FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Moje doświadczenia z napraw po wypadku/zdarzeniu drogowym. Naprawy bez- czy gotówkowe?
  • Rozpocząłem nowy temat, byśmy mogli podzielić się swoimi doświadczeniami z likwidacją szkód po wypadkach/zdarzeniach drogowych, a nuż komuś się to przyda

    Jechałem bardzo wolno, skręcałem na   skośne miejsce do parkowania na poboczu, gdy usłyszałem pisk opon i łup.  Nawet mnie nie rzuciło, ale zderzak prawy tył lekko wgiety.
    Nauczony doświadczeniem nie słuchałem właściciela Golfa II z  pomalowanymi farbą olejną błotnikami, by spisać oświadczeniem lub od razu jechać do PZU, wezwałem Policję, która nałożyła   na młodego mandat.
    No i do brzegu:
    Lekkie wgięcie, koledzy mówili: bierz kasę, wyklepiesz i jeszcze zarobisz. Zawsze oddawałem do warsztatu (bezgotówkowo) więc i tym razem tak zrobiłem.
    Mija termin naprawy... i nic. Brak kontaktu, więc dzwonię. Odpowiedź, że musieli wzywać rzeczoznawcę, bo po zdjęciu zderzaka okazało się, że wgięte są jeszcze jakieś wsporniki.
    I tak zamiast zaoszczędzić/zarobić, musiałbym dopłacić ok. 2 500 (według kosztorysu naprawy).
    Okazało się, że nie warto "skrudżyć" i naprawić bezgotówkowo
    gentleman.gif
    45 x 37 - 10K
    Rapid Spaceback | 1,2 110 KM | 2015 | Style | Beż cappucino | 25 500 | 3City | 6-F
  • Też mam doświadczenia z naprawami z OC sprawcy. Biorąc pod uwagę możliwość korzystania z R (otarcia na zderzakach, na reflektorach,..) celowo wybrałem rozwiązanie naprawy bezgotówkowej, w ASO. Najważniejsze - to na okres naprawy nie pozostaję bez samochodu. ASO w porozumieniu z inną firmą, zapewnia pojazd zastępczy, do czasu zakończenia naprawy. W tym układzie, nie ma problemu z przemieszczaniem się. Drugi, nie mniej ważny element naprawy: często dopiero w serwisie, po zdemontowaniu pierwszych elementów, wychodzą następne uszkodzenia, niewidoczne w pierwszych chwilach po zdarzeniu. I z tym sobie serwis sam radzi, jak merytorycznie - administracyjnie tak i wartsztatowo-roboczo. I trzecia strona napraw w ASO - z wyjątkiem podpisu kilku dokumentów zdawczo - odbiorczych i administracyjnych, unikam wszelkich faktur, rozliczeń, i co nie mniej ważne - wykładania kasy do czasu otrzymania przelewu na konto z firmy ubezpieczeniowej.
    Po zgłoszeniu na stronie PZU szkody, w szybkim tempie otrzymałem pisemnie informację o ŚMIESZNEJ kwocie do wypłaty, za poniesione uszkodzenia na moim R. Za takie środki to nawet by lakiernik ze mną nie rozmawiał. A samochód stał by unieruchomiony przez czas lakierowania i montażu elementów uszkodzonych. Po zwróceniu się do konkretnego ASO i poinformowaniu o tym zakład PZU, koszt wyceny i zwrotu gotówki za naprawę wzrósł KILKAKROTNIE! Nie przejmując się tym, samochód oddałem do ASO, gdzie końcowa faktura była jeszcze wyższa. Do tego dochodzi jeszcze możliwość skorzystania z pojazdu zastepczego, czego w razie "umowy" czy dogadania ze sprawcą nie ma.
