Witam Od jakiegoś czasu mam problem (tak mi się przynajmniej wydaje) z dźwignią hamulca ręcznego. Przy podniesieniu do góry ma luz ok 2-3 cm i dopiero czuję opór. Niby wszystko działa jak należy, ręczny łapie przy 3. ząbku, blokuje koła bez problemu, nic nie obciera i się nie grzeje. Coś mi się kojarzy że na pierwszym przeglądzie wymieniali mi tą dźwignię w ramach gwarancji też niby przez nadmierny luz, ale teraz nie jestem w stanie sobie przypomnieć. Jak to jest u Was? Też występuje luz na dźwigni? Pozdrawiam
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
@Maciek_1991 masz zapewne hamulce tarczowe z tyłu a kolega @gross81 chyba bębny jak dobrze kojarze po mocy silników. @Maciek_1991 jak masz hamulce tarczowe to może wykonać procedurę "samoregulacji": 1. Zaciągnąć dość mocno ręczny 2. Wcisnąć i trzymać do oporu nożny 3. Trzymając nadal nożny zwolnić ręczny 4. Zwolnić nożny Nie polecam robić tego w hamulcach bębnowych gdyż klin odpowiadający za samoregulację może wpaść za głęboko i hamulce będą przyblokowane przez co będą się grzały. U mnie przy tarczowych takiego luzu nie ma.. Wszystko równo bierze i wystarczą 1, 2 ząbki, wyżej nie zaciągam.
RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
@maciektsi, jesteś wielki :) Faktycznie Twoja instrukcja pomogła i teraz nie ma milimetra luzu :) Dziękuję serdecznie :) Dodatkowo dołożyłem przy zaciskach sprężyny, które pomagają odbijać ręczny. Co ciekawe, etka je pokazuje, a fizycznie ich nie było i myślałem, że to jest powodem moich problemów.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Bo sprężyny te fabrycznie były montowana w O2 generacji od 2004 roku i potem w O2 FL. Nie wiem czy w O3 i O3 FL są. Fakt faktem że dźwignia ręcznego jest przystosowana bo ma specjalne otwory których zapewne użyłeś. :) Ja u siebie w O1 FL z racji takich samych zacisków już od dawna mam te sprężynki. Niestety oś na którą jest wkręcany tłoczek lubi korodować i się zacierać. Fajnie że sposób pomógł :) Jak widzisz powinno to teoretycznie działać samo ale jest jak jest... chociaz jak byś pod domem zaciągnął ręczny mocno (pkt 1) potem sobie wrócił do samochodu i wcisnął nozny i dopiero zwolnił ręczny to powinno się wykonać samo czyli tak naprawdę za każdym razem ale trzeba to robić manualnie :)
RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
Powinno się wykonać samo, ale jednak tak nie było :) Co ciekawe, pogrzebałem dzisiaj w papierach z ASO i faktycznie na pierwszym przeglądzie wymieniali mi dźwignię z powodu nadmiernego luzu. To pokazuje po raz kolejny niekompetencję ich pracowników i nastawienie na "wymieniactwo", a wystarczyło wykonać operację trwającą 10 sekund :) Dobrze, że nie wymienili zacisków i linek ręcznego.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
@darnok - masz 110KM więc raczej masz tarczowe, ale najprościej to zerkną przez otwór w feldze lub zajrzeć pod spód. Chyba jesteś w stanie odróżnić bębny od tarcz.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Skoda nadal do R montuje dwa rodzaje hamulców tylnych, jak bębnowe tak i tarczowe. Nie ma znaczenia rok modelowy. Do mocniejszych silników montują w standardzie tarcze w tyle.
Zostańmy jak w temacie, przy luzie ręcznego. Wiadomo ogólnie, że S montuje wiele elementów wg tylko sobie znanego klucza. Na forum już w wielu wątkach mamy potwierdzenie różnorodności wyposażenia, niewiele majacego wspólnego czy to z rocznikiem, wersją czy docelowym odbiorcą.
@darnok, podaję numery tych sprężynek: 7H0 615 295 A (lewa) i 7H0 615 296 (prawa). Jak wbijesz sobie te numery w Google Grafika to będziesz miał zdjęcia gdzie powinny być zamontowane :) Etka mówi tyle, że przynajmniej w moim R powinny być, a ich nie było. Zamontowałem i na razie nic się nie dzieje.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.