FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Wasze opinie, wskazówki i rady odnośnie 1,4 TSI
  • Rapid z silnikiem 1.4 to rzadkość i ciężko znaleźć informacje od zwykłych użytkowników jak owa jednostka sprawuje się na codzień.
    Jakie są Wasze wrażenia z jazdy? Czy ponownie byście wybrali ta jednostkę i skrzynię? Czy coś już sie z tym duetem działo w Waszych rapidkach? Podzielcie się opiniami dla zainteresowanych tym silnikiem z DSG:)
    Rapid LB | 1.4 DSG 122KM | MY15 | Elegance MAX | niebieski RACE| 30kkm | KRK
  • Proszę nastawić kawę, bo będzie długie...

    Kupiłem ten silnik z powodu DSG, bo diesel nie dla mnie. W automatach zakochałem się gdy tylko zaczęły mieć więcej niż 4 biegi, przestały szarpać i 5 minut zastanawiać jakie wybrać przełożenie.

    Silnik jest na rynku już chyba z 10 lat i należy do grupy ryzyka. Liczne, bardzo liczne awarie rozrządu, a w mocniejszych odmianach również przegrzewanie się i nawet pękające tłoki.

    VW systematycznie poprawiał tę konstrukcję i ponoć RM 2013 jest rokiem w którym bolączki zostały wyeliminowane, co w pewnym stopniu potwierdzają moje obserwacje internetu i for użytkowników WV, Skoda, Audi. (no ale pewności nigdy nie ma)
    Ja przeanalizowałem to wszystko i kupiłem. Poprzednią skodę też miałem z silnikiem z grupy ryzyka i przejeździło bezawaryjnie kilka setek tys. km.

    Wracając do naszego 1.4 to duet spisuje się świetnie. Jak każde DSG wie jak się ustawić aby być w zgodzie z intencją kierowcy i jego aktualnym stylem jazdy. Biegi w górę zmieniają się niezauważalnie, redukcja ciut wolniej. Wynika to z konstrukcji i programu skrzyni który ma przygotowany zawsze wyższy bieg, ale to i tak szybciej niż w manualu (lub co najwyżej tak samo).

    Tryb D ma zakodowane trzymanie niskich obrotów i jazdę na najwyższym biegu (oczywiście adekwatnym do prędkości, obciążenia i położenia gazu) dzięki czemu zużycie paliwa jest na rozsądnym poziomie i w normalnej jeździe spisuje się doskonale. ALE skutkuje to niepotrzebnymi zmianami przełożeń w górę i w dół jeśli jedziemy "nerwowo" gaz-hamulec. Bo silnik na przemian redukuje i podnosi biegi.
    Przy takiej jeździe zero-jedynkowej należy wybrać tryb Sport, który trzyma zawsze wysokie obroty i nie wymaga od skrzyni redukowania gdy szybko potrzebujemy wystrzelić naprzód lub przyhamować silnikiem. Jest też manual.
    Nie ścigam się tym autem więc nie mam potrzeby używać w normalnej jeździe, ani S ani Manual.
    Z resztą raczej ta skrzynia nie jest przewidziana do sportów, podejrzewam że mogła by drastycznie skrócić swój żywot. Generalnie automaty są po to aby pozwolić im samodzielnie "myśleć i pracować" i nie kombinować za nie.
    Nawet przy wyprzedzaniu na D skok o 3-4 przełożenia niżej to raptem sekunda. A jak naciśniesz do dechy to silnik i tak kręci do czerwonego pola. Więc przy wyprzedzaniu żaden problem. Jest tez kick-down, ale ja nie widzę żeby w czymś pomagał.

    Mam zaledwie kilka tys. km. więc powiedzieć wiele nie mogę ani o awaryjności, ani o zużyciu oleju. Na razie zero i zero.

