FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Temperatura płynu chłodniczego
  • Witam , mam pytanie do kolegów : Po jakim czasie od uruchomienia zimnego silnika następuje już wzrastanie płynu chłodniczego do wartości tych 90 stopni ? , chodzi o podanie albo czasu przejazdu , albo ilość przejechanych kilometrów , przy założeniu powiedzmy , że temperatura otoczenia na zewnątrz jest w przedziale 10 - 15 stopni.Proszę o wszelkie uwagi w tym temacie.
    * RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *26 950 * RYBNIK *
  • Myślę, że takie porównywanie mija się z celem, gdyż jest zbyt dużo zmiennych wpływających na nagrzewanie się płynu. Jedna osoba poda Ci czas nagrzewania przy 10 stopniach po zimnej nocy (cały układ chłodzenia wyziębiony) inna przy 15 stopniach ale w słoneczny dzień (w aucie i pod maską dużo wyższa temperatura), dalej styl jazdy - eko - wolniejsze nagrzewanie, sportowy - szybkie, rodzaj drogi - w mieście wolniej ze względu na korki i światła w trasie szybciej. Żeby takie porównanie miało sens musiałbyś dwoma takimi samymi modelami z taką samą ilością płynu równo odpalić i przejechać się jeden za drugim.
    Rapid SB | 1.0 TSI 81 kW (110 KM) | MY18 | Style |Błękit Race Metalizowany | 45 000 km | Gorzów Wlkp.
  • Witam , ja rozumiem ,że na temperaturę płynu chłodzącego ma wpływ wiele czynników , tylko się zastanawiam , czy po uruchomieniu zimnego silnika i przejechaniu kilku kilometrów w czasie 5 - 10 minut , temperatura może wzrosnąć do tych 90 stopni w tak krótkim czasie  i ustabilizować się na tym pułapie nie wzrastając dalej ? - Czy jest to normalny i prawidłowy bieg wydarzeń ?
    * RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *26 950 * RYBNIK *
  • Zgadzam się z @snajper00, że zmiennych jest dużo, ale jeśli już chcemy gdybać to uważam, że po 5 minutach poza terenem zabudowanym jest jak najbardziej w porządku. Moim zdaniem 1.2 TSI szybko osiąga 90 stopni, pewnie to zasługa pompy wody z przesłoną.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 110000 km | Sochaczew
  • Dzięki kolego @Maciek 1991, teraz jestem już spokojny , że wszystko jest o-key , najważniejsze , że temperatura płynu chłodzącego nie przekracza tych 90 stopni.
    Pozdrawiam !!!
    * RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *26 950 * RYBNIK *
  • Bazując na poprzednich autach z którymi spędziłem nieco czasu, Rapid (w moim przypadku 1.2) „nagrzewa” się relatywnie szybko. Przy sprzyjających warunkach przysłowiowe kilka minut / kilometrów i wskazówka pionowo.
    Z drugiej strony (to bodaj moje pierwsze auto z wskaźnikiem temperatury oleju) ma się to nijak do temperatury roboczej oleju – warto mieć to na uwadze.

    *dwa zdania o samym płynie => http://rapidklub.pl/discussion/1412/jaki-plyn-chlodzacy-do-rapida#Item_8

    Rapid SB | 1.2 TSI 90KM CJZC S&S MANUAL @ LM Top Tec 4200 5W-30 | MY16 | Ambition | Srebrny | 51000km | Szczecin
  • Konstrukcja układu chłodzenia w silnikach TSI/TDI jest bardzo rozbudowana, zawiera m.in. 3 układy, 2 termostaty, regulowany zawór pompy w układzie chłodzenia - http://rapidklub.pl/discussion/692/uklad-chlodzenia-tsi#Item_4. To powoduje, że blok silnika nagrzewa się szybciej.
    Takie rozwiązanie ma sporo zalet. Zasadniczo wpływa na szybkość nagrzewania (w pierwszej kolejności) kabiny, a następnie całego układu chłodzenia. 
    Wskaźnik temperatury w zestawie nie pokazuje bezpośrednio temperatury płynu. Do wskazań służy "mapa" temperatury, sterowana komputerem, na podstawie kilku wskazań z różnych miejsc silnika. Można obserwować stosunkowo płynne skoki w górę. Brak natomiast widocznego spadku temperatury na wskaźniku przy długiej jeździe z góry, przy hamowaniu silnikiem, kiedy faktyczna temperatura spada o kilka stopni. Wskaźnik ten jest właściwie dla uspokojenia kierowcy, że wszystko jest ok. 
    Przy zasadniczo sporym ubytku płynu, wskazania temperatury idą w górę, i dopiero wtedy komp sygnalizuje temp. 110 - 130 st. Można przekonać się o tym przy (częściowej/całkowitej) zmianie płynu w układzie chłodzenia, podczas jego odpowietrzania. 
    Przy zimnym silniku, podczas normalnej jazdy, temperatura potrafi szybko podejść do wskaźnikowej wartości 90 st. Jednak temp. oleju jak i w układzie chłodzenia (za termostatami a przed chłodnicą) pozostaje jeszcze na sporo niższym poziomie. 
    Dla tych, co mają wskazania temp. oleju, sami obserwują, że temp. oleju silnika podnosi się ze sporym opóźnieniem w stosunku do wskazań "analogowej" temperatury płynu chłodzącego. A jeszcze wolniej rośnie temp. płynu, za termostatami. 
    Sam mam oprócz tych dwóch wskazań, jeszcze trzeci - temp. płynu za termostatami. Na tym wskaźniku sympatycznie widać styl jazdy i obciążenie silnika. Przy długim hamowaniu silnikiem, temp. spada o kilka stopni. Również widać różnice w nagrzewaniu się w różnych porach roku.
    Jeszcze ciekawostka, z którą się spotkałem: przy ruszeniu z zimnym silnikiem i jeździe przez kilka km z lekkim spadkiem, praktycznie bez gazu, silnik zdecydowanie wolniej nagrzewa się, by przy 60 - 70 st. jeszcze (!) temperatura wahała się, chwilami nawet opadała.  
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?