Mam u siebie przejechane niecałe 35000km i mam zaraz do wymiany tarcze i klocki na przodzie.
Byłem z tym w ASO ale oczywiście jako część eksploatacyjna nie podlega gwarancji.
Trochę mnie to dziwi, że przy takim przebiegu został mi 1mm normy tarczy i klocki na jakieś 10000km.
Niestety ciężko coś wywalczyć z ASO bo mówią że tak musiałem jeździć, a nie że to np wada materiałowa klocków/tarcz.
Dowiedziałem się jedynie, że mogę wymienić klocki i tarcze poza ASO nie tracąc gwarancji i wymieniając na jakie chce byle by pasowały do mojego auta zgodnie z VIN.
Na jakie tarcze i klocki polecacie mi wymienić obecny fabryczny zestaw by nie było to zbyt drogie, dobrze hamowało i nie zużyło się w takim tempie jak to ma miejsce obecnie.
Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
Firm jest dużo, podobnie jak szeroki zakres cenowy. Możesz kupić klocki za 60, ale górna półka to już 150 w górę. Uważam, że na klockach i tarczach nie można oszczędzać. Najważniejsze to kupić tarcze i klocki tej samej firmy, żeby nie okazało się, że klocki są twardsze od tarcz. Ja polcam TRW, Brembo, Girling, ATE. Warto dopłacić kilka groszy do klocków o zredukowanym pyleniu DTE. Widać różnicę szczególnie przy alufelgach.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Przy jakim przebiegu wymienialiście pierwszy raz klocki i tarcze hamulcowe z przodu i z tyłu? Czy przy pierwszej wymianie klocków także i tarcze nadają się już do wymiany ?
Czy u was też z tyłu klocki szybciej się zużywają? Widzę, że na klockach fabrycznych jest napis TRW, a czy tarcze też są TRW?
<mod> wpis przeniesiony z działu Witamy na Rapidklub.pl
Przy 61000 km wymieniłem klocki i tarcze hamulcowe z przodu marki TRW. ( klocki z Hiszpanii, tarcze z Chin ). Przejechałem 5000 km, jazda w mieście i na autostradzie. Zdarzały się ostre hamowania, żadnych problemów. Polecam z czystym sercem.
Ja tak miałem, rant był już spory i trzeba było wymienić. Jednak dowiedziałem się ze swoich źródeł z serwisu VW, że oryginalne tarcze są liche.... Założyłem Textary, zobaczymy ile wytrzymają.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
ja wymieniłem hamulce przód + tył przy przebiegu ok 65 tys km. Z zewnątrz wyglądały ładnie ale od wewnątrz miały już spory rant. Kupiłem TRW i bardzo żałuje. Strasznie brudzą felgi. W aucie żony też miałem TRW i było to samo, po wymianie na Boscha jest o niebo lepiej
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.