Zakupiono i zamontowano dodatkowy filtr z Aliexpress :) Filtr montujemy jak na załączonym zdjęciu w przestrzeni podszybia. Plusy: - nareszcie nie czuć spalin w kabinie (a używałem zawsze tylko filtrów węglowych, teraz są dwa) - ciszej pracuje wentylator - dłuższe życie filtra kabinowego - silnik wentylatora zabezpieczony przed kurzem, liśćmi itd. Minusy: - minimalnie słabszy nawiew (ze względu na dodatkowy filtr) Reasumując polecam.
Skoda też wypuściła kawałek plastiku. Ma oznaczenie 6R0 815 479A. Ten kawałek zapobiega (dla klimy ręcznej) czasem przedostawaniu się wody do dmuchawy. Dla Climatronica nie ma potrzeby, klapa po wyłączeniu silnika zostaje ustawiona na obieg wewnętrzny, jest zamknięta. Rozwiązanie chińskie jest niepraktyczne, z powodu utrudnionego dojścia do kanału wodnego (pod wycieraczkami).
Rozwiązanie Skody ogranicza przedostawanie się większych zanieczyszczeń do dmuchawy, i nie ma potrzeby okresowego czyszczenia czy wymiany filtra.
Mocowanie jak napisał Jercen - na wcisk z zatrzaskami. Ja obciąłem to większe "skrzydełko" i montaż jest bezproblemowy w 3 min., a filtr i tak jest dobrze chroniony przed woda. Najważniejsza dla mnie zaleta to, że nie czuć smrodu spalin w korkach.
Ja mam Knechta węglowy i nie czuc, zero spalin w korkach. Warto zamontować chociaz fabryczna kratkę w to miejsce z plastiku, nie zaciąga liści przed filtrem.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
U mnie Mann CUK26010 i zdarzało się, że za jakimś kopciem było czuć. Teraz już nie. Zdarza się, że liście potrafią wlecieć głębiej jak źle się wyciągnie filtr kabinowy i wtedy jest problem.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.