Jakoś dziwnie w Rapidzie działa kontrolka przepalonej żarówki. Nie sygnalizuje spalenia żarówki dziennych i drogowych H15. Tak samo jest z żarówką H7. Działa jedynie z żarówkami kierunkowskazów. To tyle, jeśli chodzi o przód, oświeltenia tylnego nie sprawdzałem. Czy ktoś miał już okazję do sprawdzenia działania tej kontrolki?
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brillant | 84000km | Warszawa
Odświeżam kotleta. Czy ktoś wie jak wyłączyć sygnalizacje przepalonej żarówki? Pewnie coś trzeba będzie zakodować tylko gdzie tego ewentualnie szukać? Najlepiej jakby dało się wyłączyć monitorowanie przyczepki przyłączonej do haka holowniczego. Chodzi o to, że fabryczny hak ma gniazdo 13-pinowe, które wg. mnie powinno być standardem w całej europie jak nie na świecie, gdyż ma więcej możliwości niż nasz polski standard 9-pinowy. Po przypięciu przez przelotkę czegoś co ma wtyczkę 9 pinową (czyjaś przyczepka, platforma na rowery) wywala błąd spalonej żarówki. Niby to nic takiego ale jak się gdzieś dalej jedzie np. na wakacje z rowerami to ciągle rzuca się w oczy. Nie wiem czy samo założenie wtyczki 13 pinowej do np. platformy rowerowej, gdzie i tak nie mam więcej kabli niż 9 coś da. Ewentualnie jak nie komputerem to może fizycznie da się to jakoś obejść. Może ktoś wie, które piny w gnieździe są jakieś kontrolne czy które są monitorowane przez samochód, że sprawdza żarówki. Może tam wystarczy coś wsadzić, jakiś terminator aby nie wywalało błędu?
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Stary standard gniazda przyczepki (jeszcze jest stosowany) ma 7 pinów. Jest to dawny standard, który nadal jeszcze wystepuje w wielu krajach. Porównując 13 pinowe gniazdo ze starym, 7 pinowym, nie widać zasadniczej różnicy. Niektóre elektryczne obwody są oddzielone oraz dodane są nowe. Zastanawiający jest fakt, że po założeniu przelotki masz na wyświetlaczu komunikat (kontrolka świeci). Ale to mi wygląda na trochę dziwne podłączenie gniazda z przelotką. A próbowałeś inne przyczepki (inne urządzenia) podłączyć do swojej przelotki? W moim R mam gniazdo 7 pinowe. Przy podłączeniu przyczepki (ale bez żadnego adaptera) wszystko działa poprawnie. Nie wiem jak w przypadku softu - może da się wyłączyć monitoring spalonej żarówki. Jednak byłbym skłonny do prostszego rozwiązania, polegającego na sprawdzeniu gniazda oryginalnego (pin za pinem, czy ma prawidłowe podłączenie) i przelotki. Tu w przelotce nie powinno być problemów. Jak sprawdzisz podłączenia w gnieździe, warto jeszcze podpiąć inną przyczepkę, by sprawdzić, jak elektronika reaguje. Potem będziemy dalej zastanawiać się. Pozdrawiam
Fakt moja pomyłka. Chodziło mi wtyczki 7- pinowe. Jak będę miał dostęp do innej przyczepki to sprawdzę. W każdym razie na platformie na rowery mam wtyczkę fabrycznie zmontowaną i do tej pory nie było problemu ale wcześniej przypinałem się do F1 w której sam montowałem hak z gniazdem 7-pinowym. Jeśli chodzi przyczepkę to też zrobiłem ją zgodnie ze standardem ale teściu swego czasu ją uszkodził i złożył nie do końca zgodnie, bo zamienił chyba kable od stopu ale to nie ma znaczenia. Przelotki sprawdzałem trzy różne i na każdej było tak samo. Jak mam fabryczny hak i jeśli to wina haka to ewentualnie fabryka coś wymodziła lub coś jest uszkodzone. Ciekawe czy przelotka, która jest oferowana w cenniku do O3 jest jakaś specjalna czy zwykła jak w każdym sklepie. Może elektronika wymaga jakiegoś cuda w przelotce.
Muszę, gdzieś dorwać jeszcze inną przyczepkę. W domu mam zapisany LOG z VCDS i chyba zawiera błąd spalonej żarówki w module haka. Może napisane jest tam o którą żarówkę chodzi to będzie wiadomo którego pinu szukać. Ewentualnie jeszcze raz błąd wywołam.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
@grzesk, a jakie używasz redukcji 13/7? Jak rozumiem hak ma gniazdo fabryczne 13, a przyczepa 7? W sklepie Skody znalazłem taką przejściówkę: http://www.sklep.skoda.pl/pl/sklep/p/435/reduktor-gniazda-haka-holowniczego-137.html Może Skoda sobie wymyśliła, że dodatkowo zwiera jakieś piny wewnątrz przejściówek symulując jakieś sygnały z pinów powyżej 7 i stąd masz błąd w VASie?
