FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Skrzynia biegów DSG
  • Dla kupujących używanego Rapida, kilka informacji o skrzyni DSG:
    Do silnika 1.4 90 kW TSI były montowane skrzynie:
    do 5.2014 - PWE
    od 5.2014 do 11.2014 - QRC
    od 11.2014 - QHF
    Do silnika 1.6 66 kW TDI CR były montowane skrzynie:
    do 10.2013 - PKY
    od 11.2013 do 5.2014 - PWF
    od 5.2014 do 11.2014 - QRD
    od 11.2014 - QHD
    Siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia DSG - 0AM ma dwa oddzielne, różne napełnienia olejem. Jedna komora jest dla oleju przewodowego, druga dla oleju hydraulicznego.
    Ilość oleju:
    komora z olejem przekładniowym:
    nowa skrzynia: 1,9 l
    wymiania: nie wymienia się
    olej: olej przekładniowy dla dwusprzęgłowej skrzyni 0AM
    komora z olejem hydraulicznym:
    nowa skrzynia: 1 l
    wymiania: nie wymienia się
    Mechatronikę dobiera się wg kodu skrzyni biegów. Nowa mechatronika dla skrzyni biegów jest już w produkcji dokładnie napełniona odpowiednią ilością oleju. Stosowanie innych olejów prowadzi do uszkodzeń lub zatarcia skrzyni. Skrzynie są napełnione olejem, do pracy bez wymiany. Z tego względu, nie ma opcji kontroli poziomu oleju. Również w skrzyni nie ma kontrolnego otworu ze śrubą.
    Jeżeli na skrzyni pojawi się nieszczelność, należy określić przyczynę i usterkę usunąć. Wtedy należy całą, pozostałą ilość oleju wypuścić i nalać nowy olej. Nowy olej wlewa się poprzez otwór odpowietrzający. Jeżeli skrzynia jest zamontowana w samochodzie, stosownie do modelu i wersji silnika należy zdemontować filtr powietrza lub akumulator z jego podstawą. Do poprawnego wlania oleju można posłużyć się adapterami VAS 6262A, VAS 6262/4 oraz VAS 6262/6.   

    Skrzynia - elementy:
    1 - zaworek odpowietrzający skrzynię
    2 - wieczko do napełnienia skrzyni olejem
    3 - dźwignia zmiany biegów
    4 - zaworek odpowietrzający mechatronikę
    5 - mechatronika skrzyni
    6 - sprzęgło podwójne
    7 - wyjście na półoś
    8 - korek spustowy oleju, 30 Nm
    9 - skrzynia DSG

    Schemat skrzyni:
    7-stopniowa skrzynia biegów DSG - 0AM posiada 2 wałki napędowe i 3 napędzane.
    A1 - 1. wałek napędowy
    A2 - 2. wałek napędowy
    B1 - 1. wałek napędzany
    B2 - 2. wałek napędzany
    B3 - 3. wałek napędzany
    M - mechanizm różnicowy
    K1 - sprzęgło 1
    K2 - sprzęgło 2
    S - silnik
    T1 - wałek pomocniczy z biegami 1, 3, 5 i 7
    T2 - wałek pomocniczy z biegami 2, 4, 6 i wstecznym

    Sterowanie zmianą biegów:
    O położeniu dźwigni biegów, skrzynia biegów nie ma sygnału mechanicznego przy pomocy lewarka biegów i wielofunkcyjnego czujnika biegów) tak jak w innych automatycznych skrzyniach biegów. Położenie dźwigni biegów jest przenoszone jednostką sterującą po CAN-Busie do mechatroniki. Zmiany odbywają się bez cięgła.
    Tylko w położeniu dźwigni "P" będzie mechanicznie, przy pomocy cięgła lewarka, aktywowana zapadka parkująca.

    Moment zmiany przy podjazdach lub zjazdach  
    Podczas jazdy na wzniesieniu lub zjeździe, decyzja zmiany biegu przebiega automatycznie, w zależności od położenia pedału gazu i prędkości, na podstawie dodatkowych map w jednostce sterującej. Mapa sterowania dla ekstremalnych jazd w stromych górskich podjazdach jest dostosowana do mocy silnika. Mapa sterowania dla stromych zjazdów górskich jest dostosowana do zdolności hamowania silnikiem. Bezpośrednim ustawieniem konkretnego biegu w trybie tiptronic, można podczas zjazdu z góry z przyczepką, wykorzystać możliwość hamowania silnikiem.

    Tiptronic:
    Po prawej stronie ścieżki lewarka biegów jest jeszcze jedna ścieżka. Tu można poprzez przesuwanie drążka do zamortyzowanego położenia (+) ręcznie zmienić bieg na wyższy. Odwrotnie, przesuwaniem drążka do zamortyzowanego położenia minus (-) ręcznie zmienić bieg na niższy. 

    przekrój skrzyni.jpg
    800 x 600 - 194K
    skrzynia - elementy.jpg
    800 x 600 - 183K
    schemat skrzyni.jpg
    800 x 600 - 135K
    korek spustowy.jpg
    800 x 600 - 320K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 63kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 62 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@bounty @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?