Jako że wczoraj minęło już 200 000 km jak jeżdżę moim autem pokusiłem się na małe podsumowanie.
Auto jak w podpisie czyli 1.2 mpi 75KM w wersji LB Ambition MAX.MY 2015. Zakupiony w XI 2014 ale zacząłem jeździć dopiero 10 grudnia 2014 więc 200 000 zrobiłem dokładnie po 3 latach i 8 miesiącach - co do dnia.
Za auto zapłaciłem 45 300 zł. Po okresie gwarancji czyli po dwóch latach wrzuciłem do niego LPG firmy Lovato, przy przebiegu 125 000km. Koszt instalacji to 2500zł. Montaż w Warszawie więc gdzieś indziej pewnie można by założyć taniej ale w porównaniu do kosztów eksploatacji to i tak różnica kilku stówek nie ma dużego znaczenia.
Zużycie paliwa (eksploatacja w ok 98% w mieście) : Pb 7.55 l/100km - średnia w dwóch lat i 125 000 km LPG 9.90l/100km - średnia z 1.5 roku i 75 000 km. Uważam że te średnie są miarodajne bo są liczone z długiego okresu i uwzględniają wszystkie pory roku.
Koszty: Koszty paliwa: 59 377 zł (Pb i LPG). Koszt obsługi: 7 039 zł. Koszt ten uwzględnia wszystkie wydatki na auto z pominięciem ubezpieczenia i montażu instalacji LPG. Uwzględnia rejestrację auta, przeglądy, serwisy, naprawy. Pomijałem jedynie myjnie, parkingi i autostrady.
Awarie: była jedna - poleciał alternator przy przebiegu ok 150 000 km. Koszt 500 zł, wiem że dużo ale potrzebowałem auta natychmiast i za to niestety trzeba płacić. Teraz pewnie naprawiłbym za 200 zł.
Dodatkowo ostatnio czyli możemy przyjąć, że przy 200 000 km wymieniłem rolkę prowadzącą pasek osprzętu i amortyzatory z tyłu. Muszę też myśleć o wymianie amortyzatorów z przodu ale to się nie pali.
Sprzęgło wymienione przy 160 000 km. Założone Sachs czyli dokładnie takie samo jak było - miałem w ręku stare więc sprawdziłem. Koszt 850 zł z wymianą.
Akumulator poszedł po dwóch i pół latach - i tak długo wytrzymał. Koszt nowego to 150 zł. Z mojego doświadczenia wiem, że dwa razy droższe akumulatory u mnie wytrzymują kilka miesięcy dłużej niż te najtańszej. Gość w sklepie powiedział, że ten akumulator wytrzyma ok 2 lat a ja mu na to, że jeśli tak, to będę bardzo, bardzo zadowolony.
Opony: używam letnich i zimowych. Letnie teraz mają ostatni sezon i żegnają się że mną a zimowe jeszcze najbliższa zima i też do widzenia. Po zimie zakupie całoroczne i będzie spokój. I tak jeżdżę tylko po mieście a zimy to u nas raczej już nie bywają. A w góry to ewentualnie pojedziemy żony autem.
Z "ulepszeń" to wymieniłem radio Blues na Swing. Koszt 250zł na znanym portalu aukcyjnym. W to lato chcę wymienić głośniki (już zakupione) i wyciszyć drzwi. W planach jest jeszcze dołożenie tempomatu i uszczelek dodatkowych do drzwi.
Do kontroli kosztów używam aplikacji na telefonie i stąd mam takie dokładne dane - polecam.
To chyba tyle na teraz.
Pozdrawiam.
i jeszcze jedno. Gdybym miał znowu kupić to auto to bym wziął je ponownie. Może dołożyłem radio od razu ale nie koniecznie.
Rapid LB | 1.2 MPI + lpg 75 KM cgpc | MY 2015 | Ambition MAX | biały | 333 000 km | mazowieckie
Bardzo sympatyczny, dla mnie obiektywny opis. Gratuluję takiego przebiegu. Dużo zawdzięczasz sam sobie, swoją dbałością o R. Dla mnie opisane przez Ciebie "przygody" przy takim przebiegu nie są niczym nadzwyczajnym, raczej bym określił standardem. Czy pamiętasz, co padło w alternatorze? Czy to mechaniczna sprawa - łożysko, czy też elektryka czy elektronika? Trochę wcześnie odszedł akumulator, ale tu piszesz o eksploatacji praktycznie w mieście. Stąd poniekąd to jest wytłumaczenie. A jakiej pojemności miałeś aku, a jaki zamontowałeś nowy? Co do zużycia paliwa, to mam wrażenie, że jak na warunki miejskie, mieścisz się w średnich wartościach zużycia.
Możesz dopisać, czy miałeś wymianę oleju co 15 tkm/1rok?
Życzę dalszych spokojnych kilometrów za kierownicą R oraz dalszych praktycznych modów :) Pozdrawiam
Więc tak: - akumulator miałem chyba 46 i taki zamontowałem, albo 50 już nie pamiętam. Czy wcześnie padł? Nie wiem. Ja go odpalam ok 50 razy dziennie to chyba miał prawo już paść. - w alternatorze padł chyba regulator, warsztat który robił po prostu zaniósł go do regeneracji i tam go wymienił. - wymianę oleju robiłem co 30 000 do 125 000. Jak gaz zamontowałem to co 15 000. Motul do vw. - łańcucha jeszcze nie wymieniłem, zastanawiam się nad tym ale jeszcze nie jestem przekonany do tego. Zobaczę ile to kosztuje i czy sam dam radę. Łańcuchy teoretycznie chyba są zrobione tak aby wytrzymały cały okres użytkowania silnika. Co 120 000 to się wymienia pasek jeśli jest. - nie zawiódł mnie w trasie. Tylko ten alternator padł w mieście, to dojechałem do domu bez wyłączania silnika, akumulator do domu i pod prostownik aby naładować a ja w tym czasie wydzwaniałem mechaników aby się umówić na naprawę.
To chyba odpowiedziałem na wszystkie pytania. Pozdrawiam
Rapid LB | 1.2 MPI + lpg 75 KM cgpc | MY 2015 | Ambition MAX | biały | 333 000 km | mazowieckie
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.