Koledzy to nie jest pytanie o Rapida ale o Fabię III. Chce pić nową dla żony i cel jest taki w miarę wyposażone auto, dość ekonomiczne i żeby nie wydawać majątku. Dostałem ofertę na Fabię w wersji ambition max z silnikiem 1,0 75KM z LPG + kilka dodatków w cenie wyjściowej 50000 zł oraz druga bardzo podobnie wyposażona ale z silnikiem 1,2tsi bez LPG w cenie 51500. I teraz pytanie co byście wybrali auto będzie pokonywać 12km w jedną stronę i z powrotem czyli około 25km dziennie.
Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
Dla mnie silnik 1.2 tsi jest bardziej rozwojowy, za mało mcy, robisz na 140KM, po drugie moim Rapidem 1.2 110KM gania żona właśnie do 15km dziennie. Przy takim przebiegu diesel i LPG dla mnie nie mają sensu. Po drugie mówi ze te 110 już jest jej za mało, wiec trzeba będzie stroić. Jeżeli chcesz lpg to mpi lepsze rozwiązanie ale dla mnie 1.0 to nie moc.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Ten 1,2 to o mocy 90KM wiem ze są oszczędne bo mój 110KM w koło komina to pali 6,7 długoterminowe spalanie, a w F3 na pewno mniej. Z drugiej strony kusi trochę LPG bo to na pewno wyjdzie jeszcze tańsze użytkowanie samochodu, i właśnie tutaj jest dylemat czy nie okaże się ze 1,0 będzie za słabe u mnie to głównie po górach się jeździ.
Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
Sam jeżdżę Rapidem 1.2 TSI 105 KM i Fabią I 1.2 HTP 64 KM. Miałem też możliwość pojeździć dłużej F3 1.2 110 KM, 1.0 75 KM z LPG, Rapidem 1.2 TSI 85 KM i O3 1.2 TSI 85 KM. Teraz pytanie co jest dla Ciebie ważniejsze, czy ekonomika (choć wszystkie wymienione wyżej silniki sa ekonomiczne) czy sprawność poruszania się?
Jeśli tylko ekonomika to bierz 1.0 75 KM z LPG ale trzeba się nim nauczyć jeździć aby np. sprawnie wyprzedzać. Jeśli ma to się sprawnie poruszać to bierz 1.2 TSI nawet w wersji 90 KM tym bardziej, że napisałeś o górzystym terenie. A najlepiej sam przejedź się jednym i drugim.
A moje wrażenia są takie. F3 1.2 110 KM jeździ praktycznie tak samo jak mój Rapid a może ciut lepiej bo ciut mniejsze i lżejsze auto ale to są mało zauważalne różnice. Rapid 85 KM (teraz 90KM) jeździ jak dla mnie wystarczająco dobrze to i Fabia z tym silnikiem będzie śmigać. Zwłaszcza w mieście nie czuje się różnicy między tymi silnikami. Dopiero na eSkach czy autostradach to czuć. Za to F3 1.0 75 KM to już inna bajka. Kwestia nauczenia się auta i odczuć czy porównań jeśli jeździło się czymś innym. Jak dla manie w mieście jest znośnie. Ogólnie do 60 km/h jest powiedzmy w miarę dobrze ale powyżej tej prędkości na rozpedzenie auta do 90 km/h potrzeba już czasu i to bez włączonej klimatyzacji. A co będzie latem na włączonej klimie? Na koniec porównanie. Nie przypadkowo wymieniłem F1 1.2 64 KM. Jeden i drugi silnik to 3 cylindrowce. Jak porównuje te dwa silniki to starszym 1.2 w F1 jeździ sie dużo przyjemniej i sprawniej. Pomimo mniejszej mocy jest elastyczniejszy i nie ma problemu z rozpedzaniem auta powyżej prędkości 60 km/h. Do tego mam wrażenie, że ten 1.0 bardziej hałasuje i wibruje podczas przyspieszania względem tego syarszego. Jakby nadal ten silnik montowali to byłby to taki optymalny wybór jeśli chodzi o koszty i sprawność poruszania się. Nie mówię, że tym 1.0 nie da się jeździć bo da się ale jeździ sie wyraźnie gorzej niz starym i słabszym 1.2 HTP . Trzeba się do niego nauczyć oceniać odległości i czas ich pokonywania aby gdzieś nie było niespodzianki. Do tego wzniesienia bedzie dla niego wysiłkiem. Ale oszczędnie będzie. Ja bym wybrał 1.2 TSI nawet w wersji 90 KM ale to moja opinia. Będzie sprawnie jeździć a i będzie dość ekonomiczne. Najlepiej jak sam je porównaj podczas jazd próbnych najlepiej takich dłuższych. Wtedy sam wyrobisz sobie opinie.
Ps. Jako ciekawostka wspomniany wyżej 1.2 HTP napedzał swego czasu Rapida tylko nazwali go 1.2 MPI i trochę podnieśli moc a Rapid jest cięższy od F3 i jeździ to całkiem sprawnie wg. opinii użytkowników. Jako druga ciekawostka. Wspomniałem na początku o O3 1.2 TSI 85KM. Auto dużo większe i cięższe od F3. A muszę przyznać, że jeździ to całkiem przyjemnie i dużo lepiej od F3 1.0 75 KM a jednym drugim miałem możliwość podróżowania za kierownicą plus jeszcze obciążenie w postaci dwóch dorosłych facetów, których już się czuło. Gdybym przed zakupem Rapida miał możliwość przejechania się taką O3 to wziąłbym O3 1.2 85 KM w tych samych pieniądzach i wyposażeniu. Ale wtedy wydawało mi się, że to nie będzie jechać. Byłem w błędzie. Miałbym auto lepiej wykonane i przedewszystkim cichsze w środku. Lubię Rapida i nic do niego nie mam bo jak narazie sprawnie mi służy już 36 tys km i ponad 2 lata ale ma tego jednego wielkiego jak dla mnie minusa czyli kiepskie wyciszenie. Mam w nim głośniej niż w starej F1 nie wspominając o O3, które miałem możliwość użytkować. Koniec OT
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
@grzesk, Rapid jest wyciszony jak jest ale w Octavii, jak na ta klasę samochodu szału nie ma. Dowód: wystarczy się przejechać Golfem VII. Niestety ale Skoda to tylko Skoda a VW to VW.
