Hmmm... za bardzo nie wiem jak to opisać, ale spróbuję... Sprawa dotyczy plastikowej osłony tunelu (?) który znajduje się pomiędzy przednimi fotelami - w którym znajdują się ręczny, skrzynia biegów, itd. Mianowicie zauważyłem, że przy lekkim poruszaniu nim, kiwa się na boki... i nie wiem - czy ten typ tak ma, czy też część ta jest po prostu niedokładnie umocowana? Załączam zdjęcie nie mojego autka (jakieś z neta) na którym mniej więcej zaznaczyłem o co mi chodzi... Ostatnio zamontowałem sobie podłokietnik (nie fabryczny), ale nie sądzę aby to miało na to wpływ (nic nie trzeba było odkręcać, odginać, itp.) - zauważyłem też, że problem "kiwania" bardziej uwidacznia się po stronie tylnej kanapy - na końcu tunela... P.S. to mój pierwszy wpis tutaj - może ktoś coś?
Nie podałeś skąd jesteś czy jaki masz rocznik. Jest możliwe, że w Twojej okolicy porusza się inny R. Najlepiej by było sprawdzić czy porównać z innym. <możesz uzupełnić stopkę> A może masz okazję podjechać do dealera - tam zobaczyć? Prawdopodobnie poprzedni właściciel miał ściągany tunel. Może nie do końca dopilnował dokręcenie czy zamocowanie tunelu? W moim R nie ma żadnych luzów ani kiwania się. W dziale ZTS masz wątek: Demontaż panelu środkowego. Możesz tam zajrzeć, sprawdzić, czy masz tak zamocowany tunel. Wg mnie - to jednak coś jest nie do końca zamocowane w Twoim R. Miło by było, jak byś po stwierdzeniu przyczyny, podał na forum, co było nie tak, co zrobiłeś i jaki osiągnąłeś efekt.
Problem w tym, że tunel mocowany jest w kilku miejscach. Nie jest to sprawa tylko jednej śruby. Z przodu tunelu są 2 śruby, które są mocowane do samodzielnej konsoli (przed lewarkiem biegów). Ta samodzielna konsola jest z kolei mocowana następnymi 2 nakrętkami do szkieletu. Możliwości poluzowania tunelu jest kilka. W tylnej części jest jedna śruba, ale z kolei podłokietnik ma kolejną nakrętkę. Cały tunel jest wyprofilowany do osadzenia na tunelu podłogi samochodu, a wspomniane śruby tylko podtrzymują plastikowy tunel przed poluzowaniem jak i osadzenie kołnierza tunelu wokół konsoli środkowej pod radiem i klimą daje dalsze zabezpieczenie przed swobodnym przemieszczaniem się tunelu.
w przedniej części auta nie ma luzów na tym panelu, tylko tyłeczek się chwieje... stąd moje przypuszczenie, że chodzi o tą śrubkę z tyłu... co do podłokietnika - to jak pisałem nie jest to oryginalny Skody, tylko jakiś dedykowany (pasuje bez problemów) i mocowanie jest troszkę inne...
czyli nie wkręca się go w oryginalne otwory montażowe tylko przykrecą z boku srubami do tunelu srodkowego robiąc dziury w tunelu, prawda? czy on się trzyma czy rusza razem z tunelem?
Nie... hmmm... jak to wytłumaczyć... ten podłokietnik montowany był w miejscu za ręcznym (tam jest takie miejsce, wgłębienie u mnie- na popielniczkę (?)) oraz w miejscu na kubek na końcu panela (to mniejsze kółko) - zaznaczyłem na obrazku... mocowane było od góry 4 śrubami - dwie w to prostokątne miejsce i dwie w okrągłe...
sam podłokietnik siedzi dobrze, nie chwieje się - nawet jak się opieram... generalnie kiwanie się tego tunela w niczym nie przeszkadza, ale sama świadomość, że coś mi się rusza, a nie powinno - powoduje, że węszę i szukam jak to naprawić...
w tygodniu nie mam raczej za bardzo kiedy się za to zabrać, ale w weekend odkręcę podłokietnik i zobaczę tą śrubkę na końcu panela, która tam jest...
podeślij link do tego podłokietnika to i ja sobie taki sprawie skoro spoko to wygląda ;) I wrzuć zdjęcie ze środka auta bo szukałem oryginału z powypadkowego ale ciężko trafić w normalnych pieniądzach.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.