FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Komunikat: akumulator samochodowy jest prawie rozładowany. Urządzenie zostanie wyłączone.
  • Witam. 
    Dzisiaj  na myjni zostawiając auto z kluczykiem w stacyjce - wyłączony zapłon (światła w pozycji włączonej). DOstałem komunikat na wyświetlaczu: 
    akumulator samochodowy jest prawie rozładowany. Urządzenie zostanie wyłączone.
    czy to normalne? Jest to forma zabezpieczenia przed rozładowaniem czy faktycznie coś się dzieje? 

    sprawdziłem od razu akumulator i ładowanie miernikiem.
    Ładowanie 14,11
    Akumulator 12,13

    Jakie są normy? 
    Fotki w załączniku 
    2015-01-11 14.54.07.jpg
    3264 x 1836 - 1M
    Rapid Spaceback | 1.2 TSI 105km | 2014 | Elegance | Błękitny Race | 33000 | Sosnowiec
  • Podane Twoje wartości są prawidłowe, mieszczą się w normie. Jednak akumulator powinno się sprawdzać jeszcze pod obciążeniem.
    Dla ładowania napięcie mieści się w granicach 2,2 - 2,4 V na ogniwo - czyli dla całego akumulatora (6 cel) ma być 13,2 - 14,4 V.
    Akumulator w stanie spoczynku ma (w zależności od stanu oraz czasu bez obciążenia) od 12,4  do 12,6 V. Prawidłowo powinno być 2,1 V na ogniwo.
    Jak możesz - doładuj (np. przez noc) akumulator, zobaczysz co się będzie działo. 
    Opisana przez Ciebie sytuacja jest poniekąd normalna - sporo obwodów ma elektroniczne zabezpieczenie.
    Jak możesz - podaj, jaki masz akumulator (jego pojemność) oraz jak "stary" już jest.
    Może masz sporo jazdy w mieście - i akumulator nie jest doładowywany tak, jak na trasie?
    Pozdrawiam 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 63kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 62 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Dzięki. 
    No żona jeździ tylko w mieście ostatnio. 
    Akumulator ma 8 miesięcy (zakładam, że tyle co auto).
    Postaram się sprawdzić jeszcze dzisiaj pozostałe paramatry.
    Rapid Spaceback | 1.2 TSI 105km | 2014 | Elegance | Błękitny Race | 33000 | Sosnowiec
  • No to już sporo informacji daje - przy takiej eksploatacji - warto raz na 4 - 6 miesięcy doładować akumulator i po problemie.
    Bez obrazy - trzeba trochę prowadzić samochód żony - wtedy samochód i żona się odwdzięczą :)
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 63kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 62 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • U mnie na swingu pojawił się kilkanaście dni temu komunikat, low battery, raz mi się zdarzyło :)
    Rapid SB | 1.2 TSi, 85km | MY14 | Ambition | Beż Capucino | 15000 km | Lubelskie
  • OK - rozumiem. Ale nie warto dopisać jeszcze kilka słów - czy sytuacja powtórzyła się? Jak zachowałeś się po takim komunikacie - czy wystarczyło doładować akumulator, byłeś w ASO, ...
    Takie krótkie wpisy mało wnoszą do tematu. A każdy z Rapidowców mając wiedzę w postaci dobrego, pełniejszego wpisu może (nawet jeszcze dzisiaj) zastanowić się, jak traktował do tej pory swój akumulator. Czy to nie pora do np. podładowania go ...
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 63kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 62 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Witam,mam pytanie,czy odłączenie na krótki czas akumulatora,mam na myśli zdjęcie klemy z akumulatora spowoduje utratę zachowania pewnych danych w komputerze pokładowym,chodzi o ponowne ich ustawianie jak np.radia,gdzie wymagało to odpowiedniego kodu dostępu,czy nie ma to istotnego znaczenia i wszystko pozostaje bez zmian po podaniu napięcia z powrotem z akumulatora.
    Bardzo proszę o wyrażenie opinii na ten temat,być może ktoś już miał taką sytuację,gdzie odłączył akumulator na czas wykonywania jakiś czynności przy samochodzie.
    Pozdrawiam !!!
    * RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *12 800 * RYBNIK *
  • Radio bedzie dzialac bez ponownego wprowadzania kodu
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Beż | Biały Candy| 35000km | Szczecin
  • a zapamięta inne ustawienia takie jak stacje radiowe, ustawienia korektora, ustawienia głośności i inne, które sami modyfikowaliśmy ? Ma jakąś pamięć, w której to się zapisuje, czy tylko podtrzymywana jest jak jest napięcie?

