FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Zasilanie odbiorników przy włączonym zapłonie
  • Witam, 

    od lutego posiadam Rapida Spaceback z 2019 roku, w leasingu na firmę, itd. więc nie specjalnie mogę grzebać w instalacji elektrycznej, jednak doskwiera mi brak dostępu do zasilania po tzw. "kluczyku". Normalnie wziął bym je sobie z żółtego/czerwonego (w zależności od marki) z radia, ale demontaż SWINGa, mógłby zostawić ślad.

    Konkretniej, chciałbym wyprowadzić sobie zasilanie pod np. videorejestrator, aby włączał się z zapłonem i wyłączał z nim. Podobnie w przypadku lodówki w bagażniku, która zabije aku na postoju, albo zapomniana w garażu.

    Moje pytanie, to czy znacie jakieś w miarę łatwe w dostępie miejsce, gdzie znajdę sobie wspomniany + po kluczyku?? nie musi to być jakieś kosmiczne napięcie, bo wysteruje nim tylko przekaźnik :) No chyba, że jest jakiś magiczny patent na zmianę zasilania zapalniczek, na właśnie tylko po zapłonie.
    Rapis SB | 1.0 TSI 110 KM | 2019 | Ambition + zima | Szary Quartz | 1212 km | Legnica
  • Bez ingerencji aby nie stracić gwarancji to zostaje ci tylko podłączyć pod gniazdo USB, 
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Ja u siebie "wymacałem" niewykorzystany pin w skrzynce bezpiecznikowej i od niego wziąłem zasilanie. Spłaszczyłem końcówkę tulejkową i wcisnąłem w gniazdo bezpiecznika. Kabel przeciągnąłem przez puste gniazdo tego samego bezpiecznika. W uzbrajanie gniazda w pin nie chciało mi się bawić choć takie rozwiązanie było by bardziej profesjonalne.
    Pokazałem to w serwisie i gość powiedział, że nie ma problemu z gwarancją przy takim rozwiązaniu.


