Pierwszym testerem nowego silnika 1.0 tsi było Audi A1 a filtry są tej samej marki co w Skodzie Octavii III FL wiec nie widzę reguły. Reguła w sprawie Skody była wtedy gdy w magazynie zalegało jak wiadomo kilkadziesiąt tyś silnikow tsi na łańcuchu, w VW wycofano w 2012 a zapas walono jeszcze do 2015r w Skodzie. Mniejsza strata była wymieniać na gwarancji łańcuchu niż wywalić tyle silników na złom- w Skodzie na takie rzeczy z uwagi na renomę mogli sobie pozwolić. Tak samo w czasie 1.9 tdi, w VW skoczymy się w 2008r. w Skodzie szły do 2011 ale w tym przypadku było to na korzyść Skody. Teraz silniki 1.2 tsi w VW wycofuja zapasy maja iść jako podstawowe silniki w Skodzie- ale tu tez wg mnie na korzyść.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Współpracuję i produkuję elementy dla kilku fabryk produkujących części samochodowe. Byłem w kilku "projektowniach" biurach projektowych tych części. Nie spotkałem się nigdy z czymś takim jak testowanie części w budżetowych samochodach. Inżynierowie często podbierają sprawdzone projekty z wcześniejszego modelu do nowego, ale to raczej na korzyść dla nowego modelu. Wiadomo przecież, że to co dobre np w Rapidzie, nie koniecznie sprawdzi sie w Audi A4. Co innego jakby te samochody były bliźniacze. Ale tu są rożne silniki, zawieszenie, płyta podłogowa, więc co można testować? Projektanci wykorzystują tańsze projekty do nowych modeli, bo ekonomia ich do tego zmusza. Mają zmieścić się w budżecie projektowym i zrobią wszystko by tak było. Taką strategie ma przede wszystkim Fiat. Maja zaprojektować najtańszy na rynku samochód w swojej klasie. A to że jest "golas" bez elektryccznyhc szyb, centralnego zamka, alarmu, setki czujników itp to nikogo nie obchodzi. I dlatego cena zaczyna sie od 35 tys, a to co chcesz faktycznie mieć daje cenę 55 tys. Ale masz wybór
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
witam mam problem podczas wymiany filtra powietrza w.1.6 tdi zgubilem dwie sruby dosc jak sie okazalo nie standardowe i w dodatku ciezko je dostac wiecie moze jakie wymiary maja lub oznaczenie, co sklep mororyzacyjny to rozkladaja rece, pozdrawiam i licze na pomoc.
Mam ciekawostkę dla osób twierdzących, że grupa VW wkłada lepsze części do VW, a gorsze do Skody: Kilka dni temu jechałem za "lorą" wiozącą nowe VW Caddy. Mogłem sobie zza kierownicy obejrzeć podwozie jednego z nich i co ukazało się moim oczom? Skorodowany tłumik końcowy (!!!). Także narzekajcie dalej na Skodę, a upatrujcie wzór jakości w VW ;) Pozdrawiam
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Rdzawy nalot na tłumiku nie jest żadnym wyznacznikiem jakości, podobnie jak to, że w stojącym dwa dni na dworze Rapidzie jak i Audi A8 zardzewieją tarcze :)
@yunior81 jakoś w Superbie I który miał 12 lat nie było rdzy na tłumiku końcowym, a więc można, a tutaj po 9 miesiącach od wyprodukowania w moim przypadku cały w rdzy i ASO na to że nie podlega to gwarancji
Rapid LB | 1.2 TSI 105KM | 2013| MY14 | Srebrny | 46 tys | Poznań
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.