenia powietrza i sytuacji pogodowej w danym regionie. Austria strefy IG-L stopniowo rozszerza. Wg danych statystycznych policji, ten system się sprawdza, wypadkowość spadła o 50 %. Aktualne odcinki IG-L w Austrii: A1 Linz - Enns (13 km) A1 Salzburg-Nord - Knoten Walserberg (10 km) A2 Sinabelkirchen - Lieboch (43 km) A9 Deutschfeistritz - Leibnitz (49 km) A10 Knoten Salzburg - Golling (28 km) A12 Kufstein - Zirl (92 km) A12 Imst - Zams (14 km) A14 Feldkirch-Nord (1 km) Praktycznie zimą czy latem, jadąc tranzytem czy też na pobyt do Austrii, jest duża szansa na "spotkanie" takich odcinków. Warto zdjąć nogę z gazu, albo kierować się prędkością jadących przed nami pojazdów z rejestracją A.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.