FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Skąd zasilić dodatkowy moduł doświetlania drogi do domu?
  • Witam mogę prosić o pomoc czy w okolicy bezpieczników znajdę gdzieś przewód Impuls może być np. z kierunku alarmu (pilota) - wyzwalany przyciskiem, lub wiele innych rozwiązań. 
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110KM | MY16 | Active |Pacific Blue | 87200km | Bydgoszcz
  • A nie prościej, jak podasz moment załączenia, czas impulsu i ew. do czego to potrzebujesz, co tym chcesz uruchomić? Nie wszystkie R mają alarm.
  • Kupiłem moduł oświetlenia drogi do domu. W instrukcji właśnie to było napisane.  Stały plus znalazłem, minus też oraz plusa po stacje,ale nie mogę poszukać tego przedowu bądź przewodu od kierunkowskazu.  Centralne od alarmu znalazłem w okolicy nawiewu ale na żadnym z przewodowów przy włączaniu alarmu nie mam impulsu  12v.
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110KM | MY16 | Active |Pacific Blue | 87200km | Bydgoszcz
  • Bo jest to instalacja can, sterowana impulsem niskiego napięcia. Dlatego moduły powinny obsługiwać ten protokół. 
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • A jest szansa jakaś abym podłączył ten moduł?
    Podaję dokładny opis instalacji:
    Układ inicjuje się plusem (+12V) około 1 sekundy.
    Impuls może być np. z kierunku alarmu (pilota) - wyzwalany przyciskiem, lub wiele innych rozwiązań.
    Funkcja liczy czas od końca impulsu. Jeśli w trakcie odliczania czasu impuls się ponownie pojawi, to funkcja zaczyna ponownie liczyć czas. Przerywa się natychmiast i nie działa po przekręceniu stacyjki - (nie działa podczas jazdy).
    Podłączenie modułu:
    -czerwony (+) 12V zasilanie na stałe
    -czarny pojedynczy (-) masa
    -żółty / żółto-zielony (+) po stacyjce,zapłonie - blokada podczas jazdy
    -pomarańczowy wyzwalanie (+) np. po kierunkach
    -czarny podwójny zaznaczony białą opaską to styki przekaznika 12A (Standardowo do jednego przewodu podłączamy +12V a drugi wprost do żarówek).
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110KM | MY16 | Active |Pacific Blue | 87200km | Bydgoszcz
  • W schemacie R jest podane B630 - zasilanie "+" kierunkowskazu w lewo, w głównej wiązce przewodów, B631 - zasilanie "+" kierunkowskazu w prawo.
    Wyglada na to, że dla uzyskania sygnału z kierunkowskazów, będzie trzeba podpiąć się pod jeden z przewodów zasilających jedną z żarówek kierunkowskazu. W momencie zamknięcia pilotem samochodu, do żarówek kierunkowskazów zostanie podany sygnał, który może wysterować Twój moduł.
    Niezależnie od tego, możesz w warunkach domowych (po za samochodem) podłączyć moduł i wypróbować jego działanie.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Mniej więcej gdzie szukać tej wiązki? Ona wchodzi w skrzynkę z bezpiecznikami? 
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110KM | MY16 | Active |Pacific Blue | 87200km | Bydgoszcz
  • Do głównej wiązki przewodów trudno jest się podpiąć. Przewody nie dość, że nie mają luzu na długości, to jeszcze są owinięte taśmą lub wiązką, mocowane są co kawałek no i jest ich tam całkiem sporo. Zasilanie kierunkowskazów idzie z komputera, a nie z przekaźników. Stąd poprzednia sugestia - podpiąć się pod jeden przewód, zasilający kierunkowskaz. Po lewej stronie kierowcy, pod cięgnem klapy bagażnika jest już "mniejsza" wiązka, tam bym szukał przewodu z kierunkowskazu, dajacego sygnał dla modułu.
    Ale wciąż przed montażem - warto przeprowadzić próbę działania modułu, zwłaszcza jego sterowanie włączeniem kierunkowskazów przy zamykaniu zamkiem centralnym.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Właśnie tak myślałem aby się tam dostać gdzie idą przewody od drzwi kierowcy i tam bym znalazł plus który idzie z kierunkowskazu w lusterku.  Czyli test włączenia modułu podając mu na chwile +12v ?
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110KM | MY16 | Active |Pacific Blue | 87200km | Bydgoszcz
  • Przewody zasilania - czyli czerwony i czarny do + i - 12 V,
    żółto/zielony - zostawiasz,
    a na pomarańczowy podajesz sygnał. Może zamiast bezpośrednio 12 v, na poczatek daj przez opornik rzędu 100 - 500 omów.
    Na kontakty przekaźnika (czarne 2 przewody) - możesz podłączyć miernik (omomierz) lub inny dowolny obwód, sygnalizujący wysterowanie przekaźnika.
    Jak będzie działać - to montujesz na stałe do samochodu.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Działa elegancko :) pozstaje tylko odszukać ten przewód , jeśli chodzi o załączenie swiateł to gdzie najlepiej się wpiąć?
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110KM | MY16 | Active |Pacific Blue | 87200km | Bydgoszcz

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?