Przejściówka nie może (nie powinna!) zwierać żadne obwody. Piny 1-7 są identyczne. Dodatkowe, nowe to Piny 8-13, które się nie powtarzają w małym gnieździe. Stąd, jak komp wyrzuca sygnał o braku lub spalonej żarówce po przyłączeniu przyczepy przez przejściówkę, komp. wie o obecności przyczepki, ale któreś światło w przyczepce nie świeci, i to sygnalizuje komp. Teraz pytanie - czy wszystkie żarówki w przyczepie są sprawne i czy są podłączone do właściwych pinów. Podejrzewam, że tu właśnie jest pies jest pogrzebany. Jak wszystkie żarówki świecą - to tylko połowa sukcesu. Należy jeszcze sprawdzić po kolei jeden pin za drugim, czy świeci właściwa żarówka, na właściwym Pinie.
@halif Tak mam fabryczny hak z gniazdem 13 pinowy. Co do przelotki to sprawdzałem kilka od 20 zł do 50 zł jakie mogłem otrzymać w lokalnym sklepie motoryzacyjnym. Ta z Twojego linka wygląda tak samo ale wygląd o niczym nie świadczy. Tak jak @jercen napisał jednak nie sądzę aby "Skodowska" przelotka była inna. Musi być zgodna ze standardem.
@jercen Tak wszystkie żarówki są sprawne, wszystkie świecą w przyczepce (razem z przednimi) jak i na platformie. O ile wiem, że w przyczepce coś jest nie tak we wtyczce ale to chodzi o światła pozycyjne, to platformę na rowery muszę sprawdzić. Tam nie zaglądałem bo nie spodziewałem się, że producent coś źle podłączył. Muszę to sprawdzić.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
@grzesk prawdopodobnie sam podałeś przyczynę swojego problemu: jeżeli we wtyczce do przyczepki masz źle "ustawione" światła pozycyjne, to pomimo tego, że żarówki świecą, no bo "gdzieś" są podłączone, to widocznie obwód świateł, w którym czuwa komputer i sygnalizuje awarię, jest niepodłączony. Czyli w pierwszej kolejności pozostaje sprawdzenie poprawności podłączenia wtyczki przyczepki. Pozdrawiam
Nie wiem czy to dobrze ale po trzech latach użytkowania wymieniłem żarowkę na identyczną jednak nie gaśnie kontrolka na tablicy! Czy trzeba jechać do serwisu?
Dłuższy czas już minął ale znalazłem przyczynę dlaczego jak podłącze platformę na rowery dostaję komunikat o spalonej zarówce światła pozycyjnego. Otóż okazało okazało się, że producent tablicy świetlnej poszedł na łatwiznę i zasilanie lewej pozycji we wtyczce połączył do pinu odpowiedzialnego za prawą pozycje a światło prawej pozycji bierze zasilanie z lewej lampy. Przez to pin we wtyczce odpowiedzialny za lewą pozycje nie posiada kabla (jest pusty), stąd błąd spalonej lewej żarówki.
Teraz pytanie do osób co lepiej znaja się na elektryce a najlepiej elektryce samochodu. Czy mogę tymczasowo zrobić mostek we wtyczce od pinu odpowiedzialnego za prawą pozycję do pinu od lewej pozycji aby zasymulować zamknięcie obwodu? Zrobiłem to na próbę i światła działają poprawnie i nie mam błędu w zegarach. Jednak martwię się czy nie zrobię tym samym krzywdy sobie a właściwie samochodowi takim mostkiem jak dłużej tak będę jechał. Nie miałem czasu wcześniej tego sprawdzić a będę teraz potrzebował skorzystać z platformy. Mam do pokonania 350 km w jedna stronę, w sumie wyjdzie pewnie ponad 700 km i zastanawiam się czy taka proteza nie spowoduje problemów. Czy coś się nie popali (w sumie nie powinno bo są bezpieczniki) lub nie nastąpi jakiś inny efekt uboczny? Jeśli taki mostek to problem może lepiej jechać z komunikatem spalonej żarówki a instalację poprawię po powrocie na spokojnie aby była zgodna ze standardem. Ewentualnie mogę wyłączyć komunukat kablem ale nie chce tego robić bo po to ta funkcja jest.
Krótko można spokojnie jechać z takim mostkiem czy lepiej nie?
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Jeśli się nie mylę to kontrolka przepalonej żarówki powinna się aktywować w momencie gdy jakakolwiek żarówka przestaje się świecić... Mam przepaloną jedną z czterech żarówek w tylnej lampie a kontrolka milczy... Jak to działa w końcu?
A spróbuj wyciągać po jednej i sprawdź przy ilu się pokaże komunikat. Kontrola żarówki bazuje na pomiarze jej prądu. Może ten pomiar nie jest jakiś ultra dokładny i jedna spalona to za mało?
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.