Amortyzatory przód dobijają po 5 m-cach. - Forum SKODA RAPID
FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Amortyzatory przód dobijają po 5 m-cach.
  • Z doświadczenia wiem, że samochody spokojnie na zawieszeniu z pierwszego montażu przejeżdżają ok 100 tys km. A tym czasem w moim aucie coraz częściej dobijają do końca amortyzatory z przodu. Jestem przekonany, że cieknie co najmniej jeden, ale z tym to poczekam do cieplejszego dnia-  niech przeschnie. Czy ktokolwiek kiedy kolwiek reklamował ten temat jak do tego podejść?

    I zaczyna wychodzić to co mówiłem, że amortyzatory z przodu są ZA SŁABE. Najpierw objawiało to się nurkowaniem podczas hamowania, możliwe też, że z tego powodu buja autem na wietrze. Charakterystyka przedniego zawieszenia jest średnia, amortyzator powinien mocniej tłumić w trakcie tzw dobicia.

    Może amo lub sprężyny z diesla były by mocniejsze. Gwarancja jest podobno na 100 000 km jest dla amortyzatorów. 
    Teraz najlepsze: "Mogą być spocone olejem" 
    Już widzę pierwsze symptomy padniętych amo a Aso ze jest ok... Boże coś Polskę

    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • @bialymontaz pisałeś, że masz problemy z autkiem... domniemam, że w pełni nie jesteś zadowolony...
    teraz kolejny kłopot... może po prostu taki niedopracowany egzemplarz im wyszedł i trafił do Ciebie?
    Na chwilę obecną, ciśnij ASO... Oby to był ostatni problem, tego Tobie życzę!
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY14 | Ambition + Komfort | Czarny Magic perłowy | 59.000km | Gdańsk, Mazury - Polska Północna
  • @bialymontaz a czy wywalczyłeś coś z tym szarpaniem? Z tego co pamiętam miałeś wstawić auto do ASO z tym problemem i jaka jest ich odpowiedź?
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 121.500km / Warszawa
  • Skoda rapid poprostu tak ma jak to stwierdzono drewniane zawieszenie i wystarczy niewielkie wgłębienie na jezdni i uczycie jakby dobiło do końca ale pytałem w serwisie to tak ma byc ten typ ponoć tak ma
  • Jeździłem z kierownikiem serwisu i potem wzięliśmy nową sztukę i była różnica.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • supermajku
    Jedz na  stacje kontroli pojazdów z którą masz dobre układy to za dyche lub dwie a czasem za darmo jak się jest stałym klientem zrobią ci na szarpakach diagnostykę amorów z wydrukiem. I jeśli potwierdzą się twoje obawy to potem do ASO i niech robią zawias jak należy.
    Ori zawias rzeczywiście długo wytrzymuje ale na w miarę dobrych drogach, z tego co wiem z praktyki to grupa VAG stosuje amory firmy
    Sachs na pierwszy montaż i raczej na takich rzeczach producent nie oszczędza.
    Rapid SB | 1.2TSI CBZB 105KM | MY15 (4 tydzień 2015) | EleganceMAX | Błękit RACE | 25000+km | Bielsko-Biała
  • Do życia prywatnego już nigdy nie kupię vag.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Dziś po rozmowie ze znajomym z klubu A3 który mi powiedział że grupa vag szukając oszczędności od kilku lat przestała montować w autach amory Sachs a zaczęli  pakować Bilstein, Monroe czasem Kyb w zależności od marki auta, przyszła mi ochota na sprawdzenie stanu rzeczy.
    No i  sprawdziłem jakie amory dali u mnie i wyszły z tyłu Monroe made in belgium. Także przebiegi 100-150tyś na amorach z fabryki można chyba już zapomnieć.

    Rapid SB | 1.2TSI CBZB 105KM | MY15 (4 tydzień 2015) | EleganceMAX | Błękit RACE | 25000+km | Bielsko-Biała
  • U mnie "leją" wszystkie cztery przebieg 72 tys. po tym jak pojechałem na serwis we Wrocławiu powiedzieli mi że to smar techniczny który został usunięty i amortyzatory jeszcze procentowo mieszczą się w granicy błędu :) pojeżdżę do września i oddaje na gwarancję ale ogólnie masakra żeby po 70 tys lało się z każdego amortyzatora.
  • nie ma czegoś takiego na amortyzatorach jak smar techniczny. które ASO? pisz mejle do importera. pomaga.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • armii kraj... wrocław :) jeżeli chcecie się wku... to polecam pojechać z takim problemem właśnie tam, wiem że nie ma i czekam do końca okresu gwarancyjnego żeby znowu z tym pojechać tam.
  • Spoko pojedziemy razem
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • ja pamiętam, jak w Fabii I o żadnych 100 tyś na amorkach nie było mowy :) Poszły do wymiany przy 80tyś. A był to rok 2003. :)
    Rapid SB |1.2 TSI 105KM| MY14 | Active Max | White Candy
  • amortyzator suchy jest z lewej, amortyzator mokry prawa strona. Wciąż nie chcą tego zareklamować...
    WP_20150807_15_25_14_Rich.jpg
    5370 x 3020 - 4M
    WP_20150807_15_24_23_Rich.jpg
    5366 x 3018 - 4M
    WP_20150807_15_24_52_Rich.jpg
    4958 x 2788 - 3M
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • @shnosnas może miałeś jakieś felerne lub je szybko zamęczyłeś, że je przy 80 tys. km. wymieniłeś. Chyba, że miałeś ciężki silnik. Moja F1 z 2006 r. ma już 160 tys. km i jeszcze jeździ na oryginałach z przodu jak i z tyłu. U mnie jest lekkie 1.2 12V. Co roku są badane na dwóch różnych maszynach i obie wskazują, że jeszcze nadają się do jazdy. Maja w okolicach 60 % sprawności.

    Co do Rapida mam przebieg niecałych 13 tys. nie czuję niepokojących objawów i wszystkie są suche.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Buja Rapidem szczególnie na boki
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • @supermajku Wysoka buda plus mały rozstaw kół, nic na to nie poradzisz. Chyba, że utwardzisz zawias.
  • Jeżeli jest różnica to następne kupie od diesla lub tuningi jakieś.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Czytając Wasze posty tez postanowiłem sprawdzić u siebie jak wygląda sprawa z amorami bo tez mi się wydawalo ze przod jest strasznie miękki, dzis przy okazji przeglądu poprosiłem o sprawdzenie amo i wyszło po 61 % z przodu i trochę ponad 40% z tylu. Dodatkowo doradca serwisowy powiedział ze do rapidow są stosowane 10 różnych sprężyn w zależności od wagi samochodu, który ma opuścić fabrykę i stąd mogą być różnice w zawieszeniu.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY14 | Ambition Komfort + inne | Czarny Magic perlowy 1Z1Z | 15200km | Jaworzno
  • Technologia badań amortyzatorów zamontowanych na samochodzie nie pozwoli na dokładne sprawdzenie oraz nie da wyniku lepszego od 75%. Aby dokładnie sprawdzić wszystkie parametry amortyzatora czy jest dobry należało by je demontować. W czasach kiedy amortyzatory są przeważnie w jednej kolumnie resorująco-tłumiącej np McPherson tego się nie praktykuje, bo wtedy taniej kupić nowe...

    Info dzisiaj z Aso: Wymiana gdy różnica 15% lub sprawność poniżej 50%. Dozwolone zapocenie w górnej części powyżej talerzyka.

    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Właśnie zauważyłem, że o tylne amory leją. Oba!
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:


Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@bounty @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?