Witam. Jestem tu nowy na forum i nowym użytkownikiem Rapida. Nie dawno kupiłem owe auto w salonie Skody jako używane. Na zimnym silniku/po dłuższym postoju słychać 2/3sek. terkotanie. Silnik 1.2 TSI, 110KM, CJZD, przebieg 58tys. olej świeży(200km przejechane) zalany na max stan przez ASO, rok produkcji- początek 2016r.
Przeglądam tak fora i czytam opinie o tym wariatorze, ale nie mogę znaleźć odpowiedzi na to pytanie. Czy takie zjawisko o którym mowa jest NORMALNE? Patrząc na wypowiedzi użytkownika PinkFloyd i zamieszczony film na YT jestem z lekka zaniepokojony. Czytałem też, że taki dźwięk jest normalnym i nie należny się bać(?) Czy już ktoś rozwiał tę wątpliwość?
1. Jeśli będzie konieczna wymiana tego elementu Skoda zrobi to w ramach gwarancji? 2. Czy mimo jestem drugim właścicielem przysługuje mi gwarancja? 3. Czy gwarancja kończy się wraz z przekroczeniem 60tys. km i 4lat? 4. I pytanie z innej beczki. Uszkodził mi się podłokietnik, tj. nie blokuje się na żądanej wysokości(mechanizm blokady) czy ktoś już to naprawiał? Czy serwis wymieni podłokietnik w ramach gwarancji jeśli taką mam jeszcze?
Ad.1. Tak, o ile takową posiadasz. Patrz pkt 3. Ad.2. Tak Ad.3. To zależy czy masz przedłużoną gwarancję. To pytanie do ASO Ad.4. Próbować można. Zależy od podejścia ASO. Mogą to zakwalifikować jako uszkodzenie mechaniczne z winy użytkownika.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
No to jako jednostka walcząca, od początku posiadania tego "cuda" na pasku, z terkotaniem przy zapalaniu i mająca wymieniony na gwarancji silnik, wymieniony osobno wariator we własnym zakresie (szczerze życzę powodzenia w walce z serwisami i tekstami "te modele tak chodzą" lub do wyboru "taki jest obecny stan techniki") i ciągle borykająca się z problemem, trzymam kciuki choćby za trafną diagnozę problemu.
Na fabrycznym silniku terkotał. Po wymianie silnika na nowy (a był już z zamontowanym rozrządem i wariatorem) też terkotał. Po wymianie wariatora w tym drugim silniku ciągle terkocze, do dzisiaj. Koszt trochę ponad tysiąc, kasa wyrzucona w błoto. Chcesz, wymieniaj, próbuj. Ja się poddałem. Nikt tego nawet zdiagnozować nie umie.
Widzę ze walka z wiatrakami. Ale jeśli terkotanie nie wpłynie na awarie silnika to chyba nie ma co się przejmować? Miałem audi A4 B5 z 1.8 i też terkotał przez 1/2sek. i nic się nie działo a miało 23lata. chrisol po wymianie wariatora ile masz przejechane? A i co było przyczyną wymiany silnika?
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.