    Po odłączeniu akumulatora ewentualnie ustawienia licznika mogą się zmienić. Przebieg główny zostanie ale zniknie tymczasowy.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Przy odłączeniu akumulatora komp pokładowy wykasuje wskazania "1" - czyli licznik dzienny, czas jazdy, średnią. Wskazania "2" pozostaną zachowane. Licznik przebiegu całkowitego zostanie zapamiętany i wyświetlony dalej poprawnie.
    Tak mam w moim R.
    Pozdrawiam 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 63kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 62 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • W moim T prawie R :) po wyjęciu aku na 20 min zostały ustawienia radia,bluetooth i wskazania licznika całkowitego- z resztą nie tak łatwo go skasować ;) Pozostałe wskazania zostały skasowane tzn średnia 1 i 2 czas jazdy, uległ zmianie dystans na jaki paliwo zostało w baku. Z reguły jest tak że dłuższe odłączenia aku powodują zmiany także w ecu - których się uczy podczas użytkowania auta przez danego użytkownika, mam nadzieje ze nie namieszałem za bardzo.
    Toledo LB/1.2CBZA 86/MY2014/Reference/Czarny/44300km/ Kerry
  • Bądź spokojny ecu adaptuje się przez ok 50 odpaleń. Godzina jazdy powinna w zupełności doładować aku.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Ładowanie akumulatora przez godzinę w czasie pracy silnika (podczas jazdy) nie jest równoznaczne z naładowaniem akumulatora. Alternator ładuje akumulator, ale jest jeszcze regulator napięcia, który nie dopuszcza do przeładowywania akumulatora. Stąd jazda samochodem przez godzinę trochę podładuje akumulator, ale nie da mu pełnego ładunku. W przypadku słabego lub rozładowanego akumulatora należy zawsze pozostawić go na kilka - kilkanaście godzin ładowania, najlepiej sprawdzonym, działającym prostownikiem.
    Po godzinie jazdy i doładowaniu akumulatora w ten sposób - wprawdzie rozrusznik uruchomi silnik, jednak należy zadbać lepiej o akumulator poprzez sprawdzenie i jego doładowanie.
    Brak doładowania i utrzymywania go we właściwym stanie tylko skraca jego żywotność.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 63kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 62 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Zgodzę się w 200% najlepiej dla aku gdy ładujemy je pomału. lepiej delikatniej i dłużej. Lecz aku gdy jest mocno wyczerpane z różnicy napięć, potencjałów, bla bla bla mocno też jest ładowane.
    Regulator napięcia będzie regulował tylko napięcie czyli V volty. Ale nie natężenie czyli A ampery. Natężenie prądu ładowania w samochodzie. zależy od możliwości instalacji pojemności akumulatora i wydajności alternatora a to wszystko przez opór ( długość i średnicę i materiał) przewodów z których jest instalacja.

    Reguła z podręcznika:
    aku ładujemy prądem odpowiadającym jego 1/10 pojemnośći przez 10 godzin. tj. dla aku 80 Ah ładujemy prądem 8 A przez 10 godzin.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • W przedostatnim poście piszesz " Godzina jazdy powinna w zupełności doładować aku".
    Zaraz następny post: "Zgodzę się w 200% najlepiej dla aku gdy ładujemy je pomału. lepiej delikatniej i dłużej". Podajesz tu dwa odmienne podejścia, dwa różne zdania.
    Szkoda, że nie podajesz różnicy między napięciem a potencjałem.
    Z kolei tekst: "bla bla bla mocno też jest ładowane" jest niezrozumiały.
    Regulator napięcia (jak sama nazwa wskazuje) reguluje napięcie ładowania - ale równocześnie właśnie kontroluje i reguluje przez to natężenie prądu ładowania akumulatora. Mylisz tu pojęcia i zasadę działania samochodowej instalacji elektrycznej .
    A w takim razie gdzie występuje regulacja natężenia prądu ładowanego akumulatora?
    Dalej znowu brak konsekwencji: "Natężenie prądu ładowania w samochodzie. zależy od możliwości instalacji
    pojemności akumulatora i wydajności alternatora a to wszystko przez opór ( długość i średnicę i materiał) przewodów z których jest instalacja". A że pojazdy są fabrycznie "zestawiane" (pojemność akumulatora i moc alternatora) to ma znaczyć, że prąd ładowania jest zawsze taki sam - niezależnie od stanu akumulatora i wielkości obciążenia? Czyli jak chcę zwiększyć prąd ładowania akumulatora w samochodzie - to mam skrócić czy wydłużyć przewody? A jeśli tak - to które? Albo mam wymienić alternator na słabszy czy mocniejszy?
    Zastanawiam się, czy nie warto na nocce trochę posiedzieć nad podręcznikiem i zagłębić się w tajniki elektryki samochodu. Szkoda, byśmy mylili podstawowe pojęcia i zasady działania. Nie wprowadzajmy na forum zamieszania w postaci podawania mitów.
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 63kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 62 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Dzisiaj na postoju słuchając radia pojawił się komunikat "LOW BATTERY" i radio zgasło.
    Rapidkowi minęło 4 lata bez doładowywania, a jeżdżę na krótkich odcinkach z włączoną klimą, radiem, ładowarka telefonu i kamerki.
    Mam nadzieję, że doładowanie prostownikiem pomoże i to jeszcze nie pora na wymianę akumulatora.
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 48500 km| Kraków
  • U mnie nie minęło 3 lata i już musiałem wymienić.  Ale to i tak długo wytrzymał. Zwykła po ok24 miesiącach muszę wymienić. 
    Rapid LB | 1.2 MPI + lpg 75 KM | MY 2015 | Ambition MAX | biały | 160 000 km | mazowieckie
  • @jajaceek
    akumulator wymieniasz po 24 miesiącach? W poprzednich samochodach miałem 7 i 5 lat. Może ty pochłaniasz energię z akumulatora, ale używasz czegoś co go niszczy. Moje akumulatory są używane najgorzej jak się da, bo jazda na krótkich odcinkach, częste zapalanie i gaszenie, a pomimo tego wytrzymują swoje.
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 48500 km| Kraków
  • Nie liczyłem ale szacuje że odpalam auto ok 50 razy dziennie. 
    Rapid LB | 1.2 MPI + lpg 75 KM | MY 2015 | Ambition MAX | biały | 160 000 km | mazowieckie

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@bounty @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?