Mam problem z klapą bagażnika, mianowicie stuka mi na wybojach, powodem są nierówno wypoziomowane odbojniki... czy ktoś regulował je poza ASO we własnym zakresie, jeśli tak to jaki rozmiar TORX (gwiazdka) jest potrzebny oraz czy trzeba jeden z nich podnieść czy raczej obniżyć?
@bounty w pokrywie bagażnika są 4 miejsca regulacji. 2 po bokach na TORXy i 2 na dolnej krawędzi. Zacznij sam od tych dolnych. Nie trzeba do nich klucza - są wkręcane i wykręcane palcami. Jak pokrywa nie ma luzu na boki - to oznacza, że trzeba ją uchwycić w pionie. Do tej zabawy bardzo przydała by się druga osoba: jedna otwiera i zamyka bagażnik - druga (wewnątrz bagażnika) ma kawałek tektury, plastiku i wkłada go pomiędzy gumowy odbojnik a plastikową krawędź. Jak tektura się przesuwa - to trzeba wykręcić odbojnik z klapy. To samo powtórz z drugim odbojnikiem. Jak jeden odbojnik trzyma za mocno (jest za bardzo wkręcony) - to wkręć go do środka. Warto liczyć ilość całych obrotów albo lepiej ilość ćwierćobrotów, by móc wrócić do pierwotnych ustawień odbojników. W ASO stracisz tylko czas. Pozdrawiam
@bounty - ja byłem w ASO dwa razy na regulacji. Za pierwszym razem wyregulowali niby super, ale żeby zamknąć klapę musiałem mocniej trzasnąć. Po miesiącu samo się poprawiło, a w następnym miesiącu znowu zaczęło stukać. Podjechałem drugi raz i jak na razie minął miesiąc i jest cisza.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
@bounty jercen ma rację jeżeli potrafisz tylko pokręcić trochę kluczem, to lepiej to zrobić samemu. Ta klapa jest dosyć ciężka i co jakiś czas trzeba te odbojniki poprawiać. Ja już dwa razy poprawiałem i starcza mi to na jakiś nie cały rok.
@amiskiew - były już dyskusje o klapie i jej uszczelkach. Jak się robi ciepło to się rozkurczają i nie stuka, jak temperatura spadnie to się robią twarde, lekko się kurczą i mogą się pojawiać luzy. Wtedy także je słychać...
Mam R 1,5 roku - i jak na razie nie miałem problemów z klapą. Nie potrzebowałem żadnej regulacji. Trochę zastanawia mnie fakt "luzów" klapy, bo przecież siedzi w swoim łożu z każdej strony podparta. Wygląda na to, że albo fabrycznie klapa jest źle osadzona albo w czasie eksploatacji była na siłę (przy wielkim ładunku) "wyciśnięta". Niemniej pozostaje faktycznie ważna sprawa ustawienia klapy tak, by nie stukała podczas jazdy. Sądzę, że przy odrobinie cierpliwości każdy jest w stanie sam osadzić właściwie klapę. Pozdrawiam
U mnie latem, jak było ciepło, ciężko było zamykać klapę, trzeba było użyć dużo siły. Jak zrobiło się chłodniej to zamyka się leciutko i wszystko jest super spasowane. Więc jak ktoś teraz ustawi sobie dobrze to jest szansa, że jak będzie gorąco to będzie miał problem z zamykaniem.
Też tak myślę, że szkoda czasu, aby specjalnie jechać do ASO z taką błahostką... po Waszych wypowiedziach, temat regulacji klapy stał mi się jeszcze bliższy ;-) aha, @jercen dobrze, że napisałeś o tych drugich (wkręcanych palcami) bo ich wcześniej nie zauważyłem ;-) kupiłem wczoraj TORX, bo akurat tego rozmiaru nie miałem, będzie chwila, to zrobię i klapa mi już "nie podskoczy" ;-)
koledzy da się wrzucić jakieś fotki które faktycznie miejsca regulacji należy odpowiednio ustawić aby klapa nie stukała ? U mnie po wymianie poduszki pod skrzynią teraz znów coś stuka, tym razem ewidentnie gdzieś z tyłu i chyba faktycznie jest to związane z temperaturą (niższą) gdyż jak wcześniej było cieplej to jakoś tego nie zauważałem, a teraz jadąc ok. 40-50km/h przez nierówności słychać uporczywe stukanie
Rapid LB | 1.2 TSI 105KM | 2013| MY14 | Srebrny | 46 tys | Poznań
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.