    Moja ocena - takie sprawy tylko poprzez zakład robiący naprawy bezgotówkowe.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Po ujawnieniu uszkodzen ktorych w pierwszej ocenie nie uwzględniono mozna wystapic do ubezpieczyciela o dodatkowa kase dokumentujac to fakturami, zdjęciami itp. Niestety wiaze sie to zapewne z czasem i czesto problemami bo wiadomo ze ubezpieczyciel nie jest skory do dodatkowej wyplaty. Gotowkowa metoda ma swoje plusy ale trzeba dobrze oszacowac koszt naprawy i mozna jeszcze zarobic na tym interesie. Osobiscie uwazam tez ze to dobre w przypadku starszych aut gdzie dostepnosc czesci np blacharskich na szrotach jest duza i za grosze. 
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Dodam:
    Wydaje mi się, że dodatkowo,  ważną sprawą jest ubezpieczenie samochodu z opcją oryginalnych części. No i naprawa nie u "pana Józka" w garażu, tylko w ASO
    gentleman.gif
    45 x 37 - 10K
    Rapid Spaceback | 1,2 110 KM | 2015 | Style | Beż cappucino | 25 500 | 3City | 6-F
  • Ja miałem w tym roku wypadek i niestety szło wszystko z AC szkoda całkowita. Przy wyliczaniu szkody poszło wszystko sprawnie, koszt naprawy ponad 60tyś a wrak wycenili na 17tyś i taka różnice tez zaproponował ubezpieczyciel do wypłaty firmie leasingowej. Ja po odwołaniu się aby podali dane chętnego który kupi w tej cenie pozostałość, po tygodniu przyszła nowa kalkulacja gdzie wartość pozostałości wyceniona na 10500zł co już było bardziej adekwatne, ale dopóki firma leasingowa nie sprzeda pojazdu umowa nie była zakończona, wiec zadz i dogadałem się z leasingiem ze sam znajdę kupca co trwało tydzień, auto sprzedane, leasing rozliczony i droga wolna. Więc dobrze jest pilnować i sprawdzać co chce zrobić ubezpieczyciel i jakie warunki proponuje, i nie bać się pisać odwołań i zapytań.
    Wszystko trwało około 1,5 miesiąca ale dzięki temu ze dzwoniłem, pytałem i pisałem maile i pisma
    Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra
    Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
  • @rico, @jercen Jak wygląda cała taka procedura krok po kroku? Po stłuczce jedziesz do ASO z oświadczeniem sprawcy i ASO od razu podejmuje się naprawy, daje samochód zastępczy i sam już kontaktuje się z ubezpieczycielem? Czy musisz najpierw wymienić korespondencje z ubezpieczycielem sprawcy aby się na to zgodził i auto w tym czasie stoi na parkingu uszkodzone?
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110KM | MY16 | Ambition MAX | Beż Cappuccino Metalic | 90k | dolnośląskie
  • W moim przypadku, R po zdarzeniu był sprawny, można było jezdzić. Szkodę spowodował drugi kierowca. Po przytarciu, spisałem dane zadrzenia, podpisane przez obu kierowców. Nie było wątpliwości co do jego winy. Internetowo zgłosiłem szkodę do PZU, po otrzymaniu nr szkody, otrzymałem "propozycję" śmiesznej kwoty, do przelania na konto, bez papierów, faktur. Z tego oczywiście zrezygnowałem.
    Dalszy krok to wybranie serwisu, do którego podjechałem z oświadczeniem sprawcy, numerem szkody. Od razu wyjaśniłem sutuację, z zastrzeżeniem, że potrzebuję samochód zastępczy. Serwis zrobił swoją dokumentację, sporządził fotki i odesłał do zatwierdzenia w PZU. W tym czasie jeżdziłem swoim autem. Po czasie, serwis skontaktował się ze mną, że ma potwierdzenie wysokości szkody (zgodę PZU) na naprawę bezgotówkową z samochodem zastępczym. Pozostało umówić się na konkretny dzień i godzinę, odstawiłem R, otrzymałem zastępcze auto. Po kilku dniach kolejna wiadomość, auto naprawione, umawiamy się na dzień i godzinę. Podstawiam i oddaję wypożyczone, otrzymuję swoje auto. Oczywiście kilka papierków do podpisania, i tyle. Sama procedura trwa. Dla pojazdu nadającego się do jazdy, to ten okres nie ma znaczenia. Przy pojezdzie unieruchomionym, może być sytuacja bardziej złozona, bo na czas "zatwierdzenia" szkody, samochód stoi (najczęściej na parkingu). Potem po zajęciu się samochodem, podczas demontażu pierwszych elementów, może dojśc do dalszego stwierdzenia, że kolejne części są do wymiany. Znowu procedura papierkowa, zamawianie dodatkowych elementów (które zostały również uszkodzone), dopiero montaż czy malowanie,...