    Edit:
    U mnie to jest miejsce na rezerwowy bezpiecznik SC36 (magistrala "15"). Jak się dozbroi gniazdo w brakujący pin, to można wetknąć dowolny bezpiecznik. W moim rozwiązaniu zabezpieczeniem obwodu jest "główniejszy" bezpiecznik SC3 o wartości 30A.
    Podłączenie.jpg
    1122 x 616 - 238K
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 50k km | Szczecin
  • Chyba że dojdzie do pożaru to znajdą pretekst
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Jeśli pożar będzie wynikiem "ingerencji" to zrozumiałe. Jak nie, to nie. Ale pożar to GRUBA sprawa i raczej trzeba liczyć na AC...
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 50k km | Szczecin
  • Mój kolega zamontował CB radio, doszło do spalenia samochodu, pożar był duży nie można było ustalić co było przyczyną, prawdopodobnie opinia biegłego zwracie instalacji, biegły stwierdził nie fabryczny montaż cb radia ale nie opisał że to było powodem, ubezpieczyciel wystąpił do ASO czy u nich było monotowan- auto na gwarancji, ustalono brak zgłoszenia. Ubezp czalnia odmówiła wypłaty z AC na podstawie OWU, sprawa trafiła do sądu, po dwóch latach znajomy przegrał, bo ubezpieczalnia ma prawo sama sobie ustalać warunki za co wypłaca a za co nie w sprawie AC, co innego z OC jest im narzucone. Na dodatek nie pokryło start wogóle AC ,po drugie zostal bez auta, a raty musiał dalej płacić. Cb nie było po gnieździe 12V tylko wpięte w skrzynkę bezpieczników w nieprzeznaczone do tego miejsce.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Można oczywiście zastosować "złodziejkę" bezpiecznikową i istniejący którykolwiek z sąsiednich bezpieczników. W MY16 wszystkie bezpieczniki w tym rzędzie są z magistrali "15" czyli zza przekaźnika J329 i napięcie tam pojawia się tylko przy włączonym zapłonie.
    ------------------------------------
    A co do kolegi, to kiepsko mu ktoś podłączył CB jeśli doszło do pożaru z tej przyczyny. Jeśli zaś przyczyną było zwarcie w oryginalnej części instalacji to... miał pecha.
    :/
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 50k km | Szczecin
  • Do pożaru doszło.wg mnie w fabrycznej instalacji, auto hybryda i znany temat, ale ubezpieczalnia szukała powodu żeby nie wypalić i znalazła, producent również zadowolony bo umył ręce bo nic nie instalował niefabrycznego.
    Screenshot_20190701-141326.png
    1440 x 2560 - 447K
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • ile może pobierać prądu taki videorejestrator? Podłączony do zapalniczki, gdzie prąd jest cały czas. Boję się , że siądzie akumulator, czy jest to tak znikomy pobór prądu, że bez problemu , może być podłączony cały czas ?:)
    Rapid LB, 1.2 cjz 90KM,active 2016, srebrny, Elbląg
  • 3-4  dni bez jazdy i nie odpalisz. Problem ze jak napięcie spada poniżej 12.3V to aku sie zasiarcza
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Wideorejestrator najczęściej zasilany jest napięciem 5 V (np. wtyczka mini USB). Takie napięcie daje przetwornica, która znajduje się w (dołączonej do rejestratora) wtyczce do gniazda zapalniczki (12 V).
    Pobór prądu nie powinien przekraczać wartości rzędu 100 - 200 mA (przy 12 V), w zal. od firmy, w zal. od tego, czy posiada wyświetlacz. Dla normalnych warunków, przy akumulatorze np. 48 Ah daje to czas pracy ok. 240 - 480 godz.To są wartości obliczeniowe, w rzeczywistości, czasy te będą krótsze - należy uwzględnić stan akumulatora, pracę komputera pokładowego, pracę alarmu, ...
    W tym układzie (jak nie potrzebujesz trybu pracy z wykrywaniem ruchu na postoju) warto pomyśleć o rozwiązaniu zasilania, zależnego od załączenia zapłonu. Jest to dobry sposób na "automatyczne" załączanie i wyłączanie zapisu przy rozpoczęciu i zakończeniu jazdy. Odpada problem "zapomnienia" wyłączenia urządzenia i martwienia się po czasie, czy auto odpali z częściowo rozładowanego akumulatora.
    Gniazdko zapalniczki samochodowej jest podłączone na stałe do sieci (akumulatora) i nie ma ochrony przed rozładowaniem akumulatora (starsze roczniki).
    Można jeszcze zastosować wyłącznik ręczny, który w dowolnym momencie (niezależnie od jazdy) można za/wyłączyć.
    Jak będzie chwila czasu, zmierzę z ciekawości pobór prądu mojego rejestratora.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Wystarczy miernik podłączyć z szeregowo na wartość 10A do Aku, podłączyłem, na kamerce i na ładowarce daje równo 0.4A co.nie ma odzwierciedlenia w homologacji na kamerze bo widocznie generuje dodatkowe A sama ładowarka. Już po 10h z Aku znika 4Ah. Po dobie prawie 10Ah, po trzech dniach przy 30Ah będzie już problem z odpaleniem.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • dzięki,
