Koledzy i koleżanki - jak wiadomo zasilanie w rapidzie z gniazdka zapalniczki jest ciągłe - czy da się ustawić żeby prąd tam płynął tylko po przekręceniu kluczyka? Ktoś coś z bezpiecznikami np się bawił ?
To nie sprawa bezpieczników. W R masz obwody które są "ciągle" pod napięciem oraz pozostałe obwody - które pracują dopiero po załączeniu stacyjki. Gniazdo zapalniczki jest podłączone na stałe (przez bezpiecznik) do zasilania. Jeśli chcesz mieć gniazdo zasilane tylko w momencie pracy silnika - należy poprowadzić zasilanie z jednego z obwodów, które są sprzężone ze stacyjką. Tu można pozostawić oryginalne gniazdo - a obok zamontować drugie - z podłączeniem do obwodu stacyjki. Zyskasz drugie gniazdo o zasilaniu zależnym od stacyjki. Na necie jest już ten temat omówiony. Pozdrawiam
Można dać przekaźnik - tylko po co? Do jego wysterowania jest potrzebne właśnie napięcie z obwodu po włączeniu stacyjki. A jeśli gniazdo ma obsłużyć np. tablet, MP3, nawigację - czy też coś "drobnego" - to po co komplikować sprawę dodatkowym przekaźnikiem. Zamiast kabelek podłączyć do przekaźnika - wystarczy go podłączyć do gniazda zapalniczki ... Jak coś jest proste - zawsze można skomplikować :) Ale to w końcu każdy z nas decyduje się na konkretne rozwiązanie (stosownie do potrzeb) i możliwości. Pozdrawiam
Dzięki temu nie wieszasz gniazdka zapalniczki na kablach od radia, tylko na oryginalnych, o przekroju 3-4mm^2. Inaczej jak podłączysz do gniazda tablet i włączysz radio to możesz stopić kabelki. Chyba, że chcesz ciągnąć dodatkowy, porządny przewód od np stacyjki, lub sprzed radia do nowej zapalniczki... Nie wiem co jest prostsze.
halif - spoko. Mam u siebie na stałe zainstalowane kilka odbiorników. Nawigacja, dodatkowe zabezpieczenie, kamerka, dodatkowe gniazdo, instalacja pod hak do przyczepki, dodatkowe dwa mierniki elektroniczne, oświetlenie drzwi. Wszystko działa i nic się nie pali. I bez dodatkowych przekaźników. Tablet jak ma zasilanie o mocy 20 - 30 W - to masz 1,7 - 2,5 A. Przy podłączeniu na bezpiecznik 5 - 10 - czy 15 A - nic Ci nie padnie. Bo najsłabszy bezpiecznik w instalacji ma właśnie 5 A. Wcale nie pisałem o ruszaniu obwodu zasilania radia. W tablicy bezpieczników jest sporo wolnego miejsca na zainstalowanie dodatkowych bezpieczników. Zajrzyj tam. Jeśli chcesz instalować dodatkowy przekaźnik 20 - 30 A - to na taką moc musisz pociągnąć całkiem spory kabelek do tego nowego gniazda. A swoją drogą - po co Ci 240 - 360 W mocy? Chyba nie na ogrzewanie? Co chcesz zasilać? Lodówka samochodowa (ok. 36 l pojemności) ma moc 48 W ... Zapraszam do siebie - możemy porównać wykonane i działające instalacje. Pozdrawiam
Trzymajmy się tematu - zasilanie gniazda z zapłonu. W oryginale jest bezpiecznik 15 A - to daje 180 W. Jedynie co - to niektórym to nie pasuje - bo jest tam podłączenie na stałe. Stąd wystarczy dodatkowy kabel z tablicy bezpieczników (też bym zastosował bezpiecznik 15 A) podłączony do nowego, domontowanego gniazda. W tym układzie w autku będą 2 gniazda - pierwsze ze stałym zasilaniem, drugie - z zasilaniem w czasie jazdy. halif - tak trzymaj - odrobina uśmieszku - i wszystko gra! Pozdrawiam
Sądząc po konstrukcji mikrowyłącznika - jest on na niewielkie obciążenie. Dla mnie do 2 A. Ale głowa do góry: To powinno wystarczyć na zasilanie nawigacji, MP3 czy też kamerki. Na żadnym zdjęciu tego nie widać - ale chyba jest tam bezpiecznik? Pozdrawiam
Czy ktoś potrafi powiedzieć jaką pojemność ma akumulator w Rapid Spaceback 1,2 TSI. W moim cały akumulator jest osłonięty. I to magiczne oczko. W poprzednim samochodzie, gdy wszystko było OK, dioda paliła się na zielono. W Rapidzie jest ciemne.
Dawniej montowali 37 Ah. Podejrzewam że w tej kwestii niewiele się zmieniło. Wprawdzie jest miejsce na zamontowanie większego akumulatora, ale póki ten Ci służy - to chyba nie myślisz o wymianie? Aktualnie Skoda/VW używa nowszy typ rozruszników. Są to wysokoobrotowe silniki z przełożeniem. Mają dużo mniejszą moc, a co za tym idzie - mają mniejsze zapotrzebowanie na prąd w czasie rozruchu. Tym kieruje się firma - i uszczęśliwia nas małymi akumulatorami. U mnie też jest "ciemne" oczko, a akumulator działa poprawnie. Pozdrawiam
Irytująca opcja: gasisz auto, a zapalniczka dalej „działa”.
Będąc przewrażliwionym (stary uraz) na punkcie akumulatora – wkurza mnie, że to to działa cały czas.
Jasne, może mieć swoje plusy (kamerka, parkowanie pod chmurką, itd.). Z drugiej strony jak nie chcesz, to na dzień dobry masz opcję: ciągle wkładać/wykładać ładowarkę – irytujące na swój sposób.
Ok, jak zasugerowali przedmówcy: masz jeszcze albo dorobienie drugiego gniazda ze switchem on/off, albo jeszcze lepiej - wpięcie go w opcję stacyjki – przekręcisz = masz prąd, wyłączysz nie masz. Tyle, że to już pewna ingerencja a nie każdemu to pasuje.
Osobnym tematem pozostają „ładowarki USB z wyłącznikiem” powodzenia w poszukiwaniach. Przez chwilę samemu rozważałem taki „on/off” do zapalniczki (jak wspomniany wyżej), czy to sam*, czy z już wbudowaną ładowarką**, niemniej odstraszają mnie takie no-name rozwiązania. Na razie wygrała klasyczna ładowarka USB z portem poziomym :)
onoff-only.png
1089 x 648 - 285K
onoff-lad.png
768 x 832 - 478K
Rapid SB | 1.2 TSI 90KM CJZC S&S MANUAL @ LM Top Tec 4200 5W-30 | MY16 | Ambition | Srebrny | 82000km | Szczecin
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.