Widać to po bagażniku, który jest bardzo zmęczony (powycierana i wyciągnięta wykładzina na boczkach i podłodze, nawet oparcie kanapy ma wyraźne ślady wytarcia od strony bagażnika). Fotel kierowcy widać też nieźle wygnieciony ale to ewidentne oszczędności producenta. U mnie też już inaczej się ułożył niż ten pasażera.
Ciekawi mnie w jakim stanie jest silnik w tym Rapidzie. W niemieckich ogłoszeniach jest więcej takich przebiegów więc chyba tragedii nie ma.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
dzień dobry nie było mnie tutaj ok pół roku. w odpowiednich wątkach napiszę jak sprawuję się moja biała strzała po 150 tys km, w intensywnym użytkowaniu :D
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Coraz bardziej widzimy, jak silniki 1.2 TSI sobie radzą w praktyce. Pierwsze egzemplarze montowane jeszcze do F i Roomstera miały problemy z rozrządem, ale do R zostały wprowadzone zmiany. W efekcie kierowcy otrzymali całkiem dobry silnik, o przyzwoitych parametrach eksploatacyjnych. Na necie jest coraz więcej informacji o przebiegach tych silników. Pierwszy - silnik 1.2 TSI 63 kW - 210 tkm, drugi (taki sam silnik) - na zdjęciu. Kiedy jego era dobiega końca - zdajemy sobie sprawę z jego zalet.
Cześć wszystkim ! od dłuższego czasu noszę się z zamiarem zakupu używanego rapida, w okolicach rocznika 2014-2015. Mój budżet nie wystarcza na dużo szaleństw, jednak jest sporo ofert poleasingowych , które w tym roczniku mają przebiegi 150-160 tys km. Moje pytanie, czy dzisiejsze skody i jej silniki wytrzymują jeszcze przebiegi rzędu 180-200 tys km czy nie bardzo ? powyżej widać , że nie trzeba się przejmować tak wysokimi przebiegami a naprawy to zazwyczaj standardowe wymiana rozrządu ? Byłem posiadaczem fabii 1 i taki wynik nie stanowił problemu . chodzi o silnik benzynowy.
Wszystko co wiadomo o takich autach na forum jest w tym watku, jednak bierz pod uwage uzytkowanie prywatne a w leasingu, 200 tys w obu przypadkach to nie jest to samo.
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Moja siostra ma golfa VII z tym samym silnikiem 1.2 TSI ea211, fabrycznie było 105, a od 30 tys km jest 140Km i 235Nm. Auto ma teraz 143.000km, przy czym 110 tys km po programie i nie ma z silnikiem problemów. Tylko jest to nowe ea211, w Rapidzie od 2015r w zwyz.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Znam Fabię II rocznik 2009 z nalotem 317 000 - 1.4 TDI 51kW - firmowa, raczej niedopieszczana, ale serwisowana. W środku widać ślady zużycia, ale motorycznie daje radę. Zatem 150 - 200 tys - jeśli ktoś jeździł prywatnie i dbał ... nie ma problemu
te silniki miały wytrzymywać około 150kkm wg. wszystkich popularnych recenzentów blogerów, testerów, gazet, portali i innych 'opiniodawców', które do dzisiaj wydają jednoznaczne wyroki na ten silnik.
ja się tam z tym jakoś godziłem biorąc na klatę, że jak przyjdzie mi dużo jeździć to remont silnika trzeba będzie robić. a tu niespodzianka.
i tak ogólnie...
chciał bym się jeszcze odnieść do tego jak to przebiegi są robione służbówkami.
otóż - niejednokrotnie służbówki są w o niebo lepszym stanie przy kosmicznym przebiegu niż prywatne samochody. zarówno technicznym jak i wizualny i ogólnym wyeksploatowaniu.
te kilometry które służbowe samochody robią są niejednokrotnie lub w szczególności nabijane na autostradach. wszystkie serwisy utrzymane co do przecinka. żadnej oszczędności przy przeglądach.
Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
Sam fakt pierwszej wymiany oleju dopiero po 30 tys a tak robia floty zgodnie z zaleceniami, moze dac do myslenia a jak wiadomo auta sluzbowego nikt nie oszczedza od nowosci tak jak zwykly Kowalski ktory dlugo na niego odkladal.
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Firmy są mniejsze, większe, czasem jednoosobowe, w części z nich autem jeżdżą różni kierowcy, w niektórych jest przypisany na stałe jeden kierowca, czasem kierowca ma prawo pierwokupu.
Jeżeli firmowe auto to Twoje narzędzie pracy,
to z natury rzeczy chcesz by było w jak najlepszym stanie.
Jeżdżąc firmowym zgłaszasz najdrobniejszą pierdołę, nie szukasz tańszych zamienników, czy warsztatów, tak jak "Kowalski",
bo nie ma na to czasu. Wszystko jest w terminie, na wszystko jest faktura.
Nie ma co generalizować.
Każdy kieruje się swoimi poglądami przy zakupie,
niejeden woli odpicowane auto od handlarza z przebiegiem cofniętym o 300 tyś km, bo z "niemiec",
niż pewne, regularnie serwisowane, krajowe, "bo 200 tyś km to za dużo"
Naszym rynkiem motoryzacyjnym często kierują same stereotypy..
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.