    czyli trzeba zrobic zasilanie po włączonym zapłonie. Macie może jakiś patent aby zrobic to prosto, z okolić gniazda zapalniczki?
    Rapid LB, 1.2 cjz 90KM,active 2016, srebrny, Elbląg
  • Zależy, jak definiujesz określenie "prosto".
    W okolicy gniazda zapalniczki jest... tylko gniazdo zapalniczki.
    Patent "prosty":
    1. wsiadasz - wtykasz zasilacz w gniazdo zapalniczki
    2. przed wyjściem - wyciągasz zasilacz.
    Prościej nie będzie. Każde inne rozwiązanie wymaga więcej zachodu. Modyfikowanie gniazda zapalniczki tak, by pojawiało się w nim napięcie po włączeniu zapłonu nie jest proste, a prowadzenie kabla zasilania z tego miejsca do kamery na przedniej szybie nie jest praktyczne. Takie rozwiązanie może być raczej tymczasowe. Docelowo kombinuj z zasilaniem z okolic deski rozdzielczej.
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 50k km | Szczecin
  • Bez problemu po zapłonie masz z gniazda USB
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Podłączyłem moją nawigację, pobór prądu z akumulatora poprzez ładowarkę dedykowaną (zakupioną wraz z nawi) wynosi 0,33 - 0,36 A. Te wartości się zmieniają, zależą od położenia i ruchu samochodu, szukania satelitów...
    Rejestrator (również poprzez ładowarkę) pobiera 0,23 A, z podłączoną kamerką tylną ok. 0,29 A.
    Podejrzewam, że większość tego typu urządzeń ma porównywalne wielkości prądu zasilania (poprzez ładowarkę w zapalniczce).
    Przy podłączonych obu urządzeniach, prąd zasilania wynosi ok. 0,65 A. Przy sprawnym, naładowanym aku 45 Ah, to daje ok. 70 godz. pracy. Wynika z tego, że przypadkowe, jednorazowe zostawienie na kilka, kilkanaście godzin (np. na noc w garażu) nie rozładuje zasadniczo aku, jednak już po dłuższym okresie, odczujemy zdecydowanie słabszy rozruch silnika.
    Wynika z tego, że rozwiązanie w postaci ręcznego wyłączania rejestratora (czy dodatkowych urzadzeń) wiąże się ze sporym ryzykiem rozładowania aku. Pozostaje wykonanie instalacji, zapewniającej uruchomienie potrzebnego urządzenia w momencie, kiedy kierowca jest za kierownicą, przy załączonym zapłonie.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • dzięki, chcę zrobić taki bajpas (podłączenia do zapalniczki), aby dużo nie grzebać.
    Rapid LB, 1.2 cjz 90KM,active 2016, srebrny, Elbląg
  • Bez lutowania, cięcia przewodów, z możliwością wyjęcia w każdej chwili jest najprostszy bypass na bezpiecznik (wygoogluj). Wkładasz do skrzynki bezpieczników, dodatkowy (swój nowy) obwód masz chroniony samodzielnym bezpiecznikiem. A dalej to już własna twórczość - gdzie umieścisz rejestrator, gdzie dasz zasilacz, jak poprowadzisz kabel , ...
    Na forum jest już trochę info na ten temat.  
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Ja kupiłem u friendów wideorejestrator (mini 0906) z "parking guard kitem". Ten zestaw parkingowy ma ustawialne (na 4 różne poziomy) progi odłączenia pracy. Dzięki temu miniprzełącznikowi, mogłem wybrać sobie dogodną wartość, aczkolwiek przyznam, że po przetestowaniu ustawiłem na minimalny poziom, ponieważ w przeciwnym razie kamera niechętnie się włączała (być może te pokazane na tabliczce napięcia nie są precyzyjnie zrealizowane w puszce). Decyzję ułatwiła mi obserwacja wskaźnika poziomu napięcia, który mam też zawsze podpięty ("trauma" z awarii elektryki sprzed lat :) ).

    Dodam uzupełniająco, że ponieważ mam samochód na gwarancji, to zamiast do skrzynki bezpieczników to podłączyłem tę puszeczkę do kupionej za kilka zł wtyczki gniazda zapalniczki z przełącznikiem. Wsiadając do samochodu wciskam przełącznik, lampka na wtyczce się zapala - tryb jazdy. Wysiadam, wyciskam przycisk, lampka gaśnie - wideorejestrator przechodzi w tryb parkingowy (ja wybrałem rejestrację 2 klatki / sek., druga opcja opcja to detekcja ruchu). Zostawiam w bezpiecznym miejscu - wyjmuję wtyczkę. Rejestrator nie ma akumulatora, wspierany jest tylko superkondensatorem, więc nie trzeba pamiętać o jego wyłączaniu (polecam szczególnie ten detal techniczny - akumulatory li-ion uważam za zbyt niebezpieczne, żeby pozwalać im się rozładowywać i nagrzewać w warunkach, jakie zdarzają się w autach).
    hardwire kit.jpg
    2723 x 1676 - 675K
    Liftback | 1.0TSI 110KM | 2018 | Ambition | Szary Quartz Metalizowany| Toruń

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:




Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?