    Zużycie paliwa - silnik jest wrażliwy na styl jazdy. Zużywa od 5,5 do 10 litrów. Średnio mam 7,5-8. i jest to cykl pół na pół mieszany. Przy czym ciekawostka, mój styl jazdy powoduje że auto pali mi tyle samo na trasie co w mieście.
    W mieście 7,5-8,5, ale raczej po mieście jeżdżę spokojnie. Za to trasa, to od 5,7 gdy EMERYT MODE ON, do 8,9,10 :) w zależności od prędkości. a że 200 km/h dla tego silnika to nie wyczyn, więc kusi :)
    Jadąc drogami zwykłymi jednopasmowymi 75-90 km/h to poniżej 6l. No chyba że wyprzedzamy sporo. Jadać autostradami których mam w okolicy kilka to 7-8,5 przy prędkości do 150. Prędkości niemieckie to 8-10 :)
    No i dużo zależy od płynności. On żłopie przy przyspieszaniu (jak każdy z resztą)

    ufff...
  • W zasadzie zgodzę się z moim poprzednikiem.
    Ja w prawdzie mam już przejechane prawie 20k (myślę, że 20k strzeli po ok 7 miesiącach użytkowania).
    Olej dolałem przy ok. 18200 km bo miałem minimum (brak informacji o niskim stanie oleju). Wlałem ok 0,5 litra oleju LL i teraz mam w okolicach 2/3 optimum.
    Ostatnie 350 kilometrów przejechałem głownie po Wawie, spalanie w korkach i na S8 to okolice 9 litrów.
    Normalnie w jeździe mieszanej wychodzi mi ok 7,2 l/100km.
    Co do skrzyni, jeżdżę głównie w pozycji D, na S przełączam rzadko bo nie podoba mi się jak zbyt długo trzyma na wysokich obrotach. Częściej przełączam w tryb pół automatyczny. Wykorzystuję go gdy planuję szybkie wyprzedzanie. Zrzucam biegi aż do osiągnięcia ok 3k obrotów i budzę potwora wciskając gaz do dechy. Pasażerom kręgi tylko strzelają od przyśpieszenia a mniej odporni na przeciążenia krzyczą aby zwolnić bo im słabo...ogólnie nie jest źle z tym silnikiem i skrzynią :D
    Rapid SB | 1.4 122 KM DSG | MY14 | Elegance | Czarny Magic perłowy | 57000km | Warszawa
  • Dzięki!
    A jak wygląda sprawa z przeglądami przy automacie? Co ile i za ile? :)
    DSG jest jedną z lepszych skrzyń automatycznych, a słysząc że poprawili silnik "z grupy ryzyka" decyzja jest łatwiejsza...
    Można poczuć turbodziurę, czy DSG dba o to żeby jej nie doświadczyć? Kick-down jest na guzik czy elektroniczny po wduszeniu gazu poniżej pewnego poziomu? Ile macie obrotów przy 100? 140km/h? Da się komfortowo rozmawiać? Potrafi się lekko stoczyć ruszając pod górkę? Może macie sterowanie głosowe na kierownicy... Jak sprawdza się "w boju"?
    Rapid LB | 1.4 DSG 122KM | MY15 | Elegance MAX | niebieski RACE| 30kkm | KRK
  • max moment od 1500 obr wiec nie ma miejsca na dziurę, a turbo też jest małe. Poza tym DSG dba o resztę.
    Kick jest na guzik ale nie widzę różnicy.
    100 kmh = 2000 obr na 7 biegu.
    Komfortowo rozmawiać można nie zauważyłem jakiegoś problemu w tej kwestii.
    W DSG jest sprzęgło a (nawet dwa) cierne. Nie hydrokinetyczne wiec moment nie jest przenoszony stale tylko po puszczeniu hamulca sprzęgło się powoli zasprzegla. Funkcję niestaczania realizują hamulce które trzymają 2 sekundy po puszczeniu hamulca gdy auto jest na pochyłości. To oznacza ze minimalnie potrafi zjechać gdy hamulce HHC już luzują a sprzęgło jeszcze nie przenosi pełnego momentu. Na drodze nie problem bo dasz gaz i jedziesz. Przy manewrowaniu hydrokinetyk był lepszy, tu można użyć ręcznego lub operować hamulcem Ale to skrajne przypadki.
    System rozpoznawania mowy . po angielsku. Wybiera numery i w sumie ileś tam innych funkcji robi, ale nie korzystam z niego do niczego innego niż wybieranie numerów, gada tylko po nagielsku więc i nazwiska trzeba wymiawiać po angielsku, albo nagrać własną wymowę :)
