Cześć, Mam do Was takie pytanie tak jak w temacie. Mam Skode 1,2MPI w gazie. Dzieje mi się to już 2 zime, a mianowicie podczas uruchamiania samochodu w niskich temperaturach ( poniżej -3 stopni ) nie ma takiej opcji aby nie zgasł. Musze go uruchamiać kilka razy zanim ( tak zakładam ) silnik nie złapie lekkiej temperatury. Akumulator jest ok bo wymieniany był w lato tamtego roku. Pytanie czy też coś takiego mieliście a jeżeli tak to co to moze być? Problem miałem ostatnio jak wyjechałem w góry i było -12 lub -15. Wtedy to dopiero auto odpaliło mi za 10 razem. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam, Mateusz
Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | 2014 | Ambition Komfort | Kawowy | 120000 km | Warszawa
Jeśli przy dodatnich temperaturach było OK to do poprawy masz instalację a konkretnie chodzi o jej wystrojenie. Oczywiście zakładam, że osprzet silnika jest w idealnym stanie.
Obstawiam, że należy sprawdzić instalacje gazową. Prawdopodobnie zapala na gazie zamiast na Pb, a to powoduje, że gaz w minusowej temperaturze nie zdąży się rozpreżyć i zamarza.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Tydzień temu wymieniłem listwę gazową na nową bo z poprzednią był problem. To samo z czujnikiem temperatury do gazu. Pytanie czy przez poprzednie wadliwą instalację mogła się posypać mapa dawkowania paliwa? Bo gazownicy dostrajali mapę gazu do Pb. Pytanie czy gazownik moze też ustawić poprawną mapę benzyny? Kiedyś słyszałem ze mapa benzyny sama się kalibruje po jeździe na samej benzynie przez 1 miesiąc....
Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | 2014 | Ambition Komfort | Kawowy | 120000 km | Warszawa
Tak w skrócie to byłeś u druciarza a nie gazownika. Znalezienie fachowca od Landi Renzo graniczy z cudem.... Jeśli to nie tajemnica to duże koszty wymiany listwy i czujnika ?
No moze i fakt, ale teraz oddałem auto do elektromechanika poniewaz auto dalej nie chciało utrzymać stanu po uruchomieniu na biegu jałowym. Dostałem informację ze trzeba regenerować przepustnicę. Koszt 600zł..... Dodatkowo jeszcze dostalem informacje ze istnieje jakiś zanik napięcia. Jakieś pomysły co to moze być? Nie chce się wpakować w koszta 2000zł.... Dzięki za pomoc.
Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | 2014 | Ambition Komfort | Kawowy | 120000 km | Warszawa
Miałem taką samą sytuację rok temu. Podobne objawy. Dostałem rade aby jeździć na samej benzynie przez 1 miesiąc dzięki czemu mapa benzyny sama skalibruje się do wartości fabrycznych. To nie pomogło bo tej zimy podobne objawy pojawiły się.
CO masz na myśli mówiąc cały przód instalacji? Co wchodzi w ten zakres który masz na myśli?
No zakładam ze była to niepotrzebna wymiana ale z drugiej strony pytanie czy nowa listwa nie będzie wiadomo lepsza?
Rapid LB | 1.2 MPI 75KM | 2014 | Ambition Komfort | Kawowy | 120000 km | Warszawa
Plus instalacji Landi w Skodzie jest taki, ze jest ona zakładana w salonie a co za tym idzie mozna ja zdemontować i zalozyc cos porządnego i niedrogiego w eksploatacji w razie wymiany wtrysków czy reduktora. Wymiana przodu instalacji polega na demontażu sterownika, reduktora i wtrysków. W twoim przypadku koszt takiej wymiany oscylował by w okolicy +/- 1200/1300 zł. W tej cenie dostajesz porządny montaz (oczywiście mam na mysli mojego gazownika), wtryski Barracuda, reduktor ACR01 lub KME TUR oraz sterownik Opima Nano. Do tego węże Parker, opaski sprężyste i samozaciskowe oraz porządne strojenie instalacji.
A jesli chodzi o przywrócenie sterownika benzynowego do prawidłowej pracy to przed jazda nalezy go porządnie zresetować. Sama jazda na benzynie bez resetu moze nie pomoc.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.