    Przy naprawie bezgotówkowej, czas naprawy w serwisie może być dłuższy niż naprawa we własnym zakresie, z pobraniem oferowanej gotówki. Ale pozostaje gonienie po sklepach, szukanie na necie czy złomowiskach potrzebnych części, co też wymaga nie raz czasu i środków. Nawet jak uda nam się skompletować zestaw potrzebnych elementów, to dalej pozostaje naprawa i montaż. Jak sam potrafisz, masz zamykany garaż czy warsztat, to możesz nad tym sam popracować. W przeciwnym razie - wciąż pozostaje jakiś warsztat, który też skasuje. A w tym czasie nie ma samochodu zastępczego ...
    Oczywiście, każde zdarzenie jest indywidualne, na które składa się sporo czynników. Trudno tu oceniać i podpowiedzieć jedno proste rozwiązanie.
    Najprostsze - to jeżdzić bez stłuczek i kolizji. Ale przy dzisiejszym natężeniu ruchu - to jest niemożliwe.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km

  • Nie "bawię" się w oświadczenia, tylko wzywam policję. Dlaczego?
    Kiedyś uderzyła w mój samochód kobieta, napisała oświadczenie i potem wyjechała na półtora miesiąca. Nie było z nią kontaktu i nie potwierdziła swojej winy. Po powrocie potwierdziła.
    Po co nerwy?
    Kolega miał inną sytuację: starszy pan mocno uszkodził jego samochód, napisał oświadczenie o swojej winie, a potem się z tego wycofał mówiąc że kumpel go zastraszył. No i poszło z jego AC.
    Tak więc dzwonię po policję.

    Odnośnie Twojego pytania: oddałem samochód do ASO bez żadnych oświadczeń czy zaświadczeń z policji i warsztat sam się zajął wszystkimi papierami.
    gentleman.gif
    45 x 37 - 10K
    Rapid Spaceback | 1,2 110 KM | 2015 | Style | Beż cappucino | 25 500 | 3City | 6-F
  • Nie neguję doswiadczeń kolegi rico
    Ale w moim przypadku poprawnie spisane oświadczenie było honorowane jak przez PZU tak i ASO i wypożyczalnię. Jeżeli jest podany nr polisy, VIN, dane sprawcy oraz nr rej. pojazdu oraz moje dane (i mojego pojazdu uszkodzonego) to te dane były wystarczające do uznania szkody. Sprawcę widziałem tylko ten jeden raz. Bez policji, bez chodzenia po firmach ubezpieczeniowych.
    Taki gotowy druk warto wozić w samochodzie. Wypełniając go, punkt po punkcie, będzie nam trudno coś pominąć czy zapomnieć. 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Oby ten druk nigdy się nie przydał, choć mnie już jak najbardziej. Warto jednak skorzystać  z linku Kolegi jercena.