A moim zdaniem nie ma co mówić o ekonomice przy 1.0, chyba że chcesz jeździć jak zawalidroga. Żeby sprawnie się poruszać trzeba go "gnieść" i wtedy spalanie rośnie. Moim zdaniem 1.2 TSI to idealny wybór. Nie mam zamiaru wyprzedzać ciężarówki ze strachem w oczach albo mieć kilometr zapasu. Przy takich przebiegach jak deklarujesz LPG nie ma sensu.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Nie wiem, czy rozważałeś jeszcze kwestię silnika. Nie pojemności, a ilości cylindrów. Mniejszy - ma 3, atmosferyczny, bez turba. Czyli silnik prostszy konstrukcyjnie, nie powinien sprawiać problemów. Zwłaszcza na niższych obrotach jego praca jest odczuwalna, może bardziej "warcząca". Z kolei TSI - ma turbodoładowanie, inną kulturę pracy silnika, inny styl jazdy. Ze względu na rozbudowany układ chłodzenia silnik ten szybko się nagrzewa, czyli szybciej (na krótszych jazdach) można odczuć działanie ogrzewania. Jest to istotne przy przewożeniu dzieci. Jest wiele jeszcze innych aspektów takiego wyboru. Decyzja trudna. Tu na forum możemy tylko podsunąć pewne kwestie. Sam bym wybrał silnik TSI. Z wielu powodów. Jak podejmiesz już swój wybór - to napisz. No i potem już tylko cieszyć się takim wyborem a nie rozważać, może jednak lepiej by było ... Pozdrawiam
W miarę jedzenia apetyt rośnie, z wolnossaka nic nie zrobisz, tsi jak każdy turbodoładowany ma duże rezerwy, aktualne jest dopracowane i w cale tak dużo nie pali. Diesel i lpg wg mnie powyżej 20 tyś km rocznie, tak to nie ma sensu. 1.0 w lpg to dla mnie auto na taksówkę.Mieszkasz w Jeleniej, wyjazd do Karpacza lub Szklarskiej wymaga odpowiedniego Nm żeby czuć się bezpiecznie. W F3 zonie bym kupił 1.2 tsi dsg
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
No niestety to tylko 60km i moment na poziomie 100Nm dostępny dość wysoko. To jest chyba ten sam.1.0 co w vw up? Szału nie ma i nie będzie. Mam w firmie vw up z tym motorem i paliniej niż rapid :) a z racji tego że lekki to radzi sobie lepiej niż fabia
Powiem wam ze właśnie jestem w kropce, niby 75Km to nie jest mało ale jednak trochę kusi mnie TSI bo to jednak więcej Nm i łatwiej będzie jeździć. Jeszcze pojadę do salonu i pomarudzę i zobaczymy jakie upusty zrobią i wtedy będzie wiadomo cos więcej.
Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
Posiadam 1.2tsi 90KM dla mnie auto jest naprawde szybkie i zwawe. Sadze ze nie ma co sie bac 1.0mpi 75KM, poprzednio jezdzilem felką 1.3mpi 68KM w gazie i wcale zawalidrogą nie bylem choc wiadomo przeciagu tez nie robila :) wiec jezeli chodzi o moc mysle ze nie musisz sie obawiac tego silnika
Skoda Rapid Liftback | 1.2TSI 90KM | MY17 | active MAX | beż cappucino metalizowany | Łódź
no tak wszystko zależy co kto oczekuje od samochodu, auto ma być w miarę dobrze wyposażone, ma być ekonomiczne i żeby bez kompleksów się przemieszczać. Przez 2 tygodnie ujeżdżałem Pande 1,1 55KM z LPG i do 80 to nawet żwawo to się przemieszcza choć czuć ze na górkach to lepiej nie używać 5 biegu. Pomyśle jeszcze i zobaczymy jak się będą kształtować ostateczne ceny aut.
Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
@Kezcoks też jeździłem przez 8 lat Felicją 1.3 68 KM i uwierz mi lepiej to jeździło od 1.0 w F3 nawet w wersji 75 KM. Silnik 1.3 z Feli czy wspominany przeze mnie 1.2 HTP sprawniej poruszają auto. Nie są to tez demony prędkości i mocy ale są bardziej elastyczne i jakoś lepiej biorą się do roboty powyżej 60 km/h.
@wojtek2626 Panda jest lżejszym autem niż F3. Nie chcę Cię przekonywać do 1.2 TSI ale cena to nie wszystko chyba, że bedzie duża różnica. Wazne też jak to auto będzie jeździć. To Wasz wybór i Wy nim będziecie jeździć a nie my ale polecam pojeździć jednym i drugim silnikiem przed dokonaniem wyboru. Jakby nadal był w ofercie 1.2 HTP/MPI nie zastanawiałbym się i brałbym ale ten konkretny 1.0 bym nie zdecydował się. Do Citigo czu VW Up ok ale Fabia to już niekoniecznie. Chyba ze dobra cena i tylko jeżdżenie po mieście.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.