FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Element grzejny PTC
  • Nie za bardzo. Zasada pracy PTC jest taka, że dogrzewa kabinę (głównie przednią szybę) do czasu nagrzania się płynu chłodzącego od silnika. Po spełnieniu pewnych warunków (temperatura w obiegu cieczy) PTC zostaje wyłączone a dogrzewanie "idzie" już klasycznie z wymiennika ciepła z układu chłodzenia. Chodzi również o odciążenie układu elektrycznego. PTC jak na warunki zasilania 12 V ma bardzo dużą moc.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Ja u siebie nie zauważyłem żebym miał to, mam klime auto i oprócz tego ze dmuchawa daje na maxa nie czuć szybkiej zmiany temp nawiewu. W Lagunie dci miałem elektryczna nagrzewnice i tam naprawdę robiła robotę, chwila i już ciepło leciało z nawiewów.
    Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra
    Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
  • W nowych tsi nie ma bo pompa wody rusza dopiero hjak blok sie nagrzeje a nagrzewnica mocno obciaza alternator i wzrasta spalanie a wiadomo ze te auto ma norme Euro6 i robi sie wszystko by malo paliło, nagrzewnica jest tylko teraz w dieslu. Nawet w MY17 tsi nie ma testu tej nagrzewnicy gdzie w MY17 w dieslu jest. Diesel ma duza sprawność i tak mało pali, a.rozbudowany egr i dpf wystarczy be spełniał euro 6.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Trochę to dziwne - bo co ma wpólnego załączenie pompy wody (jak silnik jest już ciepły) a obciążenie układu elektrycznego nagrzewnicą (praktycznie od włączenia silnika do jego nagrzania)? To że R spełnia Euro 6 wcale nie daje równości do niskiego spalania. A jak wejdzie filtr cząstek do TSI - to będzie palił mniej ? Euro samochód spełnia przy homologacji. I dlatego firmy robią podchody by przejść przez badania dla potwierdzenia spełnienia wymogów Euro.
    Ale pozostańmy w temacie PTC.
    Czy nie prościej sprawdzić czy mam taki element na pokładzie? Wystarczy przy wsiadaniu zaglądnąć w okolicę pedału gazu. Jak tam widać wtyczkę z kablami - no to wozimy grzałkę. To tylko jeden ze sposobów sprawdzenia jej obecności.
    Każdy może w ramach małego zadania bojowego (bez demontażu, bez mierników czy kompa) sprawdzić stan wyposażenia swojego R.
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Podlaczas vcds i wybieras,test elementów wykonawczych, masz nagrzewnice to masz opcje testu, po drugie po odpaleniu jak dasz climatronic na maxa na ciepło po odpaleniu na zimno jeżeli temp. płynu mniejsza niż 70st jest wtedy wymuszone włączenie PTC powinno być słychać przekaznik. Jeżeli chodzi o nowe normy po to robią wymysły pompy wody o późnym strcie, start stop, zarzadzanie energia by było mniejsze spalanie a mniejsze spalanie to mniejsza ilość zanieczyszczeń i można spełnić norma euro 6 bez obniżania dynamiki silnika i bez dodatkowych filtrów. PTC w dieslu ma.sens,w benzynie przy wymuszonym działaniu pompy nie.ma.sensu,ciepło leci szybko, a PTC nagrzewa szybko kabine a nie silnik, choc miałem diesla i sobie to chwaliłem, zawsze po ruszeniu temp na.maxa na kilka sekund by wymusić grzanie, bo.normalnie ruszało jak temp. zewn mniejsza niż 4 st a płynu mniejsza niż 70. pTC od platformy gilfa V było tylko w TDI, najpierw sterowane z CAN - bardzo wadliwe od 2007 na.przekaznikach - bezawaryjne. W Rapidach może wrzucali do tsi, ale w nowych z zarzadzaniem chłodzenia na bank nie ma, a w dieslach jest- ale to zrozumiałe.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Bez urazy - kilku klubowiczów potwierdziło u siebie zamontowany TPC. Z szerszego grona właścicieli R też mam potwierdzenia z ich TSI. Nie mam zamiaru prowadzić dyskusji o tym kto ma a kto nie. Nie o to chodzi. Opisałem TPC. Każdy to wykorzysta na swój sposób.
    A sam sprawdziłeś u siebie czy masz? Na razie omijasz prosty test. I wychodzi na to, że klubowiczom z silnikiem TSI ten opis jest niepotrzebny. 
