FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Doposażenie w Easy Light Assist
  • Chciałem dziś opisać montaż czujnika do Easy Light Assist.

    Czujnika są trzy rodzaje:
    wyposażony w piny 1, 2, 3 i 4 do Easy Light i klimatronika (5JA 907451A lub 6V0 907451A),
    wyposażony w piny 2 i 3 do klimatronika (5JA 907451 lub 6V0 907451),
    wyposażony w piny 1 i 4 do Easy Light (5JA 907451B lub 6V0 907451B).

    Kupujemy czujnik dla Skody Rapid 5JA907451A(B) lub dla Fabii 3 6V0907451A(B) (one mają piny 1 i 4).

    Teraz okablowanie: od czujnika na podszybiu musimy poprowadzić dwa kable do BCM wg schematu 9/13
    Czujnik światła pin 1 --> BCM pin T73a/13 (złącze A)
    Czujnik światła pin 4 --> BCM pin T73c/56 (złącze C)
     
    Żeby przełożyć te kable to troszkę trzeba się natrudzić. Musimy zdemontować środkową kratkę nawiewu i licznik. Teraz od czujnika musimy użyć jakiegoś pilota. Ja użyłem twardszego drutu (np 1.5 mm2) i od czujnika próbowałem przedostać się do licznika. Zajęło to prawie godzinę. Jak już to mamy to przeciągamy dwie żyły długości około 1,2m. Zarabiamy kabel konektorami 1K0 972 704 C. Jeżeli we włączniku świateł mamy niebieski kabel to na tym kończy się instalacja, jeśli nie to musimy go dołożyć wg schematu 9/2:
    Włącznik świateł pin 2 --> BCM pin T73a/43 (złącze A).
    Żeby funkcja auto działała na włączniku bez auto należy we wtyczce zamienić ze sobą dwie sąsiadujące żyły: niebieską oraz szaro-żółtą.

    Po wykonanej instalacji wykonujemy kodowania oraz adaptacje:

    Moduł 09 - Central Electronics
    - Kodowanie 07 - Kalkulator długiego kodowania
        Bajt 6 / bity 0 i 1 - wybieramy "01 - Czujnik światła zainstalowany [PR-8K3 + 8N4]" (bit 0=1, bit 1=0)
        Bajt 6 / bit 3        - ustawiamy 1 (zaznaczamy)
        Bajt 7 / bity 0 i 1 - wybieramy "03 - Coming / Leaving-Home Typ: Seat / Skoda / Volkswagen" (bit 0=1, bit 1=1)
        Bajt 7 / bit 5        - ustawiamy 1 (zaznaczamy) "Zainstalowano włącznik świateł z funkcją asystenta świateł
                                       drogowych (ADL) [PR-8K3]"

    - Adaptacje 10 - grupa Oświetlenia komfortowego (Comfort illumination)
        Coming Home Verbaustatus - zmieniamy na automatic
        Leaving - Home Verbausstatus - zmieniamy na Enabled
        Menuesteuerung Coming Home Werkseinstellung - zmieniamy na active
        Helligkeitsschwelle Infrarot-Messung - zmieniamy na 72,0
        Helligkeitsschwelle Forward-Messung - zmieniamy na 100,0
        lho_aktiviert - zmieniamy na active
        Coming Home Leuchten - wedle uznania wybieramy światło, które ma być używane dla funkcji CH/LH: Low beam (mijania) albo Fog light (przeciwmgłowe)
        Coming-home Einschaltereignis - wedle uznania wybieramy moment rozpoczęcia odliczania czasu dla CH: Driver door  (drzwi kierowcy) albo Ignition (Zapłon)

    Dodatkowo:
    jeżeli wybraliśmy światła mijania:
        Leuchte6ABL LB44-Light_Function_B_6 - zmieniamy na Coming Home Leaving Home
        Leuchte7ABL RB5-Light_Function_B_7 - zmieniamy na Coming Home Leaving Home
     
    albo jeżeli wybraliśmy światła przeciwmgłowe:
        Leuchte12NL LB40-Light_Function_C_12 - zmieniamy na Coming Home Leaving Home
        Leuchte13NL RB3-Light_Function_C_13 - zmieniamy na Coming Home Leaving Home
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 43000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska
  • Fajnie, że opisałeś tego moda. Brakowało go do kompletu na naszym forum a temat ELA ciągnie się już długo.
    O ile kojarzę kupiłeś czujnik od Fabii (6V0907451A). Czy musiałeś coś z nim kombinować, czy pasował 1:1?
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 60k km | Szczecin
  • Pasował 1:1 poza nakładką na sam czujnik. Tą trzeba zostawić z rapida. Mały problem się pojawił bo go źle wykrywało ale zamieniłem kolejność pinów we wtyczce i zadziałał. Nie wiem czy błąd elektryka czy schematu ale obstawiam elektryka.
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 43000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska
  • Czyli ewentualne odwrotne podłączenie czujnika światła nie powoduje jego uszkodzenia. Dobrze wiedzieć.
    Te konektory 1K0 972 704 C są właściwe dla obu stron kabla - zarówno od strony czujnika jak i od strony BCM?
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 60k km | Szczecin
  • Odwrotne podpiecie nie uszkadza lecz pokazuje nieprawidlowy sygnał w blokach pomiarowych cujnika nasłonecznienia. Konektorki są takie same jaki i do czujnika tak i bcm.
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 43000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska
  • Czy auto musi być wyposażone w climatronic aby ten mod zadział?
    Rapid LB | 1.2 MPI + lpg 75 KM cgpc | MY 2015 | Ambition MAX | biały | 280 000 km | mazowieckie
  • Nie musi być klimatronika. Potrzebny jest czujnik naslłonecznienia który będzie posiadał 1 oraz 4 pin. Czujnik taki 5JA 907451B lub 6V0 907451B.
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 43000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?