    Dzisiaj ubezpieczyciel często daje taki druk przy zawieraniu ubezpieczenia.
    gentleman.gif
    45 x 37 - 10K
    Rapid Spaceback | 1,2 110 KM | 2015 | Style | Beż cappucino | 25 500 | 3City | 6-F
  • Moje obecne doświadczenia z PZU  - szkoda w grudniu, sprawca wjechania we mnie z Ukrainy ( lekko pęknięty zderzak, lekko podbita klapa) Po pierwsze policja - bo obcokrajowiec do tego podejrzanie kombinujący. Po drugie zgłoszenie do PZU przez internet (błąd!) - od razu problem bo brak warsztatu w rzeczoznawcą w ramach BLS. Wycena po dyskusji i ocenie rzeczoznawcy śmieszna - ale do serwisu skody i oni kosztorys zweryfikowali. Potem znowu PZU i obcięcie o 10%.  Wreszcie w styczniu rozbiórka - i niestety "dodatek" wgnieciona tylna ścianka - znowu PZU. Na szczęście warsztat się z nimi dogaduje. Ale już samochód zastępczy z PZU niestety na dws dni najpierw dostałem (technologiczny czas naprawy!) - po kilku telefonach na 8 dni. Warsztat niestety nie zapewnia - dlaczego nie wiem. W sumie minął miesiąc a dopiero od tygodnia coś się dzieje... Z Allianz miałem łatwiej  - też bls ale w tydzień od uszkodzenia było po wszystkim. BLS jest ok  ...
    RAPID LB I 1.2 TSI 90 KM I MY17 I Ambition I Grafitowy I 3800 km I Wrocław
  • Po co dyskutowac z rzeczoznawca skoro naprawa jest bezgotowkowa, co by nie wpisal warsztat i tak przedstawia swoja wycene i za to placa. 
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Miałem obsuwę w bezgotówkowej naprawie. Wzywali rzeczoznawcę, mnie tylko powiadomili o przesunięciu terminu odbioru.
    Podszedłem do serwisu (ok 550m) i odebrałem.

    Oczywiście, trzeba naciskać, bo samochód mogą postawić gdzieś z boku.
    gentleman.gif
    45 x 37 - 10K
    Rapid Spaceback | 1,2 110 KM | 2015 | Style | Beż cappucino | 25 500 | 3City | 6-F
  • Witam. Ja też jestem w trakcie załatwiania naprawy bezgotówkewej. Na szczescie dużo do naprawy nie mam a zaczeło sie od tego ze na parkingu przy galerii widze jadacy samochoód prosto we mnie. Uciekłem gdzie sie dało i czekalem czy we mnie uderzy czy nie. Hałas byl wiekszy niż widoczne szkody. Pekniety zaczep na tylnym nadkolu lekko przerysowany błotnik i zderzal. Wezwana policja bo autem jechał obywatel Gruzji bez ważnego OC.

    Szkoda zgłoszona do PZU. Procedury sa takie, że jak ktos ma AC wykupione to najpierw robi szkode z wlasnej polisy a potem do Funduszu Gwarancyjnego ubiega sie o zwrot. Od poczatku chciałem robic bezgotówkowo ale Pan nalegał na wysłanie nr konta a po ogledzinach miała byc decyzja. Zdjecia wysłałem nr konta tez i okazało sie ze na konto przeleli smieszne 1100zł. Od razu zaczałem ich atakowac i tak za tydzien w czwartek jestem umowiony na ogledziny w ASO SKODY.
    CO ciekawe , ze wykupiłem sobie przy kupnie polisy auto zastepcze na caly okres naprawy(kolizja) i dlatego ono mi przysługuje. Gdymym tego nie dokupił to z własnej kieszeni musiałbym wynajac a potem znowu prosic UFG o zwrot kasy....


    Szkody mam naprawde niewielkie ale auto w miare młode i szkoda. Załatwiania, problemy i czas jaki strace powoduje, ze coraz czesciej zastanawiam sie czy dobrze robie jadac z takimi drobnostkami do ASO. Felgę delikatnie mi tez porysował ale nie wiem czy juz cos z tego powodujestem wstanie wytargac
    Rapid/SB/1.2 110KM/MY15/EDITION/BIEL CANDY/ 25000km/Jaworzno
  • Moim zdaniem dobrze, bo serwis wycenia i ubezpieczyciel płaci.
