@maroslaw Właśnie co w tym dziwnego,przecież chodzi o to żeby nikt z zewnątrz nie otworzył drzwi na światłach np, i gwizną Ci coś z siedzenia pasażera. Blokada dla dzieci jest w drzwiach tylnych blokowana przekręceniem kluczykiem.
Trochę śmiesznie to wygląda jak się jedzie po kogoś, zatrzymuje się, pasażer chce wsiąść i szarpie się z tą klamką:) Nieraz zapomniałem wcisnąć kłódeczki żeby otworzyć, w obecnym samochodzie nie mam czegoś takiego :) @maroslaw, Ty miałeś to zaprogramowane fabrycznie czy aktywowali w serwisie?
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
@maroslaw, na pewno, jeździłem R i też wiem jak to działa Swoją drogą, w służbowym Crafterze też tak mam że po iluś sekundach drzwi same się ryglują i trzeba uważać, ale w R działa to na innej zasadzie
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
System Safe Security stosowany w R (kłodka na przyciku panela środkowego) ma swoje uzasadnienie - i działa poprawnie. Chodzi o to, by podczas podróży w chwili zatrzymania pojazdu (skrzyżowanie, przejazd, korek, ...) nikt obcy nie otworzył z zewnątrz drzwi oraz bagażnika. Tą funkcję zamykania można zakodować na kompie (działa od 15 km/godz) albo ręcznie na panelu. Ta funkcja zastępuje ręczne blokowanie drzwi od wewnątrz w starszych samochodach. Sami pamiętamy - ile razy było trzeba sięgać po kolei do pozostałych 3 drzwi, by je zamknąć, a następnie kierowca dopiero kluczykiem zamykał swoje drzwi. Czasem można było ręcznie zamykać poszczególne drzwi, obchodząc samochód dookoła i sprawdzająć, które jeszcze nie są zamknięte. W naszym R ta funkcja jest jeszcze trochę ulepszona, bo pomimo zamknięcia drzwi dla osób z zewnątrz - zawsze jest możliwość wyjścia pasażerów siedzących już w samochodzie, i to bez odryglowywania zamka. Jedynie należy pamiętać - jak trzeba komuś z zewnątrz "otworzyć" drzwi lub zabrać torbę z bagażnika - to należy nacisnąć przycisk "kłódka". System ten w połączeniu ze zdalnym sterowaniem spełnia jeszcze jedną, dodatkową funkcję zabezpieczającą - przy zamknięciu samochodu pilotem - nikt nie otworzy drzwi - ani z zewnątrz ani z wewnątrz. Dla potencjalnych złodziei możliwość wtargnięcia do samochodu pozostaje bardzo utrudniona - bo tylko poprzez zbicie szyby. Nawet bagażnik w tym momencie jest bardzo niedostępny - bo po zbiciu szyby - należy jeszcze przy zamkniętych drzwiach odchylić tylne oparcie foteli. Samemu kierowcy pozostaje więc tylko "myśleć" przy korzystaniu z bagażnika lub dobieraniu dalszych pasażerów do kabiny samochodu. Tyle można się przyzwyczaić - i być spokojny o przestrzeń samochodu. Oczywiście w tylnych drzwiach dalej firma stosuje mechaniczną blokadę dla dzieci - które nie mają możliwości otworzenia drzwi od wewnątrz. Tu już nie ma żadnej elektroniki, każdy sam - z zależności od wieku pasażerów w tyle, decyduje kiedy blokadę załączyć czy wyłączyć. Pozdrawiam
Dodam tylko że w fabii bagażnik nawet gdy mamy wyłączone automatyczne ryglowanie, i nawet gdy nie ryglowaliśmy przyciskiem, po ruszeniu się blokował. Czyli wszystkie drzwi pozostawały odryglowane, a bagażnik zawsze po ruszeniu był zaryglowany. I pozostawał zaryglowany aż do chwili gdy ktoś nie otworzył drzwi (nie mówię o odryglowaniu drzwi, tylko o zwykłym ich otwarciu) lub nacisnął przycisk oryglowania. Zakładam że w R bedzie tak samo, mam na myśli niezależne od ustawień komputera i przycisku w kabinie, ryglowanie bagażnika po ruszeniu. Niestety nie mam jak tego sprawdzić. Ale zakładam że będzie tak samo jak w Fabii. Zatem system automatycznego ryglowania ma uzasadnienie tylko aby ktoś nie ukradł nam torebki, komputera, dziecka z wnętrza auta. I ja właśnie mam takie autoryglowanie uaktywnione, wraz z odryglowaniem w chwili wyjęcia kluczyka. Swoją droga czy ktoś może sprawdzić ten bagażnik? Ja mam autoryglowanie więc nie mam jak sprawdzić. Ale jeśli ktoś nie ma autoryglowania i ma drugą osobę która zanim ktokolwiek otworzy drzwi, spróbuje otworzyć bagażnik to sie dowiemy na ile nasze zakupy sa bezpieczne :)
Nie słyszałem natomast w skodzie o przypadku aby w sprawnym aucie następowało samoczynne ryglowanie zamków nie związane z rozpoczęciem jazy. Owszem przy niesprawnych czujnikach otwarcia drzwi. tzw. krańcówki były takie przypadki. Chodziło o to że nasze auta sa tak zaprogramowane, ze jeśli odryglujemy drzwi pilotem, ale ich nie otworzymy to system interpretuje to jako przypadkowe odryglowanie i sam po 30 sek rygluje auto ponownie. Gdy czujnik drzwiowy zamelduje otwarcie drzwi, komputer wie ze nie było to przypadkowe odryglowanie i nie blokue drzwi. Uruchomienie stacyjki również przerywa 30-sekundowe odliczanie. Więc może opisane powyżej przypadki wynikały z jakiejś niesprawności?
trzeba mieć dostęp do kabelka i programu, lub w ASO, ponieważ ryglowanie przy ruszeniu i odryglowaniu po wyjęciu kluczyka ustawia się niezależnie warto im przypomnieć że chcesz mieć obie funkcje aktywne, bo czasami zapominają.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.