Przekopałem forum i nie znalazłem nic ciekawego. Czy ktoś próbował w dieslach wyłączać Start Stop? Wiem, że jest guzik ale już się wytarł od ciągłego wciskania i zastanawiałem się czy można to jakoś łatwo wyłączyć używając np. IDSa do VAG do którego mam dostęp? Czy dużo to jest roboty i jaki może mieć negatywny efekt?
Ogólnie denerwujące jest, że po 3h ciągłej jazdy autostradą R gaśnie na bramce i jakoś nie chce mi się wierzyć że np. rozgrzana turbina nie dostaje po d***.
Internety mówią tylko o podniesieniu napięcia granicznego włączenia się systemu z 7.6V na 12.1V ale nic nie jest wspomniane o konsekwencjach tej zmiany, tj. czy jakiś układ nie pobiera informacji o stanie systemu SS itp.
Pytanie czy jak się podniesie napięcie to komputer nie bd ładował wyższego napięcia ładowania do 15.5V? Bo skoro widzi większe obciążenie to będzie chciał doładować akumulator co go rozwali w krótkim czasie.
W SS napięcie potrafi ładować akumulator podając wyższe napięcie jak 14.4V (do 15.5V) taka wada systemu. Można to odczuć podczas hamowania silnikiem kiedy wentylator przyspiesza nienaturalnie.
O emulatorze nie słyszałem ale wydaje się bardzo ciekawa opcją. Muszę poczytać jak to podpiąć i co to za układ elektroniczny. Dzięki !
System S&S normalnie może ładować napięciem do 15,8 V, jest to standard dla aku EFB. Nie jest to przeładowywanie akumulatora. Napięcie jakie podajesz, jest standardowe. Swoją drogą - jaka część czasu jazdy idzie na hamowanie? Może 3 - 5 % czasu? A aku EFB są przystosowane do ładowania większym prądem. Sam mam napięcie w sieci samochodu podczas hamowania 14,4 - 14,8 V. Przy ruszaniu jest 12,8 - 13,5 V. Akumulator nie przegrzewa się, nie ma innych objawów przeładowania.
O widzisz - wytłumaczyłeś to co mi mówili w ASO mądrymi słowami. W zeszłym miesiącu wymieniałem AKU (już 3ci aku w tym aucie :P) i chciałem dopytać na forum jak wpłynie podniesienie napięcia granicznego do 12.1V zamiast 7.6V dla SS bo ASO czywiście odradza takie ingerencje. Kolega Roonie podrzuciłciekawy temat z emulatorem podającym raz zadany sygnał po utracie zasilania (zapłonie) i chyba go u siebie przetestuję, bo przycisk od SS już się wytarł trochę od używania :D
ASO z reguły odmawia sporo możliwości - które można by wykonać samemu czy w warsztacie. Czynności ASO są ściśle powiązane z producentem, stąd praktycznie wszelkie ingerencje można wykonać po za nimi. Nawet niezależnie od posiadanej gwarancji. Co do elektroniki, wyłączającej S&S: ten moduł, podany przez roonie44 jest jednym z prostszych i tańszych, spełnia swoje zadanie i co ważne - po zamontowaniu nadal istnieje możliwość ręcznego załączania/wyłączania systemu.
Chciałbym zaproponować Wam rozwiązanie problemu StartStop po mojemu. Ciągle zapominałem wyłączyć system i bardzo mnie wkurzało gdy silnik wyłączał się po zatrzymaniu samochodu w korku, aby po chwili ponownie się uruchomić po paru sekundach. Nie mówiąc o wpływie takiej pracy na żywotność silnika oraz zużycie akumulatora. Najpierw szukałem rozwiązania programowego. Nie chciałem całkowicie wyłączać systemu tylko sprawić, aby domyślnie po uruchomieniu silnika system dezaktywował się. Niestety nie znalazłem takiego rozwiązania w necie. Zaprojektowałem więc i wykonałem prosty układ elektroniczny, który jak najmniej ingeruje w instalację samochodu oraz nie potrzebuje zasilania. Koszt elementów to parę groszy. Działa on następująco: po osiągnięciu 15km/h drzwi blokują się automatycznie oraz zapala się odpowiednia kontrolka na centralnej konsoli. Ten sygnał układ wykorzystuje do symulacji wciśnięcia przycisku StartStop, system wyłącza się i zaświeca się kontrolka SS. Dodatkowo blokowany jest sygnał, aby ponowne odblokowanie i zablokowanie drzwi nie spowodowało wyłączenia SS. W dalszym ciągu można włączyć system SS przyciskiem. Układ jest wpięty do środkowej wiązki przewodów za zestawem przycisków. Najpierw trzeba zdemontować dolną zaślepkę pod przyciskami pociągając przednią cześć w dół. Następnie odpinamy wtyczkę od portu USB oraz odkręcamy 2 wkręty torx T20. Demontaż panelu klimatyzacji ułatwia wyciągnięcie przycisków. Dla ułatwienia zdemontowałem również osłonę radia - wystarczy delikatnie podważyć. Poniżej zamieszczam schemat układu oraz zdjęcia z całej operacji, które mogą być pomocne jeśli ktoś chciałby zrobić to u siebie w samochodzie. Układ powinien działać w każdej wersji Rapida z centralnym zamkiem. Nie wiem tylko, czy będą te same kolory przewodów. Oczywiście nie biorę odpowiedzialności za ewentualne szkody z powodu instalacji układu, ale u mnie działa 3 miesiące bez zarzutu i zapomniałem już o SS. Przepraszam za jakość zdjęć, ale może następnym razem będą lepsze :)
StartStop_AutomaticOff.png
929 x 689 - 44K
IMG_20210803_094254078.jpg
2080 x 1560 - 774K
IMG_20210803_094852809.jpg
2080 x 1560 - 721K
IMG_20210811_190519930_LI.jpg
2080 x 1560 - 735K
IMG_20210811_195138061_LI.jpg
2080 x 1560 - 825K
IMG_20210811_195356654_LI.jpg
2080 x 1560 - 656K
IMG_20210811_195406909.jpg
2080 x 1560 - 1M
IMG_20210811_195421389.jpg
2080 x 1560 - 686K
IMG_20210811_195447081.jpg
2080 x 1560 - 704K
IMG_20210811_195818850.jpg
2080 x 1560 - 555K
IMG_20210811_200436511.jpg
2080 x 1560 - 903K
IMG_20210811_200445640.jpg
2080 x 1560 - 892K
IMG_20210811_200459654.jpg
2080 x 1560 - 888K
IMG_20210811_200515207.jpg
2080 x 1560 - 846K
IMG_20210811_200837674.jpg
2080 x 1560 - 672K
IMG_20210811_200854687.jpg
2080 x 1560 - 1M
IMG_20210811_200907505.jpg
2080 x 1560 - 1M
Rapid LB | 1.0 TSI 110KM | MY19 | Style | Blue Denim | 42 000km | Kraków
Super patent. Kiedyś myślałem o podobnym rozwiązaniu (na myśleniu się skończyło;) tyle, że ja chciałem wykorzystać sygnał od uruchomienia silnika (mam kluczyk). Oczywiście twoje rozwiązanie jest o niebo lepsze, bo wszystko można ogarnąć w obrębie centralnej konsoli a u mnie trzeba by było z tyłu, przy BCMie... Brawo!
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.