    Mój brat Leonem 2018 miał bliskie spotkanie z sarną. Poszedł zderzak, reflektor (cały LED) i halogen (również LED). Pojechał do ASO, szybkie oględziny, ubezpieczyciel zaakceptował i czekają tylko na graty (masakrycznie długo czeka się na reflektory).
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
  • Kolizja ze zwierzakiem. AC PZU. Likwidacja - InterAuto Kraków. Trwało to lekko ponad miesiąc, mieli kilka drobnych niedoróbek na wykończeniu, uzbrojeniu - ale generalnie ok.

    Rapid to naprawdę solidna i bezpieczna konstrukcja....
    LB|1.2 CJZD 110|MY17|Ambition|
  • Witam
    Ja podzielić się niestety musze swoimi swieżymi doświadczeniami. Auto zostalo uderzone w  z lewej strony w przód. Autko z 2014 roku caly czas serwisowane w Aso. Żona dojezdzala do skrzyżowania. Auto z naprzeciwka wymuśilo pierwszenstwo na prawidlowo jadacym samochodem dostalo w bok i wpadlo na moja żone. Auto zostalo scholowane. Robić chcialem z Pzu ac swojego bo zalezy mi na czasie. Na drugi dzien rano auto firma holujaca podstawia pod Skoda aso K...-C...w szczecinie na Ul. Struga. Pani z serwisu prosi o zdjecie. Gdy auto podjechalo do nich pani dzwoni ze nie wezma bo wyglada im to na szkode calkowita i ze sam musze z ubezpieczycielem zalatwiac. Oczewiscie auto do garażu. Na szczescie mam garaż. I szukanie innego aso. Z tym aso definitiwnie koncze wspolprace i nie polecam. Zobaczymy co wymysla w drugim. Napisalem skargre na aso do skody.Na drugi dzien pan kierownik serwisu dzwonil z przeprosinami i ze samochod sami zabiora. Tyle mojej satysfakcji. W miedzyczasie byl mobilek z pzu szkoda na 5tys ;) smiech bo porobil zdjecia maski nie udalo sie otworzyć. Mam pelne ubezpieczenie.( nie pomniejszania kwoty ub. I wariant naprawy w serwisie. Auto zniszczone konkretnie plyn wyciekl - jakis zdjecia na gs24.pl ;) kosztorys Pzu to 5tys chyba silvertape by mogli posklejac w aso za tą cene. Czekam na wycene z aso. Mam tylko nadzieje ze Pzu nie bedzie robic problemow jesli bedzie to tak zwana calka. Jak nie to przekwalifikuje z oc sprawcy. Ogolnie mam wrazenie ze niewazne ile wybulisz za ubezpieczenie i tak w momecie wypadku zawsze walka jest ;/. O wspomnianym aso juz niechce myslec nawet i stanowczo odradzam.
    Rapid SB/ 1,2 / 85KM/2014/Ambition/
  • Nie jesteś sam w tym kraju  z tą marka, ja już zrezygnowałem z ASO bo mnie nie stać na ich wyczyny.
    Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
  • Wstepna wycena mobilnego rzeczoznawcy nie ma najmniejszego znaczenia przy naprawie serwisowej, oni robia wlasna wycene i wysylaja do ubezpieczyciela, ten akceptuje i dopiero robia a to wszystko trwa i trwa lepiej zalatwiaj czym predzej auto zastepcze. Swoja droga robienie ze swojego ac i spora zwyzka na ubez z tego powodu to tez ciekawy pomysl z twojej strony... 
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Hej gross81. Robię z AC tylko dlatego żeby odbyło się to szybciej. A wypadek nie był z winy żony wiec będzie tak zwany "regres". Poza tym mam ochronę zniżek wykupiona więc nic nie tracę :) może zyskam trochę czasu mam nadzieje.
    PS. Na tą chwile drugie ASO już wstępnie wyceniło szkodę całkowitą. Kosztorys naprawy maja przesłać do PZU po majówce.
    Rapid SB/ 1,2 / 85KM/2014/Ambition/

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?