    Listy połączeń odebrane, nieodebrane używam na maxidocie a nie na gadanym, generalnie toto jako taki przeciętny. Trochę bełkocze w tym angielskim i za pierwszym razem nie rozumiałem jak mówi "work or mobile" gdy pod jednym nazwiskiem miałem 2 numery :)
    Za to jakość dźwięku w czasie rozmowy nawet przy szybkiej jeździe doskonała w obu kierunkach i nawet z fotela pasażera.
  • wróciłem do domu, autostradą 7 bieg
    120 kmh = 2350 RPM
    140 kmh = 2750 RPM
    No i żeby nie wystraszyć to co pisałem o tym ze auto minimalnie potrafi zjechać. to oczywiście nie dotyczy normalnej jazdy typu start spod świateł czy włączanie do ruchu, a nawet wyjazd z parkingu, bo w 2 sek jakie trzyma HHC, zdążysz dać gaz i pojechać. Coś, co mi nie bardzo odpowiada w stosunku do hydrokinetyka to że naciśniecie hamulca wysprzęgla całkowicie skrzynię, jest to usprawiedliwione i wręcz zasadne przy sprzęgle ciernym, które można by szybko zajechać gdyby działało tak jak hydrokinetyk, bo hydrokinetyk pchał auto lekko acz zdecydowanie cały czas, a hamulcem można było tłumić jego ambicje, a tutaj np. wciskając się pomiędzy zaparkowne prostopadle do drogi samochody gdy dodatkowo trzeba pokonać krawężnik to każdorazowe naciśnięcie hamulca wysprzęgla DSG więc gdy zluzujesz hamulec żeby DSG znów zasprzęgliło i pociągnęło do przodu, jako że nie ma górki to HHC nie działa i auto potrafi się zsunąć z tego na wpół wjechanego krawężnika i zaczynasz zabawę od nowa. Ale jest to szczególny przypadek i gdyby nie to że akurat mam jedno takie durnowate miejsce na swojej życiowej ścieżce to w ogóle bym nie zauważył.
    No i co ważne - przecież mamy ręczny więc gdy pokonamy lenistwo i użyjemy drania w tradycyjny sposób to oczywiście problemu nie ma żadnego.
  • Szkoda że nie ma przycisku "dziękuję". Super sprawa z tak niskimi obrotami. Jak się jeździ 5 biegowym manualem brakuje następnych przełożeń...
    Rapid LB | 1.4 DSG 122KM | MY15 | Elegance MAX | niebieski RACE| 30kkm | KRK
  • Śmigałem na trasie Wawa - Poznań autostradą. Przy 170 km/h mogłem niemal swobodnie rozmawiać na głośnomówiącym. Osoba po drugiej stronie nie skarżyła się na zakłócenia czy szumy.
    Rapid SB | 1.4 122 KM DSG | MY14 | Elegance | Czarny Magic perłowy | 57000km | Warszawa
  • Ciekawostkę odkryłem. Pierwszy raz miałem okazję jechać DSG przez strome wzniesienia i jest to pierwsza skrzynia w której nie musiałem przerzucać na manual, czy też sport, aby hamować silnikiem zamiast gotować hamulce.
    Otóż zjeżdżając ze wzniesienia auto tradycyjnie jak to DSG trzyma stosunkowo niskie obroty, ale gdy wzniesienie jest odpowiednio strome, a auto poczuło że głaszczę hamulec zredukowało o 3 biegi i trzymało obroty na poziomie 3000-3200 obr./min aby hamowanie silnikiem było skuteczne.
    :-D
  • Fajna sprawa. Pewnie to kwestia oprogramowania w skrzyniach które stara się być "inteligentne"... Ja swojego rapida z DSG będę testował w grudniu. Trzeba będzie się nauczyć żeby lewa noga nie szukała sprzęgła, waląc na maxa w hamulec przed skrzyżowaniami/światłami ;)
    Rapid LB | 1.4 DSG 122KM | MY15 | Elegance MAX | niebieski RACE| 30kkm | KRK
  • Uważam, że w tej wersji silnik+przekładnia to najlepsza część tego auta. Rapid ogólnie jest dla mnie wąski. Giba się na wszystkie strony na podłużnych nierównościach i przechyla na zakrętach - z racji wąskiego rozstawu kół (nie osi!). W dodatku widać w nim wiele oszczędności. Tutaj twardy plastik, tutaj brak modułu komfortu, gdzie indziej z kolei brak podstopnicy i inne tego typu smaczki.  Ale ten silnik + skrzynia biegów naprawdę wynagradza całą resztę.
