FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Wyskakujący 1 bieg - skrzynia biegów
  • Witam

    Proszę o pomoc i poradę.
    Mam taką, usterkę, którą starałem się opisać poniżej:

    Bieg nr 1 nie „wchodzi” płynnie, gdy pojazd się zatrzymuje po jeździe na biegu wyższym.
    Podczas „normalnej zmiany biegów” z pozycji „luz” przy wrzucaniu dowolnego biegu w normalnych warunkach (kiedy opisywana usterka nie występuje) czuć pierwszy opór a następnie „wskakuje” żądany bieg.
    Gdy usterka występuje przy wyżej opisanych okolicznościach, gdy chcę wrzucić bieg nr 1 z pozycji luz -czuć opór, następnie na lewarku czuć następny drugi opór, i dopiero lewarek wskakuje na pozycje biegu 1. Czasami zdarza się, że drugi opór jest nie do pokonania, lewarek zostaje „w połowie” po pierwszym oporze nie pokonując oporu drugiego i przy próbie ruszenia bieg wyskakuje. Tak jakby synchronizator nie ustawiał się we właściwym miejscu i nie puszczał dalej. Gdy chcę ruszyć, muszę kontrolować i przez cały czas dociskać lewarek do pozycji biegu nr 1, aby bieg nie wyskoczył i nie uszkodzona została skrzynia biegów. Nie jest to normalna sytuacja, gdyż bieg nr 1 niezależnie od tego czy wcześniej był na biegu nr 1 czy jakimkolwiek innym, to biegi powinny „wskakiwać” z jednakowym oporem bez drugiego oporu.
    Z problemem byłem w ASO po przejechaniu 100 km!!! Specjaliści poinformowali mnie, że nie umiem jeździć, że wszystko działa prawidłowo, a różnice w sile, jaką trzeba użyć do wrzucania biegów są normalne, raz lepiej, raz gorzej. Ogólnie, to stwierdzili, że nie umiem jeździć. Oczywiście podczas jazdy z serwisantem, nie zdarzyła się taka sytuacja, że bieg wypadł, bo, używał on dużej siły do wrzucania biegów, a odczucia jego były takie, że biegi wchodzą płynnie. Nie jestem w stanie udowodnić mu że kłamie, natomiast on wmawia mi, że nic takiego nie odczuwa – to znaczy brak płynności przy wrzucaniu biegu nr 1 po zatrzymaniu się po jeździe na biegu wyższy (np. zatrzymanie się przed skrzyżowaniem na światłach).
    Wydaje mi się, że może to być problem z synchronizatorem, to znaczy nie ustawia się on na właściwej pozycji, blokuje możliwość wrzucenia jedynki, pozostaje w tej pozycji, a gdy chcę ruszyć to możecie się domyślać, co się dzieje.
    Problem polega również na tym, że nie tylko ja mogę użytkować ten pojazd. Aby przekazać komuś pojazd, muszę pisać instrukcję jazdy samochodem – „pamiętaj, że przy wrzucaniu jedynki, przed ruszeniem nie puszczaj lewarka, pchaj go cały czas do przodu, bo może się zdarzyć, że bieg nie wszedł, a pozycja jest gdzieś pomiędzy luzem, a biegiem nr 1.” Domyślacie się, jaka może być reakcja osoby, której to tłumaczę: „Idź do ASO.” Z tym, że w ASO byłem, i podczas jazdy, serwisant (kierownik serwisu) stwierdza, że ani ja, ani inne osoby, które użytkują mój pojazd, nie umieją jeździć.

    Poradźcie co robić, co może być przyczyną takich zachowania się przekładni. Jak mam tłumaczyć w serwisie moją usterkę. Czy skorzystać z rzeczoznawcy i zacząć spór ze Skodą? Jakieś inne pomysły.
    Zaznacza, że gdy bieg nr 1 wrzucam po zatrzymaniu się po jeździe na biegu nr 1 i wrzuceniu luzu, to podwójny opór nie występuje, i bieg wskakuje prawidłowo, z pojedynczym oporem.



    Z góry dziękuję, za zainteresowanie tematem.
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CJZD 110KM | MY15 | Ambition | Brąż Maple Metalizowany | Kraków - Wieliczka
  • to znaczy. co nieco tu pewnie będzie w technice wrzucania biegu.
    mi się to zdarzyło ze dwa razy. wydaje się, że wiem o czym mówisz.

    ja wczoraj byłem z nie zawsze wskakującym wstecznym.
    serwisant wrzucał bieg ze 40 razy i też mi mówi, że kompletnie nic nie widzi.

    później nagle... eureka. -nie weszło gładko.
    zapytałem -'czuł Pan lekki opór i chrupnięcie?'

    serwisant się zastanowił. zaczął próbować dalej i odtwarzać problem coraz częściej.
    gość nie wiedział za bardzo o co mi chodzi, lecz gdy już się dogadaliśmy to zauważył, że jakiś tam problem istnieje.
    co prawda powiedział, że nie wie czy uda im się to poprawić ale że spróbują się tym zająć.
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Kolego na początek uzupełnij stopkę żeby było wiadomo gdzie mieszkasz, jaka wersja itd., być może jest jakiś kolega z twoich okolic i bys mógł się z nim umówić aby sprawdzić co i jak
    Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra
    Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
  • Wiem o czym mówisz, wprawdzie mam przejechane dopiero 200 km, ale praktycznie od wyjechania z salonu czuje, że pierwszy bieg jako jedyny od czasu do czasu wchodzi jakby na dwa razy (z małym przeskokiem i leciutkim oporem w połowie). Wprawdzie jeszcze nie zaobserwowałem w jakich konkretnie okolicznościach się to dzieje, ale również myślałem czy od razu nie wrócić do ASO. Na razie bieg nie wyskakuje, ale po Twoim poście boje się, że może z czasem zacząć dziać się to i w moim Rapidzie. Na razie daje sobie czas na lepsze poznanie auta.
    Rapid SB | 1.0 TSI 81 kW (110 KM) | MY18 | Style |Błękit Race Metalizowany | 67 000 km | Gorzów Wlkp.

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?