Z doświadczenia wiem, że samochody spokojnie na zawieszeniu z pierwszego montażu przejeżdżają ok 100 tys km. A tym czasem w moim aucie coraz częściej dobijają do końca amortyzatory z przodu. Jestem przekonany, że cieknie co najmniej jeden, ale z tym to poczekam do cieplejszego dnia- niech przeschnie. Czy ktokolwiek kiedy kolwiek reklamował ten temat jak do tego podejść?
I zaczyna wychodzić to co mówiłem, że amortyzatory z przodu są ZA SŁABE. Najpierw objawiało to się nurkowaniem podczas hamowania, możliwe też, że z tego powodu buja autem na wietrze. Charakterystyka przedniego zawieszenia jest średnia, amortyzator powinien mocniej tłumić w trakcie tzw dobicia.
Może amo lub sprężyny z diesla były by mocniejsze. Gwarancja jest podobno na 100 000 km jest dla amortyzatorów. Teraz najlepsze: "Mogą być spocone olejem" Już widzę pierwsze symptomy padniętych amo a Aso ze jest ok... Boże coś Polskę
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
@bialymontaz pisałeś, że masz problemy z autkiem... domniemam, że w pełni nie jesteś zadowolony... teraz kolejny kłopot... może po prostu taki niedopracowany egzemplarz im wyszedł i trafił do Ciebie? Na chwilę obecną, ciśnij ASO... Oby to był ostatni problem, tego Tobie życzę!
Skoda rapid poprostu tak ma jak to stwierdzono drewniane zawieszenie i wystarczy niewielkie wgłębienie na jezdni i uczycie jakby dobiło do końca ale pytałem w serwisie to tak ma byc ten typ ponoć tak ma
supermajku Jedz na stacje kontroli pojazdów z którą masz dobre układy to za dyche lub dwie a czasem za darmo jak się jest stałym klientem zrobią ci na szarpakach diagnostykę amorów z wydrukiem. I jeśli potwierdzą się twoje obawy to potem do ASO i niech robią zawias jak należy. Ori zawias rzeczywiście długo wytrzymuje ale na w miarę dobrych drogach, z tego co wiem z praktyki to grupa VAG stosuje amory firmy Sachs na pierwszy montaż i raczej na takich rzeczach producent nie oszczędza.
Dziś po rozmowie ze znajomym z klubu A3 który mi powiedział że grupa vag szukając oszczędności od kilku lat przestała montować w autach amory Sachs a zaczęli pakować Bilstein, Monroe czasem Kyb w zależności od marki auta, przyszła mi ochota na sprawdzenie stanu rzeczy. No i sprawdziłem jakie amory dali u mnie i wyszły z tyłu Monroe made in belgium. Także przebiegi 100-150tyś na amorach z fabryki można chyba już zapomnieć.
U mnie "leją" wszystkie cztery przebieg 72 tys. po tym jak pojechałem na serwis we Wrocławiu powiedzieli mi że to smar techniczny który został usunięty i amortyzatory jeszcze procentowo mieszczą się w granicy błędu :) pojeżdżę do września i oddaje na gwarancję ale ogólnie masakra żeby po 70 tys lało się z każdego amortyzatora.
armii kraj... wrocław :) jeżeli chcecie się wku... to polecam pojechać z takim problemem właśnie tam, wiem że nie ma i czekam do końca okresu gwarancyjnego żeby znowu z tym pojechać tam.
@shnosnas może miałeś jakieś felerne lub je szybko zamęczyłeś, że je przy 80 tys. km. wymieniłeś. Chyba, że miałeś ciężki silnik. Moja F1 z 2006 r. ma już 160 tys. km i jeszcze jeździ na oryginałach z przodu jak i z tyłu. U mnie jest lekkie 1.2 12V. Co roku są badane na dwóch różnych maszynach i obie wskazują, że jeszcze nadają się do jazdy. Maja w okolicach 60 % sprawności.
Co do Rapida mam przebieg niecałych 13 tys. nie czuję niepokojących objawów i wszystkie są suche.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Czytając Wasze posty tez postanowiłem sprawdzić u siebie jak wygląda sprawa z amorami bo tez mi się wydawalo ze przod jest strasznie miękki, dzis przy okazji przeglądu poprosiłem o sprawdzenie amo i wyszło po 61 % z przodu i trochę ponad 40% z tylu. Dodatkowo doradca serwisowy powiedział ze do rapidow są stosowane 10 różnych sprężyn w zależności od wagi samochodu, który ma opuścić fabrykę i stąd mogą być różnice w zawieszeniu.
Technologia badań amortyzatorów zamontowanych na samochodzie nie pozwoli na dokładne sprawdzenie oraz nie da wyniku lepszego od 75%. Aby dokładnie sprawdzić wszystkie parametry amortyzatora czy jest dobry należało by je demontować. W czasach kiedy amortyzatory są przeważnie w jednej kolumnie resorująco-tłumiącej np McPherson tego się nie praktykuje, bo wtedy taniej kupić nowe...
Info dzisiaj z Aso: Wymiana gdy różnica 15% lub sprawność poniżej 50%. Dozwolone zapocenie w górnej części powyżej talerzyka.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.