  • @KubaPP niestety podłoga Polo robi swoje, wydłużyć się dało, ale już poszerzyć nie da rady, mam takie samo zdanie jak Ty.
  • Co prawda zrobiłem swoim tylko 1000km,  ale powiem Wam ze autko prowadzi mi się nadzwyczaj dobrze. Nierówności wybiera bez problemów, na autostradzie idzie jak po szynach,  a na śniegu daje względną pewność. Może to kwestia opon...   Można się przyczepić do plastików,  ale mając do wyboru podstawowa Octavie, kilkuletnie używane bmw i pełnego Rapida wybralem tą ostatnią opcję z pełną świadomością. O mój komfort dba dsg w połączeniu z mocnym silniczkiem, podgrzewanie tylka, cliatronic ustawiony na auto i tempomat.  Niczego więcej za tą cenę nie oczekuję ;) 
    Rapid LB | 1.4 DSG 122KM | MY15 | Elegance MAX | niebieski RACE| 30kkm | KRK
  • Jestem przykładem kierowcy który jak już raz miał samochód ze skrzynią automatyczną to już nigdy nie wróci do manuala.DSG to fantastyczna skrzynia (mam porównanie z innymi samochodami które używałem ze skrzyniami autom. tradycyjnymi).Elastyczność i zrzucanie na wyższy bieg to jej atuty(choć nie wszystkim może to odpowiadać).Rapid zyskuje na przyspieszeniu.Jak dla mnie brakuje funkcji Auto Hold (zaciąganie hamulca ręcznego elektrycznego po zatrzymaniu i puszczenie po dodaniu gazu-ale to ze znanych mi marek tylko w Passacie).W moim egzemplarzu awaria pompy wodnej po 10 tys km (trochę obawiam się co dalej)
    LB 1.4 TSI DSG MY14
  • Witam, ja mam zrobione 1500km,jeszcze nawet silnik nie dotarty, ale spalanie w trasie 4.8l mnie satysfakcjonuje w mieście 6.2-8.6l. To mój pierwszy automat i jak na razie nie żałuję decyzji. Jeździłem na testach aurisem 1.8 CVT hybryda i skrzynia porażka.
    Co do rozstawu kół zgadzam się z przedmówcami, ale ten wątek poruszyłem w dziale "zawieszenie" pt. dystanse 5x100 może to jest rozwiązanie?
    Skoda Rapid SB/1.4 TSI 125KM DSG/ 2016/ Style MAX/
  • Witam. Już od ponad trzech miesięcy posiadam Rapida z silnikiem 1.4 z DSG i gorąco polecam. Jak na tą wagę samochodu to jest idealne rozwiązanie. Dynamika super, spalanie rewelacja. Wydaje mi się, że 1.0 nie ogarnie tej skrzyni i tego auta.
    Rapid LB/ 1.4 TSI z DSG/ 125KM/ MY18/ Ambition + kilka dodatków/Błękit Pacific/5000+/ Lubuskie
  • Jak kształtuje się spalanie ?
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • Witam. Zrobiłem już ponad 5000km. Generalnie jeżdżę spokojnie {100-120km/h} czasami przycisnę przy wyprzedzaniu. Spalanie wychodzi mi na poziomie 5.5 litra na 100km.
    Rapid LB/ 1.4 TSI z DSG/ 125KM/ MY18/ Ambition + kilka dodatków/Błękit Pacific/5000+/ Lubuskie
  • Rapid SB 1.4 125KM | MY17 | Style Emotion | Szary Quartz | Łódź/Katowice
  • Fajne spalanie jak na TSI z automatem.
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • Witam
    Mam Rapida z DSG już przeszło dwa lata, auto prowadzi się świetnie, skrzynia pracuje bez zarzutu, trochę buja na wietrze na autostradzie, ale o tym pisano już  wyżej. Spalanie
    w ruchu miejskim to ok. 7 litrów.  Trasa 150 km, średnio: 6 litrów, długa trasa: 5,6 najmniej . Jeżdżę spokojnie, aczkolwiek głównie w górskim terenie, więc wiadomo czasem trzeba docisnąć. Pytanie brzmiało: czy ponownie wybrałbyś ten duet: 1,4 i DSG ?. Moja odpowiedź: oczywiście!
    Rapid LB/1,4 TS I/122 KM /Ambition Max DSG/Beż Cappuccino/Limanowa

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@bounty @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?