    R od początku miał pompę w układzie chłodzenia, sterowaną z opóźnionym załączaniem. System SS wszedł w trakcie produkcji R. Ale ten system nie nawiązuje do PTC. Te dane wszyscy znają. Natomiast instalowanie nagrzewnicy w TSI Skoda "regulowała" tylko sobie znanym sposobem. Stąd nie tylko diesle je mają, w benzynie też występuje.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • U mnie nie ma jestem pewny.na.100%, po drugie już w MY16 ściągałem.deskę w 1.2 tsi po.dzwonie i tez nie było, jeżeli ją macie to OK, w starszych serwisowkach ale VW do 2012 był zapis ze PTC jest tylko w dieslach, chyba ze Skoda.wymysliła cos innego, a w 1.2 tsi EA211 dopiero sie pojawił najbardziej rozbudowany system chłodzenia sterowany przez ECU, w starych FSI z 2004 już były 2 termostaty i system zarzadzania chłodzeniem ale dopiero w EA211 pochrzanili go bardziej, ze jak sie to.popsuje to nie wiem czy ktoś będzie umiał ro zdiagnozować który element nawalił- i o to u chodzi. Opieracie sie na tym co cos przeczytaliscie, a ktoś z was wogóle rozbierał te auta? Ja tak w CJZD na bank nie ma i nie widzę potrzeby w benzynie.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Kilka razy pisałem - że wystarczy zobaczyć, czy masz PTC. Wcale nie trzeba nic rozbierać, nie trzeba żadnych narzędzi czy VCDS. A demontaż deski nic nie mówi o zastosowaniu grzałki.
    Proponuję temat montażu PTC w modelach TSI zamknąć. To nic nie daje czy nic nie zmienia, czy dany model ma/nie ma fabrycznie montowaną nagrzewnicę elektryczną.
    To jest raczej ciekawostka, przydatna w okresie niskich temperatur, ale nawet bez tego można spokojnie korzystać z walorów Rapida.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @jercen
    Wspomniałeś o jakieś kostce, po której widać, czy PTC jest, czy nie.
    Możesz wrzucić fotkę?
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Po prostu do korpusu układu kilmatyzacyjno-grzewczego w skrócie myślowym nagrzewnicy, mają iść przewody (nie cieńkie, bo duży prad tam jest)
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • I ta "nagrzewnica" tudzież grzałka jest przy pedale gazu?
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Jedna fotka powinna wyjaśnić wszystko ...
    złączka PTC 2.jpg
    800 x 600 - 132K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • van_daal Ty w dieslu masz na 100% w dieslach na Hiszpanie i Włochy tego nie ma. Jeżeli ktoś nie ma można to zamontować, tylko pytanie czy w Rapidzie jest na Canie czy na przekaźnikach, jak na canie to bez problemu podlacza sie do bramki Can i do skrzynki bezpieczników i koduje, a jak na przekaźniki to nie da rady bo sterowane jest przez ecu. Na canie nie raz montowałem w VW w benzynach nagrzewnice z TDI.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • W Octaviach II podgrzewacz elektryczny był tylko w dieslach i to raczej w wersji elegance. W benzynach nie bylo bo niby po co ? Skoro benzyna grzeje sie w porównaniu do diesla moment i głównie chodzi w tym bajerze tylko o to. Jesli zamontowali to rowniez do tsi to chwała im za to, chociaz nie chce mi sie wierzyć w rozrzutność Skody w czasach mega oszczędności. 
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Pink, o tym, że mam wiedziałem bez fotki bo sprawdziłem w kodach.
    O fotce pomyślałem, bo teraz inni widzą o jaką wtyczkę chodzi, jak wygląda i sobie mogą naocznie sprawdzić.
    Jercen - dzięki.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Dziękuję za fotkę.
    Czy da się zmienić próg włączania PTC?

    Kiedyś było tak, że mały układ chłodzenia szedł z głowicy od razu na nagrzewnice stąd szybko było ciepło. Teraz jest osobna pompa, i to wszystko jest inaczej sterowane, to wszystko po to aby było eko. Myślę że ekonomicznie raczej. Dla zapewnienia komfortu jest ta grzałka.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • No i dzisiaj rano miałem okazyję owo cudo wypróbować. I zadziałało.
    Po ok. 2 minutach na szybę zasuwało już całkiem ciepłe powietrze (Tzew = ok. -0,5 st.). Warstewka lodu spłynęła po kolejnych 2 minutach. A i w samochodzie zrobiło się załkiem miło...
    :D
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Jakimi nastawami to cudo uruchomiłeś ? Tez mam i zastanawiam się co trzeba zrobić aby zadziałało.
    Kilka postów wcześniej podane jest, jak załączyć ogrzewanie PTC.
    Rapid SB | 1,2 CBZB 105KM | MY14 | Elegance Max beżowy | Beż Cappucino | 56 kkm
  • Przekręcić gałkę ogrzewania na maxa, aż pojawi się HI. Mam climatronica.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Dzięki, tez mam climatronica.
    Rapid SB | 1,2 CBZB 105KM | MY14 | Elegance Max beżowy | Beż Cappucino | 56 kkm

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?